A dízelautókat miért akarják visszaszorítani "államilag", amikor nagyon nagy piaci igény van rájuk?
Európában hatalmas igény van a dízelautókra.
Azért, mert a legtöbben szeretik a nagyobb kényelmes autókat, a középkategóriát és az attól magasabb kategóriákat bizony a dízelek uralják.
A gazdaságosság, nyomaték területén nem tudják felvenni a versenyt a benzinesek.
Ha ránézünk a használtpiacra akár itthon akár a németeknél, alig látni benzines Passatokat vagy Opel Insigniákat.1-2 éve ismerős keresett Lagunákat, 2 darab 1.6-os benzines volt az országban eladásra kínálva, a többi mind dízel vagy 2 literes benzines, de utóbbiból is alig volt.
Nyugat-Európában magasabb is a dízelautók aránya, mint Magyarországon.
Az elektromos autókat próbálják nyomni, de nem nagyon van rájuk igény.
Például, a Mercedes néhány évig gyártott teljesen elektromos B osztályt, de a kutyának sem kellett, alig fogyott belőle, ezért idén, idő előtt kivezették, be is fürödtek vele, mivel drága volt a fejlesztése.
Én vezettem már hibridet, rossznak nem rossz, de hosszabb autópályás utakat, huzamosabb ideig tartó nagy sebességet nem bírja.Nem beszélve arról,hogy a szerpentines emelkedőket sem komálta.Gyorsan lemerült az erőforrása, amiből a villanymotor táplálkozott.
Elektromos autóké a jövő, de inkább a távoli de az biztosan.
A dízel mg erősen környezet szennyező, amit nem győz hangoztatni az ilyenre szakosodott lobbi.
Én benzines párti vagyok mondjuk.
Kell a népnek a hülyítés és úgy tűnik működik is: sikeresen lehozták a propagandát hogy nekünk magyaroknak annyira jól megy hogy már csak új benzines autókat veszünk... és itt jön az ellentmondás mivel nem megy jól megnézzük hol kapunk kedvezményeket és ez az autók esetében itthon a benzinesekre megy ezért még jó hogy akár milliós árkülönbséget tapasztalva azt vesszük meg... Mindegy én dízel párti vagyok, most is az vany rendben van tartva, olaj, szűrők, üzemanyag normális, nincs széthajva és nem füstöl úgy mint egy gyárkémény. Nem akarom letagadni hogy van így is egy minimális koromképződés azonban ez elviselhető.
Nem szennyez jobban a dízel a benzinesnél csak azért mert az utóbbinál nem látsz füstöt ráadásul a dízelmotoroknak sokkal szigorúbb szabályoknak kell megfelelni amiből újabban botrány robbant ki a családok végett.
Azért a benzinesek kipufogója sem rózsavíz párárt ereget magából.
Az újabb követlen befecskendezéses turbós benzinesekre pl ugyan úgy felteszik a részecskeszűrőt. Nem véletlenül.
Valószínű lesz egy pár év fáziskésés, de ugyan úgy elkezdenek majd fújni a benzinesekre is, csak most épp a dízel van terítéken.
Most készül egy újabb dízelbotrány a német prémiummárkáknál is. Gyakorlatilag csalós szoftver nélkül nem tudják teljesíteni a környezetvédelmi normákat.
Nyugaton már csökken a kereslet, a dízel korszaknak vége van. hamarosan begyűrűzik ide is az újautó-értékesítésben, de addig is majd elhorjuk a nyugatiak levetett dízeleit (guruló rákgyárak).
Bocsánat javította a billentyűzet
*Csalások
Jó pár év kell még mire hétköznapi ember is tud venni jó elektromos autót...
A tesla pl kiváló, de iszonyat drága...
Talán azért akarják visszaszorítani a dízelt mert sokkal környezetszennyezőbb mint a benzines....
fogsz egy TDI autót, kicsit megtuningolod,hogy jobban menjen aztán okádja magából a kormot...
műszakira persze visszaállítod.
utak tele vannak ilyen sufnituning golfokkal pl...
gyorsulnak mint állat aztán füstoszlopot hagynak magukután
Azért az a füstoszlopos, tuningolásos dolog, nem hiszem, hogy a motornak jót tesz.
Ha szemmel láthatóan ilyen kormot okád ki, milyen lehet belül a szívósor, vagy az EGR?! Nem hiszem el, hoyg ez semmilyen műszaki gondot nem okoz.
Nekem is dízelem van. De ha az első szemmel látható halvány füstjelet meglátnám, azonnal rohannék vele a szervizbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!