Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy ilyen balesetnél ki a hibás?

Egy ilyen balesetnél ki a hibás?

Figyelt kérdés

[link]

A furgonos a szélső sávból nem láthatta, hogy a középsőben valaki áll, lefékezni meg már nem tudott.

Gondolom volt valami baleseti előzmény, mert ketten is állnak abban a sávban. Lehetne mondani hogy nem megfelelő helyen álltak meg, de ezen az úton nincs leállósáv. Jobb megoldás lett volna a legszélső sávban megállni, de ott is ugyanúgy megtörténhetett volna ez a baleset.



2020. jan. 3. 11:57
 1/6 anonim ***** válasza:

Mindketten

Furgonosnak látni kellett volna, hogy állnak

2020. jan. 3. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

az álló autós, aki az elakadásjelző háromszöget bőven féktávon belül rakta le

autópályán ez egyébkét 160 m, a videón jó ha 20m volt

2020. jan. 3. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
0%
a furgonos nem hibás, az autópályán az álló jármű nem olyan akadály, amire a megfelelő sebesség megválasztásánál számítani kell
2020. jan. 3. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Itt mindkettő hibás.

Az is aki szabálytalanul állt meg és a furgonos is.

2020. jan. 3. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

A felvételen látható ráfutásért - elakadásjelzőtől függetlenül - a furgonos hibás lehet.

A felvétel nem mutatja az előzményeket. A sávváltás megkezdésekor az előzés öt feltétele nem volt meg. Az nem egyértelmű, hogy a követési távolság már az előzésre felkészülés megkezdésekor is kicsi volt, vagy eleve nem tartotta be. Az előtte menő jármű takart valamennyit.

Megítélésem szerint amikor már félig átért, észlelnie kellett, hogy ott legalább lassan haladó jármű van, ha állóra nem is számíthatott. Bár ahhoz vaknak kellene lennie. Mindegy. Jó műszaki állapotú autóban, egyenes úton, tiszta időben, jó látási körülmények között gond nélkül meg tudott volna állni, vagy visszahúzódni, vagy még egy sávot váltani.

Nem tudtam kikockázni a felvételt, de a sérült kocsi mögött én kisebb csomagot vélek látni, nem elakadásjelzőt. Lehet, hogy az.

Egyébként vannak országok, ahol kettőt kell kirakni a kocsi mögött, egyet közvetlenül a jármű mögött.

De egy nagy forgalmú, nagy sebességű úton elég kockázatos és időigényes. Miután megtörtént az ütközés, és a pillanatnyi sokkon túl van az ember, fel kell venni a mellényt (már áll ügy az autós), óvatosan ki kell szállni, óvatosan elő kell szedni a háromszöget. A középső sávban, kézben a háromszöggel a robogó autók között jó messzire el kell menni a kocsitól, ott letenni az elakadásjelzőt. Ezt az első széllökés (menetszél) jó eséllyel fel is borítja, vagy elsodorja a léáramlat, vagy autó.

És vissza is kell jutni, élve.

Én ezért nem törnék pálcát a középen álló autós felett.

Hogy a megelőző balesetben ki volt a hibás, azt még sejteni sem lehet.

2020. jan. 3. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Egyértelműen a teherautó a hibás.

Kikockázva, screenshotot kinagyítva látszik, hogy az nem egy elakadásjelző háromszög, amit szétcsap. Hanem valami része az álló kocsinak, aminek hiányában még a leállósávig sem tudott eljutni. Akkor szállt ki, hogy megnézze WTF nagy csattanás a kocsijából, ami valószínűleg mozgásképtelenné vált.

Amikor a furgon szétcsapja azt a valamit, a törmelékei nagyon nem elakadásjelzőnek tűnnek. Lehet hogy van közte ez-az a furgon motortere aljából is, de egy pillekönnyű háromszög nem tudott volna ekkora rombolást végezni.

2020. jan. 3. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!