Növelhető-e a benzin motor teljesítménye gázolaj hozzakeveresevel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
próbáltuk, azonkívül hogy baromira füstölt, nem ment jobban. Ráadásul csörgött, mint a veszedelem. Többféle keverési arányt próbáltunk, sajnos nem találtuk fel a melegvizet.
Ne kísérletezz, már mások belebuktak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5#
Bakker ilyen hülyeséget ne terjessz már!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez tény, nem hülyeség.
Te láttad már, hány fokkal nagyobb az előgyújtás magasabb oktánszámú üzemanyag esetén? Én már láttam, ennyi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbáld ki!
Tankolj meg egy Otto-motoros autót 3 rész benzinnel és 1 rész gázolajjal.
Aztán majd gyere vissza és meséld el, hogy mennyivel nőtt a teljesítmény. ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7#
Azt sem tudod hogyan állítja az előgyújtást a vezérlő. Láttál pár számot az élőadatnál és már okosnak hiszed magad. Pláne hogy szintén fingod sincs mire szolgál a kopogásérzékelő.
De tessék itt egy példa. Változó szelep vezérléssel támogatott motronic befecskendező rendszer. Az okoskerék megragad, a motor elkezd kopogni. A te nagytudású befecskendező rendszered miért nem csökkenti az előgyújtást hogy megszűnjön a kopogás?
Elárulom.
Azért, mert a beérkező adatokkal dolgozik az ecu algoritmusa. Főtengely és vezérmű szöghelyzet + motor fordulatszám. Ennyi kell a gyújtáshoz. Nem érdekli milyen benzin van benne, az meg pláne nem érdekli hogy kopog-e. Csak figyelmeztet a MIL-en keresztül az égéskimaradásra. Ettől még nem fog semmit se másképp csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!