Növelhető-e a benzin motor teljesítménye gázolaj hozzakeveresevel?
Elárulom, hogy nem, tévedsz, attól hogy szakszavakat tettél a hozzászólásodba, hogy okosnak tűnj, még hülye vagy.
A kopogásérzékelő arra van, hogy visszább vegye az előgyújtást, amit folyamatosan éppen kopogási határ alatt tart. Az lglskimaradást a gyújtást követően a szögsebesség változásából (vagy nem változásából) detektálja.
Megismétlem, az előgyújtás sokkal kisebb volt 95-ös benzinnel, mint E85-el, aminek az oktánszáma 105.
Az látszik, hogy a szakmád autószerelő, de kevés náluk barbárabb embert láttam: szerelik, szerelik de hogy mitől megy fogalmuk sincs.
A villanyautók elterjedésének egyik legnagyobb előnye, hogy a fajtád éhen fog halni, oda már nem elég a kalapács és a villáskulcs.
Nagy a pofád de ettől még nem mondtál semmit. Én tényeket közöltem, te közhelyeket. Semmi konkrétumot nem tudsz felmutatni.
Akkor menjünk tovább.
A te elméleted szerint a kopogásérzékelős rendszer képes megállapítani, mikor melyik hengerben történik öngyulladás, illetve folyamatosan próbálkozik a rendszer, az előgyújtás határainak a feszegetésével.
Ez eleve abszurd, ugyanis 1db kopogásérzékelő van a motorok oldalán. Nem pedig annyi ahány hengeres a motor. Ráadásul ez csak egy nyamvadt piezo kristály. Egy kialakuló öngyulladást észre sem vesz. Durván kell járnia a motornak, hogy keletkezzen benne pár milivolt. Márcsak emiatt is képtelenség lenne egy db piezo jeleiből kikövetkeztetni a maximális elérhető előgyújtást.
Szóval inkább szállj le a magas lóról és ne terjessz hülyeségeket.
Bocs, hogy közbe szólok, de egyikőtök se tudja pontosan, hogyan működik, de a #12 jár hozzá a legközelebb, szóval én inkább vele vagyok :)
A gyújtáskimaradást a szögsebességből detektálja - Pontos
A kopogásérzékelő arra van, hogy visszavegye az előgyújtást - Pontos
A 100-as benzinnél nagyobb előgyújtást engedélyez - Ez sántít
Alapjába véve a motorvezérlő nem csak a gyújtással játszik, hanem mindennel egyszerre. Ha tud 100-as oktánnal üzemelni, akkor minimum változó szelepvezérlésről beszélünk.
A legnagyobb teljesítmény érdekében, minél nagyobb kompressziót akar a vezérlő tartani, amit a szelepvezérléssel állít, de ennek határt szab a benzin öngyulladása. Ha a 100-as benzint töltünk bele, akkor a motorvezérlő nagyobb kompresszió viszonyt enged, ugyanakkor nagyobb kompresszión nagyobb a robbanás sebessége (és a véghőmérséklete) is, ezért csökkenti(!) az előgyújtást, hogy pontosan felső holtponton fusson le a folyamat, ne előtte. Hiszen, ha a robbanás után még rásűrít, ott káros túlnyomás és hőmérséklet keletkezne, viszont inkább az előgyújtást próbálja csökkenti először, mint a kompressziót, hogy megmaradjon a teljesítmény.
Összefoglalva valahogy úgy működik, hogy ha kopogást érzékel, először az előgyújtást csökkenti, ha az nem jött be, akkor a kompresszió viszonyt.
Ha nincs a kocsidban high-tech elektronika, meg változó szelepvezérlés, akkor a 100as benzintől nem fog történni semmi.
...eközben a kérdező csendesen kitépi a maradék haját, mert ti csak a kopogásérzékelőn vitáztok, de az ő agyament ötletével senki sem akar foglalkozni.
Jajaj :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!