Hogy lehetne az autózást visszaszorítani?
Jó tömegközlekedéssel.
Ha A városból B városba számottevően gyorsabb a tömegközlekedés, akkor eszembe nem jutna autóba ülni.
Ahogy az elsö írja!
Nekem a munkahelyen 30 km.re van.
Autóval erös fél óra, forgalom szerint kicsit több vagy kevesebb.
Tömegközlekedésssel - két átszállással -, másfél óra, plusz még itt is meg ott is jó 5-10 perces gyaloglás.
Szerinted van olyan valaki, aki inkább tömegközlekedik amivel négyszer annyi ideig van úton és még sokkal kényelmetlenebb is?
Ha nem lenne jelentösen hosszabb az út - max 45 perc -, akkor nem autóznék, de így csak ez a megoldás az, amivel élni tudok.
Normális, tiszta tömegközlekedés városon belül.
Normális vonatok, ne késsen sokat, ne legyen mindig vmi hiba, amiatt le kell szállni, ne hosszabbodjon évről évre a menetidő, stb.
Városon belül ha bemegyek a munkahelyemre, autóval ha nincs dugó, 10 perc. Ha csúcsforgalom van, 30 perc.
Busszal ugyan ez alsó hangon is egy óra, emellett szerintem a bérlet sem igazán olcsó.
Városon kívül, ha hazautazom a szüleimhez, autóval kb 2,5 óra az út. Ugyanez tömegközlekedéssel 6-7 óra minimum.
És az a baj, hogy ez egy öngerjesztő folyamat: minél kevesebben utaznak tömegközlekedéssel, annál kevesebb a bevétel, annál inkább esni fog a színvonal.
Hát szerintem 2 féle képen:
1: a tömegközlekedés felgyorsításával, minőségének javításával és valamennyivel olcsóbbá tételével.
2: az autósok szivatásával: drasztikus üzemanyagár emelés, sokkal drágább parkolási díjak, drágább kötelező biztosítás, drágább útdíj.
Az se lenne megoldás, ha az üzemanyagárak mennének fentebb, drágább parkolás vagy akármi lenne, mert akkor is azt éred el vele, hogy minden drágább lesz. A 300 Forintos kenyeredből lesz 450 Forintos.
Ami egyetlen megoldás lenne, a jobb tömegközlekedés. De az sem lesz mostanában, mert akkora munkaerőhiány van, hogy senki sem fog beállni buszsofőrnek sem.
Hogyan? Roppant egyszerűen, ennek semmiféle technikai akadálya nincs, szimplán jogilag meg lehet tiltani. Szokták is szmogosabb napokon.
Ha úgy érted, hogy az embereket hogy lehetne rávenni, hogy önként máshogy közlekedjenek, akkor az egyetlen megoldás a tömegközlekedés fejlesztése és az alternatív közlekedési módokhoz megfelelő infrastuktúra kiépítése (bicikli, roller, meg a társaik).
Na már most: szerintem xy népességméret alatt nem tudod a tömegközlekedést gazdaságosan megoldani. Kisvárosban meg félreesőbb falvakban sosem lesz olyan jó buszjárat, ami versenyezhet az autó rugalmasságával. Ugyan ez igaz az alternatív közlekedési esközökre, senki nem fog faluból 15 km-t tekerni egy nagybevásárlásnyi cuccal, télen-nyáron, esőben-hóban.
Egy nagyobb városban (pl. Budapesten) sem igazán látok fájdalommentes megoldást. Mitől lesz jobb és konfortosabb a tömegközlekedés?
Először is a csöveseket és a többi bérlet nélküli C alakot le kéne zavarni a járművekről, fogalmam sincs, hogy ezt hogy lehetne megoldani. Talán beléptető kapukkal, na de hogy raksz ilyet buszra meg villamosra?
Másodszor pedig helyet kell csinálni: buszsávok, bicikli utak kellenek. Na de nem tudsz helyet teremteni, azt el kell venni valahonnan: parkolók megszűntetésével, utak szűkítésével.
(Én magam sem használok autót Budapesten belül, mert nagyrészt értelmetlen. Hétvégi bevásárlásokra jó, meg ha városon kívülre mész, de amúgy használhatatlan.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!