Tudtok pár tanácsot adni nekem, egy tanuló vezetőnek?
Szóval olyan 16 óránál járok és először tanpálya meg maga a kocsi irányítása volt de forgalomban is mentem csak sokszor mikor nehezebb volt a szituáció átvette a pedálokat az oktató. Nos minden apró dologra nem kérdeztem rá mert elmegy vele az idő és amúgy is drága a vezetés és inkább a gyakorlatot csináltam viszont lennének pár kérdéseim és szívesen fogadok bármi tanácsot :)
Szóval az első ez a csúsztatott kuplung, nem igazán értem... Ugye benyomom padlóig a kuplungot 1-es és kell gáz? Mert akkor az egy elindulás de azt mondta az oktató 1-esbe váltásnál mindig kell gáz vagy lefullad akkor gondolom itt is. Csak nem engedem fel? Meddig nyomjam a gáz végig? Elvileg fogáspont előtt kicsit megtartom és gurulok de ez kicsit bonyolult és nincs összerakva a fejemben. Pl piros lámpánál az oké ahol nagyon kicsit kell előre menni de hogyan kell ezt? Parkolásnál ugyan ez csak nem tudom mert gázt, kuplungot nyomni és hátrafordulva nézelődni lehetetlen... Szóval ez így wtf??
Hmm most hirtelen ez volt amit nem értek de tuti lesz még valami azt leírom hozzászólásban. De tanácsokat szívesen fogadok! :)
Ezért van az oktató, hogy az ilyen hülye kérdésekre válaszoljon és megmutassa mit hogyan kell.
Ha nem válaszol a kérdéseidre, nem mutatja meg a dolgokat, akkor le kell cserélni, mert nem fogsz fejlődni.
#1 az egy sima elindulás nem csúsztatott
#2 leírtam hogy nincs mindenre idő 5 ezer/45 perc nem fogom azzal húzni hogy magyaráz mindent, lehetőleg az elméleti részét itt is meg tudom érteni és tudni fogom ennyi.
Oké, te tudod. Szerintem sokkal egyszerűbb, ha úgy magyarázzák el, hogy közben érzed, hogy mi történik. De megpróbálom akkor leírni:
A csúsztatott kuplung, annyit jelent, hogy félig van benyomva a kuplungpedál, ilyenkor a kuplung nem zár össze teljesen, tehát fordulatszám különbség van a motor és a váltó között. Alapvetően a kuplung nem szereti, ha csúsztatva van, mert olyankor kopik és melegszik. Ha épp csúsztatod a kuplungot és nagy gázt adsz, az durva hiba, így lehet gyorsan leégetni a kuplungot.
Egyébként minden indulásnál csúsztatni kell a kuplungot, ilyenkor általában érdemes kicsi gázt adni, mert így kevesebb ideig kell csúsztatni, illetve hamarabb fel tudod venni a forgalom tempóját.
Ha nagyon lassan akarsz haladni (pl. szűk helyen centizéskor, parkolásnál), akkor csak simán csúsztathatod a kuplungot gáz nélkül. A motor alapjáraton is elég erős ahhoz, hogy szép lassan néhány km/h-val gurítsa az autót. Persze sokat nem érdemes így menni, csak ameddig feltétlenül szükséges (pl. a parkolóhelyre beálláshoz).
Úúú most előjött több kérdés köszi, hogy szóltok :)
#4 nagyon korrekt leírás értettem mindent és így már világos, köszönöm szépen!
#5 Persze, gázzal indulok el 1-esből és visszaváltásnál is 1-esben kell de csak ott.
A kérdés pont ez a váltásnál való fogáspont. Ugye indulásnál egyértelmű ott ahol elindul kicsit feljebb kell megfogni. Mikor mozog a kocsi annyira nem érzem amit érezni kéne és sokszor mondja az oktató korán vettem le a lábam vagy sokáig hagytam rajta. Igaziból nem érzem hogyan is kéne... Én úgy csinálom mint az elindulásnál csak gyorsabban és nem 2mp tartom meg hanem olyan 1mp. De igaziból nem tudom mert ezt nem magyarázta el nagyon mert nem lehet vagy mi... Azt mondta ezt érezni kell de ezzel nem megyek sokra... Meg mondom ez a technika sem világos váltásnál hogy engedjem fel a kuplungot...
A tolatás a másik, ezek szerint ott se kell gáz és csak kuplunggal finoman megyek nem? 2 vagy 3x tolattunk és azt is ő csinálta a pedálokat én még figyeltem és kormányoztam mikor mentünk haza. Azt még fixen elmondja de jobb előre tudni, szóval ott kell gáz? Végül is egy elindulás csak hátrafelé de közben mégis kis finom mozdulat és a csúsztatotthoz ahogy a #4 írta nem kell. Ehhez a finom gurulós parkoláshoz.
Nincs erre recept, mivel autótól és az adott helyzettől is függ. Ha azt érzed, hogy váltásnál rángat egyet az autó, akkor tuti, hogy rövid ideig csúsztattad. De ezen nem érdemes aggódni, gyakorlod és majd belejössz.
Hátramenetben ugyanúgy működik minden, mint előremenetben. Ha gyors tempóban akarsz tolatni, akkor kell gázt is adni (kezdőként szerintem erre nem lesz szükséged).
Ha csak nagyon lassan lépésben szeretnél tolatni, akkor elég a kuplunggal játszani. Persze ha pl. járdaszegélyre, vagy emelkedőn akarsz felmenni, ahhoz mindenképp kelleni fog a gáz, mert alapjáraton nincs annyi ereje a motornak, hogy felmenjen.
Első voltam,köszönöm a kioktatást.
Nemtudtam hogy amit írtam az nem csúsztatás, pedig 15 éve vezetek🤣
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!