Akik szerint a kabrió csak egy felvágás, nem gondolják, hogy inkább az emberek rájöttek, hogy a hétköznapokon is lehet élvezni az autózást?
Milyen is egy mai kabrió?
Kicsi, alacsony, mint egy sportkocsi.De, cserébe nem olyan ronda, hanem szép.
Jól fekszi az utat, mint egy versenyautó (jó esetben), szerpentinenen megállja a helyét, lehet vele gyorsan haladni.
Viszont nem olyan hétköznapi, mint mondjuk egy Swift.
Vagyis, a kabrió rendelkezik egy versenyautó és egy élményautó részleges előnyeivel.
Én Swiftrőról váltottam Z3 kabrióra és nagyon elégedett vagyok vele.
Nem csak közlekedsz,hanem élvezed.Számomra egy kabrió sokkal élvezetesebb.
Oké, most a kabrió jött.
Mi lesz a következő? Terepjáró? Mikrobusz? Coupé?
"Mi lesz a következő?"
A villanyoszlop vagy az árok után újra Swift :D
" Illetve a másik: a magyar ember nem tolerálja, ha valaki kicsit más mint a többiek, nem hétköznapi módon viselkedik, nem hétköznapi autója van"
Jah, tipikusan begyepesedett a társadalom egy része. Minek kabrió? Minek két ajtós autó? Minek nagy autó? Minek erős autó?
Hányszor halljuk ezeket..
Amúgy nagyon életszerű, hogy valaki a swift után azonnal egy Z3-at vesz.
Főleg, hogy az előbb még Octaviáról váltott Sorentóra.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__88..
Emberek! Azért tisztázzunk valamit, mert itt sokan nem tudják hogy mi a kabrió, és mi a roadster!
Cabrio- egy gyártó meglévő kétajtós modelljének kvázi levágott tetejű változata
roadster- már a tervezés folyamán, az első egérmutató megmozdulásától, direkt nyitott tetejűnek tervezett sportos autó.
tehát a kabrió nem más mint egy kocsi amit úgy módosítanak a gyárban, hogy a tetőt elhagyják. DE! Mivel a tető teherviselő elem a karosszériában, ezért, ha azt eltávolítják, akkor a kocsi karosszériájának a merevsége rettentően meggyengül. Ezért a gyártók a kabriók padlólemezét, és egyéb elemeit kénytelenek módosítani. A baj csak az, hogy egy meglévő, eredetileg lemez tetős autóhoz tervezett padlólemezt, csak korlátozott módon lehet modosítani. Ezért egy kabrió soha nem lesz olyan merev, mint egy lemeztetős autó. magyarul, a kanyarokban, úthibákon, kátyukban a karosszéria tekeredni fog.
A roadster, egy másik tészta. Ott az egész autó úgy van építve, hogy a karosszéria ellen tudjon állni a csavaró igénybevételnek. A padlólemez sokkal merevebb, erősebb, nagyszilárdságú acélból, vagy más anyagból készül. Aztán még a küszöbökben, a toronycsapágyaknál, az ülés mögött is plusz merevítések vannak. Mindez azért, hogy a kocsi ne kígyó módjára tekeregjen az úton.
NA EZ A SPORTKOCSI! Ez szól a vezetési élményről. A kabrió úgy viszonyul a roadsterhez, mint a simson a gsxr-hez. Mindkettőben fújja a hajad a szél, de igazán vigyorogni a roadsterben fogsz.
A kabrió csajozni, a strandon páváskodni, vagy a siófoki aranyparton esténként öregurasan krúzolni jó. DE ne vidd versenypályára, mert csalódni fogsz. Nem oda való.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!