Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyobb tömegű, erősebb...

Nagyobb tömegű, erősebb járműveknél miért előnyösebb a diesel üzem?

Figyelt kérdés
Haszonjárművek, kamionok, traktorok, mozdonyok (ami nem gőz -vagy elektromos meghajtású) tudtommal mind diesel motorral vannak ellátva.

2017. jan. 21. 15:35
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
20%
Nagy nyomaték, kisebb fogyasztás. Tényleg nem volt meg?
2017. jan. 21. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:

De ez miből adódik?

A motor erősebb szerkezetéből, vagy a diesel jobb égési tulajdonságából (ha van neki)?

Amúgy kösz a gyors választ, ment a pacsi!

2017. jan. 21. 15:46
 3/20 A kérdező kommentje:
Amúgy szolgáljon mentségemül, hogy nő vagyok, csak érdekelnek a műszaki dolgok. :-)
2017. jan. 21. 15:50
 4/20 Donald J. Trump ***** válasza:
100%
Alacsonyabb fordulaton is hatékony (teherszállító hajókban pl. 150-200 1/min), így a diesel magasabb energiatartalmának köszönhetően kevesebb periódusnyi munkafolyamatból nyerhető ki ugyanakkora teljesítmény.
2017. jan. 21. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Akkor monjuk autó esetében ritkábban kell váltani?
2017. jan. 21. 16:00
 6/20 anonim ***** válasza:
74%
Hát nem. Sőt inkább gyakrabban merta dizel szűkebb fordulatszám tartományban dolgozik
2017. jan. 21. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%

A motor karakterisztikája más. Ha érdekel nézz utána teljesítmény- és nyomatékgörbéknek.

Biztos észrevetted már benzines autón hogy alacsony fordulaton nem ad nagy erőt, pörgetni kell hogy menjen.

A dizel már kis fordulatnál is erős ami a teherautók alapból nagy súlya miatt kell is.

2017. jan. 21. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
72%

Megpróbálom röviden, érthetően összefoglalni a két motor működési elve közötti eltérést.


Először a robbanásról (ez csak egy szemléltető példa): 1 kg valamit felrobbantasz egy zárt térben, akkor x mennyiségű energia szabadul fel. Ha ebbe a térbe 2-szer annyi levegőt préselsz be, akkor a robbanás energiája nagyobb lesz. (Hogy mennyivel, arra nem akarok hülyeséget mondani. Régen tanultam már gépészetet. :) )


Egy benzines motor levegő-benzin keveréket szív be. Sűrítéskor csak egy bizonyos kompresszióig lehet elmenni, mivel egy bizonyos pont után magától berobbanna a keverék. Ezért van a gyertya benne, hogy pont akkor legyen a robbanás, amikor kell.


A diesel viszont tiszta levegőt szív, amit sokkal jobban összeprésel és ebbe porlasztják be nagy nyomáson a gázolajat, ami a nagy nyomás és hő miatt berobban. És ha még idevesszük a turbót is: ez tulajdonképpen elősűríti a levegőt, tehát ugyanannyi térfogatra több levegőt tud szívni a motor.


Ha még megvan a szöveg eleji példa, akkor szerintem már érted, hogy a dieselnél azonos térfogaton nagyobb energia nyerhető ki.


Persze ennél sokkal összetettebbek ezek a technikák, de az alapelv ez lenne. Remélem érthető voltam.

2017. jan. 21. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

De, ha "alacsonyabb fordulaton is hatékony" , akkor szerintem magasabb seb.fokozatban is hatékony alacsonyabb sebességnél, hisz akkor a motor kissebb fordulatszámon pörög.

Legalábbis én így értelmeztem a második választ.


(Vagy rosszul értelmeztem?)

2017. jan. 21. 16:17
 10/20 A kérdező kommentje:

..még megírtam a kommentet, befutott 2választ.

Am köszi, zöld nektek!

2017. jan. 21. 16:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!