Lada 2105 1.5 láncos. Mit kéne módosítani, hogy 110 le körül legyen?
Tervezek venni egy 2105-ös Ladát 1.5 láncos motorral. Viszont a 75 le nekem elég karcsú.
Mit kéne módosítani ahhoz, hogy 110 le körül legyen, de ne legyen üzemórás és megbízható maradjon?
Illetve ennek a fejlesztésnek milyen anyagi vonzata van?
Itt gondolok a motorfejlesztés költségeire, illetve ha kell módosítani a hajtást, kuplung szerkezetet...stb.
Abszolút egyetértünk.
Én is ezt próbáltam elmondani.
Egy ilyen átalakítás még versenyautóként sem olcsó, de közútra legalizáltatni, annak megfelelően építeni és papíroztatni jócskán millió feletti beruházás.
Olyankor bele kell tenni egyedi mérnöki fejlesztésként mindazt a pluszt, amit más autókban boltból sokkal olcsóbban megkapsz, mert szériára fejlesztve eloszlottak a költségek.
Az erős és utca-legális tuningra a házi építés a legdrágább módszer.
Még egy gondolat.
A Kérdező (is) belefutott abba a hibába, hogy az autó még meg sincs, de már szaporítani szeretné a "ménest".
Pedig lehet, hogy egy 30 + éves lada kipofozását, célszerűbb lenne a kasztni/fék/futómű.....stb. rendbetételével elkezdeni. Szóval, ha a vásárlás, átírás, eredetvizsga, műszaki vizsgáztatás után van még kedv és pénz, akkor kezdődhet a csinosítás. Az is köztudott, hogy 10 emberből 9 -ha használt autó vásárol- mindig a látványelemekkel kezdi a személyre szabást.
Szóval, ha már az utolsó dísztárcsa-üléshuzat-matrica ;) is a helyén van és még mindig akad a lomosban néhány darab "öt nullára" végződő pénzcsomag, akkor kell majd érdeklődni egy motor-fejlesztés lehetőségeiről, költségeiről.
Addig, csak álmodozás......
Na ja. Nekem is van némi nosztalgiám a Lada iránt, anno a kereklámpás 1300-ast lovagoltam. Érdekes módon azzal az Esztergom-Alsóőrs Balaton 140 km-ekre húsz perccel mentem jobb időket, mint tíz évvel később a 3.0 V6 Safrane-ommal. :D
Gondolkodtam egy ilyen régi, jó állapotú Lada beszerzésén, akár egy 2015-07 kockán is, de felmérve a fenntartás illetve gyárit közelítő restaurálás költségeit, lemondtam róla.
A hergelés meg exponenciálisan dobná a költségeket.
Elolvastam Wadmalac első hozzászólását. A többit még nem, erre reagálnék.
Nem neked írtam, hanem a másik Úrnak aki mondta h "+ 1.5x-ös". Mert az mint elotte is irtam 1x+1,5x az bizony 2.5x-os loero tobblet, ami 190 le kb. De ez lenyegtelen, csak tudd, hogy nem neked irtam!
Na en ilyenre gondoltam, köszönöm! Akkor a szammal tullottem a celon, de ilyen kommenteket szerettem volna olvasni, hogy melyik tuning az amit meg elbir, mit kene valtoztatni stb. Azt hittem laikuskent h a 30 az meg belefer. De akkor rosszul gondoltam. Köszönöm, hogy normalis hangnemben kozolted ezt velem.
Lada-t meg nem vezettem, csak videok alapjan lattam, hogy vizen, havon, jegen jo ez a 75 le, de betonon kevesnek lattam, ezert szerettem volna egy kicsit tobbet ha veletlen ugy alakul, hogy Lada lesz. Ezert szerettem volna elotte tajekozodni az arakrol, cserelendo dolgokrol.
Köszönöm a segítséged!
Elolvastam a maradékot is. Kösz sracok! Egy fokkal jobb hangulatu igy a tarsalgas.
Akkor rakerdezek. Ti tapasztaltabbak milyen autot ajanlanatok nekem?
Egy autot tervezek venni az egyetemre jarkalasra es jatszani is. 5-6-7 evrol van szo. Igy fontos lenne, hogy az alkatreszek ne legyenek olyan eszméletlen drágák, illetve a fogyasztás is jó lenne ha alacsony lenne, de ez a sok loerovel vagy a Ladaval nem nagyon jott volna ossze...
Viszont szeretnek egy hatsokerekes, viszonylag eros autot amivel megtanulhatok vezetni.
Ha jol ertem ti inkabb azt mondanatok b vegyek egy gyarilag eros, jol felszerelt autot.
Es azok kozul mit? E30? E36? Vagy valami mas alternativat tudtok mondani?
Köszönöm!
Az tény, hogy a hátsókerekes a "tanulósabb" kocsi. De éppen ezért a kezdőnek makrancosabb is.
Egy elsőkerekes általában jobban tolerálja a bénázást.
Mindegy, nem akarom ráderőltetin az elsőkereket, de abból legalább jobb a választék.
Hátsósból (azt hiszem, a faros Skodákat és a bogarat kihagyhatjuk) nincs sok választásod.
Ha nem Lada, akkor általánosan tényleg BMW vagy Mercedes, kérdés, hogy hol húzod meg az anyagi határt, mert ebből is van felejtős roncs.
Kezdjük az anyagi kerettel, aztán lehet válogatni.
Első ötletem egy E36 318 lenne. A 140 lovas 1.9-es motorja elég jól húz, BMW viszonylatban gazdaságos és még az amatórnek is uralható nyomaték terén mozog. És nem mellesleg alacsony a hibásodási hajlama, ami az egykorú 320-akról nem mondható el.
Kábé így néz ki a képlet (cikk 3 éves):
És kábé ilyen a használt választék ebből ma, kiválasztottam egy tűrhető állapotút:
Az anyagi hatart ahhoz lovom be amit szeretnek. Inkabb akkor felrerakok jo par honapig, de jo legyen.
Oszinten. Eleinte egy E36-os 1.8IS-t szerettem volna hosszu-hosszu ideig. Aztan elkezdtek erdekelni a Ladak es most itt tartunk.
Az elsokerekre visszaterve, sokat vezettem elsokerekest, szarazon, esoben, jegen, havon, sarban, porban nehol feszegetve a hatarokat és szeretem, de megsem az igazi, nem adja azt az elmenyt amit szeretnek.
700-1.5 millio korul vannak szep E36 coupek. Lehet akkor az marad.
Koszi!
Az sem egy utolsó szempont, hogy a bömösnek értelmesebb a súlyelosztása első-hátsó kerék közt és azért futómű is van alatta.
A kevesebb lóereje ellenére a Lada hajlamosabb a kezelhetetlen megbokrosodásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!