Lesz valami baja az Autónak rövid-esetleg hosszútávon ha nagyobb akkut teszek bele mint ami gyárilag benne van?
Nos az autómban kezdi megadni magát az Akku így télen és gondoltam teszek egy nagyobbat bele, mivel van egy jó árlehetőségem egy nagyobbra.
Tehát lehet e valami baja az autónak és az elektronikának tőle ?
Az autó egy Audi A6 2007 2.0 TFSI és gyárilag 74Ah 680AEN
És amilyen akkut néztem pedig 80Ah 780AEN
A nagyobb kapacitás és indítóáram nem okoz gondot. Viszont van pár dolog, amire ügyelni kell.
Polarítás: melyik oldalon van a plusz.
Méretek: fizikálisan elfér- e.
Amennyiben utastérben, v csomagtartóban van az akku: legyen kivezetés a gázok számára. (Nálad ez játszik, mert a csomagtartódban van az akku, a kivezetőcsőnek kell legyen az akkun furat, ellenkező esetben az utastérbe jut a savgőz.)
Aztán a legfontosabb. A te kocsidba gyári kódos akku kell, mert a battery managmentnek meg kell mondani az akku sorszámát, h az megfelelően működjön.
Nem tehetsz bele nem gyári akkut. (Igaz egy kis trükkel ki lehet játszani a kódolást)
H start- stop rendszer a kocsid, méginkább nem tehetsz bele csak speciális akkut, megint csak visszakanyarodtunk a csak gyári akkut tehetsz bele gondolathoz. (AGM- akku való bele ebben az esetben, mivel nagyobb a töltőfeszültség, nem tehetsz bele sima akkut)
Aztán: ilyen autód van, lehyen pénzed bele való akkut venni! (Ha majomra telik, teljen banánra is!!!)
Nekem is Audi A6- om van, csak 3,0 TDI!
Egyébként az indexen van Audi A6- topik, ott is tudsz infóhoz jutni.
Beballagsz egy kimondottan csak akkumulátorral foglalkozó boltba, és a lehető legnagyobbat kapod, ami kulturáltan befér a gyári helyére, polaritáshelyesen..
A generátor(sem) károsodik..(én is kicseréltettem a lehető legnagyobbra, ami pontosan befér). -17 ben is vidáman indult.
Semmiféle többletfogyasztást nem fogsz tapasztalni.
A generátor a csap a vödör fölött, a lyuk a vödörben a fogyasztók. A generátornak annyít kell töltenie, amennyit a fogyasztók fogyasztanak. Ha nagyobb az akku (a vödör a példában), akkor több tartalékod van szélsőséges helyzetekben. Esőben, ablaktörlővel, szélvédőfűtéssel, ülésfűtéssel, dugóban araszolva, amikor a generátor már épp nem tölt eleget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!