Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Női kérdés autószereléssel...

Női kérdés autószereléssel kapcsolatban - van összefüggés a lent kifejtett két tény között?

Figyelt kérdés
Most jöttem haza vidékről, úgy 300 km-t vezettem. Az autó még új (számomra, amúgy 96os), így nem nagyon ismertem még ki. Mikor hazaértem, mentem még erre-arra, és kigyulladt az (ne nevessetek:) ) a kis olajos lámpácska a műszerfalon. Felőlem akár csodalámpás is lehetne, nem tudom milyen problémára utal. A másik, mintha nem lenne az autóban húzóerő. Ahol eddig emelkedőn 3-asban feljöttem, ott a 2-esben is nehézségei vannak, tényleg mintha nem lenne benne elég erő. Ezek összefügghetnek egymással? Autópályán, mikor jöttem haza, volt, hogy 150-et mentem, de 4ezernél nem pörgött többet. Lehet, hogy ezzel "vágtam haza"? Légyszíves, hozzáértők írjanak!:) Köszönöm!
2010. júl. 18. 12:15
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
Nekem 3 hete tanították a KRESZ-t és a vezetés elmélettel illetve a műszaki alapismeretekkel együtt. Ott a könyv világosan elmondja, hogy ha azt észlelném, hogy világít az olajszint jelző lámpa, akkor lehetőség szerint álljak meg a kocsival és mielőbb orvosoljam a problémát(Autópályán ez kicsit körülményes így ott keresni kell egy kutat vagy kiépített megállót). Úgy nem szabad tovább menni mert a motornak nincs megfelelő kenése így aztán jobban kopik minden alkatrész benne. Meg kell nézetni szerelővel, hogy mi a hiba oka... Hogy csak valóban alacsony az olajszint és utána kell tölteni vagy tömítetlenség miatt elfolyt az olaj... Ha így jöttél 300KM-t az biztos, hogy nem vált a kocsi javára.
2010. júl. 18. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:

Most mit kell b*szogatni? Normális kérdést tett fel, miért nem lehet normálisan válaszolni?


Kérdező:

Ellenőrizd az olajszintet, ezt nagyon egyszerűen el tudod végezni:

felnyitod a motorháztetőt, aztán keresel egy ehhez hasonló dolgot: [link]


Ez a nívópálca.

Közben kezedbe veszel egy rongyot, a másik kezeddel pedig kicsavarod a nívópálcát (lehet, hogy a vége színes műanyag, van fém vagy akármi, de elég felismerhető), és szépen lassan kihúzod, de úgy hogy magát a pálcát ne érintsd hozzá a nyíláshoz.

Aztán lesz a pácán MIN és MAX jelzés.

És azon láthatod, mennyi olaj van benne.

utána visszateszed a pálcát a nyílásba és szépen becsavarod.


ui:

A nivópálcából ennyit látsz:

[link]


Az a kis fekete "kupak"

2010. júl. 18. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:

ma 16:52


Ezt komolyan mondod?? Nem láttad a motorját?? A vizsgán nem csak elmondani kell, meg is kell mutatni! Téged nem is idegesített, hogy az oktatód felelőtlen?? Meg kellett volna mutatni hol találod a motort, a fékfolyadékot, az ablakmosó... stb. Vizsgán húzhattad volna bármelyiket.. mit csináltál volna?? Nem értem, magyarázd el ez hogy lehetséges!??? Kérlek? Hogy hogy téged ez hidegen hagyott!!??



Ezek a húzott feladatok, az első az a kötelező ellenőrzések amit most nem másolok be: a 2,5,6,7-et nem tanította meg neked az oktatód és képes voltál kifizetni neki 9 órát? Felelőtlen vagy te is és az oktatód is!


2. Végezze el az ablaktörlő és -mosó működésének ellenőrzését! Mutassa meg, hová kell az ablakmosó folyadékot tölteni!


Hajtsa el a szélvédőtől a lapátokat ( hátsót is) és kapcsolja végig a fokozatokat.

A lehetséges fokozatok: pillanat törlés

szakaszos törlés

folyamatos törlés

gyors törlés

ablakmosó működtetés

Nyissa ki a motorháztetőt és mutassa meg a szélvédő mosó tartályát.

A folyadék az évszaknak megfelelő legyen.


3.Mutassa meg és kapcsolja be a szellőző- és fűtőberendezést!


Általában járó motornál tudjuk minden funkcióját bemutatni.

Meg kell mutatni hogyan kapcsolja: hideg-meleg vagy a hőmérséklet beállítást

ventillátort

külső-belső levegő állítását

levegő irányítását az utastérben kiemelve a

szélvédő párátlanítását

légkondicionáló kapcsolóját

hátsó szélvédő és esetleg tükrök fűtését


4. Mutassa meg a műszerfalon a motorolaj nyomást, a töltést és a hűtést visszajelző műszereket!


A gyújtás kapcsolása után mutassa meg az olajnyomás és a töltés ellenőrző lámpáit, valamint a hűtőfolyadék hőmérsékletét jelző műszert.


5. Végezze el a motorolaj-szint ellenőrzését! Mutassa meg, hol tölthető be a motorolaj

A motorháztető nyitása után húzza ki a szintmérő pálcát, törölje le majd tolja vissza a helyére.

Ismét kihúzva a motorolaj szintje a minimum és maximumjelzés között legyen.

Az ellenőrzés elindulás előtt és vízszintes helyzetben történjen.

A motorolaj betöltő nyílása általában a motor tetején található.


6. Végezze el a hűtőfolyadék szintjének ellenőrzését! Mutassa meg, hol történik a hűtőfolyadék utántöltése!


A motorháztető nyitása után mutassa meg az un. kiegyenlítő tartályt. Általában átlátszó tartály, rajta maximum és minimumjelölés, a folyadéknak a két jelölés között kell lenni.

Utántöltés a tartály tetején lévő nyíláson át de csak a motor lehűlése után.


7. Végezze el a fékfolyadék szintjének ellenőrzését


A motorháztető nyitása után mutassa meg a fékfolyadék tartályát. Általában átlátszó tartály, rajta maximum és minimumjelölés. A folyadéknak a két jelölés között kell lennie. Utántöltéshez csak a gyári előírásoknak megfelelő fékfolyadékot használni.


8. Ismertesse a kerékcsere folyamatát! Mutassa meg az emelési pontokat, a kerékcseréhez szükséges szerszámokat és a pótkereket! (Kezelési útmutató használata megengedett!)


A csomagtartó nyitása után mutassa meg a pótkereket, szerszámokat.

Kerékcsere: Álljon meg szilárd, lehetőleg vízszintes talajon úgy, hogy a forgalmat a legkevésbé zavarja. Ha kötelező állítsa fel az elakadásjelző háromszöget, a járművet világítsa ki, a vészvillogót kapcsolja be. Rögzítse a járművet a kéziféken kívül a sebességváltó első (emelkedő), vagy hátramenet (lejtő) fokozatával, a defektes kerékkel átlós kerék kiékelésével.

Ha van pattintsa le a dísztárcsát majd a kerékanyakulcs segítségével lazítsa meg az anyákat, majd helyezze el az emelőt az emelési ponton ( kezelési útmutató).

Emelje meg a járművet úgy, hogy pár centire eltávolodjon a talajtól és csavarja ki a kerékanyákat.

Cserélje le a kereket majd csavarja be az anyákat. Engedje le a talajra a járművet, és átlós irányban húzza meg a csavarokat.

Pakoljon el, vegye ki az éket és induljon el. Ellenőrizze a csavarok meghúzását 15-20km után.


9.Állítsa fel az elakadást jelző háromszöget


Kötelező felszerelés, általában a csomagtartóban található.

Használata lakott területen kívül az úttesten, autópályán, autóúton, a leállósávon álló jármű esetében kötelező. Elhelyezése a járműtől úgy hogy a mögöttes forgalom időben észlelje. (100-150 m.)


10. Mutassa meg az elsősegélynyújtó dobozt, a tartalékizzókat és a biztosítókat!


Kötelező felszerelés, általában a csomagtartóban található.

Az izzókészlet tartalmazzon minden a járművön használt izzótípusból és biztosítékból egy-egy darabot.

Az elsősegélynyújtó doboz „B” típusú ( 9személy), teljesen feltöltött és megfelelő szavatossági idejű legyen.

2010. júl. 18. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:

Egyébként szerintem nem is volt még rutin vizsgád, mert ezek közül csak egyet kell elmondani nem mindet, te pedig azt írtad: szépen elmondtam ezeket a dolgokat, még az olajszintet is, de a kocsi motorját sosem láttam!


Ráadásul mint látod nem elmondani kell hanem megmutatni!

2010. júl. 18. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:

Elmondtam azokat a dolgokat, amiket kérdeztek. Nem értem mi a gondod ezzel.

Mutogatni nem emlékszem hogy kellett volna valamit, de lehet. Nem tegnap volt a vizsgám, nem emlékszem pontosan. Végül is "csak" 11 éve van jogosítványom...

2010. júl. 18. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:

Elolvastam, amiket beírtál. Lehet változtattak azóta a kérdéseken, mert van több olyan, amikre határozottan emlékszem, de itt nem soroltad fel.

Érdekes...

2010. júl. 18. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

Mielőtt ebbe is belekötnél, tessék, csak neked fotóztam le: [link]

Ebből látszik, hogy 11. éve vezetek.

Akkoriban még papír alapú "könyvecskét" kaptam jogsiként. Tavaly mikor lejárt, cserélték ki ilyen kártyásra. Az okmányirodában meg is jegyezték, hogy régóta nem láttak már ilyet.

Autószerelésből sem hinném, hogy pont neked kéne kioktatnod, "kislány".


De gondolom akkor belekötsz másba. Úgy látszik te ezért látogatod az oldalt. Leszálltál a kérdezőről, erre engem piszkálsz.

Jó szórakozást hozzá!

Nem fogok veled foglalkozni. Az a fajta vagy, amelyik mindent megnéz, elolvas, csak azért, hogy cikizhesse. Viszont lételemed, hogy vitába keveredhessen valakivel. Akkor tesz jól mindenki, ha nem reagál rád: megüt majd a guta, hogy senki nem válaszol neked.

2010. júl. 18. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:

Nem érdekel, hogy válaszolsz vagy sem.. Egyszerűen nem fogom fel ill. furcsa, hogy csak én szívtam meg a rutinnal! Nem értem és ez idegesít nem kötözködni akartam, bocsi, csak felhúzott, hogy engem így besz*pattak és másnak meg csak szavakra osztogatták a jogsit!


Másnak sem kellett felnyitnia a motorháztetőt?? Puszta kíváncsiság!

2010. júl. 18. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 A kérdező kommentje:
Látom micsoda parázs vita alakult ki, nem ez lett volna a célom. A kíváncsi érdeklődőnek: Nekem is több, mint 10 éve van jogosítványom, és én sem mutogattam anno az oktatónak semmit a motorban, vagy akárhol, elméleti anyagot kértek számon, amire már nem emlékszem. Hála istennek egész mostanáig nem történt semmi ilyen szintű problémám autóval, ez idő alatt mióta jogosítványom van, egy koccanásom volt összesen, mechanikai meghibásodás nem volt jellemző. És még életemben nem láttam az olajlámpást megjelenni a műszerfalon. Nem mentség hogy nő vagyok, de ilyenekhez nem értek. Művészien lehet minden ilyen eszközt használni anélkül, hogy értené az ember a mélyebb működését.
2010. júl. 18. 22:24
 20/27 A kérdező kommentje:

17:21-es válaszolónak: Köszönöm szépen, nagyon sokat fog reggel segíteni a hozzászólásod, mikor megpróbálok egyedül autót szerelni:)

Lehet hogy ez a többi hozzászólónak egy evidens probléma, igazán elnézést..

2010. júl. 18. 22:29
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!