Mitől van 12V az autó áramkörében járó motor esetén?
Figyelt kérdés
Kérdésem arra irányul, hogy járó motor mellett 14.4V jön a generátor felől (annak feszültségszabályzójának) köszönhetően).
Hogy lehet az, hogy a 14.4V nem kerül be a fogyasztókhoz: mint pl. fényszórók, szivargyújtó foglalat, ...stb. Ott csak 12V mérhető.
Találkoztam hétvégén egy autóval, ahol 14V-ot ráengedte az izzókra és minden elektromos fogyasztóra, ami előbb-utóbb problémát fog okozni! Ez esetben mi mehetett például tönkre, hogy nem 12V mérhető a foglalaton??
Köszönöm a válaszokat!
2019. nov. 18. 14:47
2/9 anonim válasza:
Akkor neked valami különleges autód van. Eddig nálam minden autómnál a generátor töltésének megfelelő feszültséget lehetett mérni mindenhol. És éveken keresztül semmi gondot nem okozott a fogyasztókban.
3/9 anonim válasza:
Nem tudom honnan veszed ezt a hilyeseget, 14,4V van mindenhol
4/9 anonim válasza:
Lehet hogy nincs rendesen töltve az akksid? Nekem okos villamossági akart szabályzó cserélni, mert csak 12v volt benne, de csak egy hibás volt nála ami egyáltalán nem töltött. Utána ráraktam az alkut 1 napra töltőre (mert alapból csak 11,5v volt rajta, utána minden rendben volt. Valszeg annyira volt lemerülve, hogy még indít de lehúzza a generátor feszt az áramfelvétel
5/9 A kérdező kommentje:
Délután megmérem az enyémben is. Csak akkor azt nem értem, miért 12V-os rendszerű az autó, amikor 14V a leírtak alapján....
2019. nov. 18. 15:20
6/9 anonim válasza:
12V a névleges. Az akku ha jól fel van töltve, az sem 12,00 V-ot ad.
7/9 anonim válasza:
Van ám 16v-os autó is. Meg 6 hengeres éjben látok 24-est is. :)
8/9 anonim válasza:
12 voltos rendszernek azért hívjuk, mert az akkumulátor cellái egyenként 2 volt feszültséget tudnak létrehozni, kémiai tulajdonságaik miatt. Ebből, 12 voltos rendszer esetén sorba kötünk hatot, és így lesz 12 volt. Ennél azonban magasabb lesz a valódi feszültség, mert ha nem csak egyszer akarjuk felhasználni, akkor tölteni is kell. Azért szoktuk 12 voltos rendszernek hívni, mert a felhasználó számára teljesen lényegtelen, hogy az adott generátor 14,4 volttal tölt, vagy csak 14-gyel, ahogy az sem érdekel senkit, hogy leállított állapotban csak 13 volt körüli feszültség van az akksiban. Az viszont már nagyságrendbeli különbség, hogy ez a névleges érték 6, 12, vagy 24 volt, ez már nagyon nem mindegy. Valójában ha már eléri a 12 voltot az akksi, akkor ott már maradandó károsodást szenved.
9/9 A kérdező kommentje:
Megmértem a feszültséget a szivargyújtóban járó motornál, és tényleg itt is megjelenik a 14.4V töltőfeszültség.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
2019. nov. 19. 08:49
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!