Benzinfogyasztással kapcsolatos kérdés? A többi lent.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez igaz de:
Ha sebességben van (motorfék) akkor ugyan arról a sebességről sokkal kevesebb utat tesz meg a kocsi.
Viszont ha üresben van akkor a megtett út jelentősen több. (gyakorlatilag csak a súrlódás és a légellenálás fekezi a kocsit)
Így is több a fogyasztás???? (A megtett út függvényében)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyértelmű válasz erre a kérdésre nincsen.
A fogyasztás szempontjából a válasz az, hogy helyzetfüggő. Függ a sebességtől, az előtted levő úttól, út és forgalmi, látási viszonyok, stb....
Az nagyjából egyértelmű, hogy 1 óra üresben járatás kb 1-2 liter üzemanyagot jelent. Na most ha azt vesszük hogy üresben gurulás esetén valóban hamarabb engeded el a gázpedált, akkor összességében lehet jobban jársz a hosszabb ideig történő alapjárati fogyival, mint ha előbb tovább nyomod a gázt, és kisebb távon lassulsz a nulla motorfékes fogyival.
Azért mondják ezt, mert ha csak az a két állítás versenyzik egymással hogy motorfékben gurulva optimálisabb-e vagy üresben, akkor egyértelműen a motorfék nyer a nulla fogyi miatt.
De azt már valóban kevésbé szokták firtatni, hogy üresben gurulusnál hamarabb engedheted el a gázt, és ez talán többet számít. Én alapvetően mindig a távolság és a pillanatnyi sebesség függvényében döntöm el, hogy melyik módszert is válasszam. Ha viszont sűrű a forgalom, vagy a biztonság számít, akkor sose gurulok üresben, mert az autó úgy kevésbé kontrollálható... (egyébként hivatalosan sosem illik üresben gurulni!)
Egy kis gyakorlással fogod érezni hogy üresben gurulással kb. milyen távra gurul el az autó, és akkor gázpedált felenged, kidob üresbe, és a lámpáig szépen lassulsz. Ha kistávon kell lassulni erőteljesen, akkor pedig szépen motorfékkel lassítasz. Nagyon szitu függő...
Aztán még azzal is lehet trükközni hogy ha üresben gurulsz, akkor úgy játszasz a fékkel, hogy inkább korábban fékezel kicsit, és megpróbálsz repülőrajtból indulni. KÖzben a lábad legyen a féken és annyira nyomjad, hogy égjen a féklámpa, a mögötted levő számíthasson a lassulásodra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ja és persze ha totál spórolósra akarod venni a figurát, akkor amikor kidobod üresbe, akkor nem kuplungolsz, mert ügye az is kopik, hanem kivárod a fordulatot és szépen kiveszed a sebességből kuplung nélkül...
Azt hozzá kell még tegyem hogy jó dolog ez a spórolós technika, de arra számíts hogy sok mögötted haladó anyázni fog emiatt, mert ha korábban elkezdesz lassulni (pl. hogy repülőrajtra játsz) akkor nekik is korábban kell fékezni, és van aki inkább akár kétszeres fogyi árán is, de lámpától lámpáig gyorsulgat, majd satufék...
A Népligetnél pl, ha lejövök a gyáli úti hídról, már tudom előre hogy a belváros felé vezető lámpa a hungárián piros lesz. Meghúzatom kicsit az autót, felváltok kb. kettesik, majd ki üresbe. A lámpáig szépen elgurul üresben. Persze közben 5en megelőznek, de ez engem cseppet sem zavar, nekik is jobb így, nekem is.
Két három napja próbálgatom azt, hogy a körforgalom fele közeledve üresbe, majd szépen begurulok a körforgalomba üresben és csak ott dobom vissza kettőbe. Ezt csak akkor célszerű alkalmazni ha rajtad kívül nincsenek sokan, mert hirtelen nem tudsz gázt adni ha úgy alakulna! De kihalt úton tök jó módszer... Nem érsz sem a gázpedálhoz sem a fékhez, tökéletes spórolás :) (vagyis jó a fékhez a lámpa villogtatás miatt igen, de lényeg hogy fékhatás nem alakul ki)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És ha kirakod üresbe és még a motort is leállítod még kevesebb lesz a fogyasztás. :)
Persze ezt csak kihalt úton ajánlom, mert nincs fékrásegítés.
Ha keveset akarsz fogyasztani vegyél robogót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!