Lada 2105 1.5 láncos. Mit kéne módosítani, hogy 110 le körül legyen?
Tervezek venni egy 2105-ös Ladát 1.5 láncos motorral. Viszont a 75 le nekem elég karcsú.
Mit kéne módosítani ahhoz, hogy 110 le körül legyen, de ne legyen üzemórás és megbízható maradjon?
Illetve ennek a fejlesztésnek milyen anyagi vonzata van?
Itt gondolok a motorfejlesztés költségeire, illetve ha kell módosítani a hajtást, kuplung szerkezetet...stb.
#20:
Nem mintha lehetetlen lenne megtenni.
Az alapból 42 lovas Skoda 100-asokból is koztak ki 80 lovas rallygépeket a nyolcvanas években.
De normál utcai használatra, annak minden legális és biztonsági feltételével a lehetetlent vagy a megfizethetetlent súrolja.
A környékünkön ügyes srácok összehoztak egy vadállat 1200-as Ladát, rá lett mókolva valami 3.0 TD-nek a turbója, sperrdifi, tíz centit emelt hátsó felfüggesztés.
Egy darabig esténként elökörködtek vele a környéken, itt-ott gumit füstöltek, de már rég láttam, vagy szétszállt, vagy rárohad a műanyag lakat valahol egy közúti ellenőrzés után.
Ez így nem megy. A versenyautó-építés meg más világ. De a kérdező leírta, hogy nem azt akar.
Aki normális hangnemben írt számomra annak köszönöm szépen!
Aki bohócozik, az meg rohadjon meg.
Miért nem lehet normálisan leírni, hogy "figyelj ez egy kicsit sok, de plusz loeroket tudnál ezzel es azzal elérni ami ennyibe es annyiba kerülne neked"? Nem inkabb a lehulyezes, masik sertegetese megy.
Az autókhoz nem vagyok segghülye, de Ladával még nem volt dolgom soha. Ezért tettem fel egy kérdést, hátha kapok válaszokat a bennem kavargó kérdésekre. Tájékozódni szeretnék mielőtt belevágok, ha bele vágok...
Végig sem olvastam most azokat a válaszokat amikben rosszindulat van.
Nem "plusz 1.5x-ös teljeseítményt" szeretnék mert az 2,5x-ös. Az majdnem 190 le.
Arról pedig tudtommal nem mondtam semmit, hogy a futóművet nem módosítanám, fékekről sem írtam semmi ilyet. A motorról és a kuplungról kérdeztem.
Szerettem volna a tapasztaltabbaktól egy nagyjábóli összeget hallani, illetve, hogy miket kéne a gyári motoron alakítani. Mert felmerült bennem, hogy jó gyakorló autó lehetne.
Azért nem gondolkoztam azon, hogy pl veszek egy E30/E36-ot mert ha azt összecsukom minden rohadt drága, ha valamit egyáltalán cserélni kell többszöröse a Ladáénak. Pl kuplung (ott azt hiszem még kettőstömegű is van), fékek stb.
De ez, hogy cserélj benne motort...
Köszönöm! A rosszindulatú kommentekkel nem fogok többet foglalkozni, a többi ember kommentjét pedig még1x köszönöm!
Pedig segghülye vagy, és az öntudatod is nagyobb mint az eszed. Javaslom olvasd el még egyszer a kommenteket. Olyanok írták, akik nem az autó-motor magazint olvasták, és nem a totalcar foscikkein nőttek fel.
Hidd el te kis pöts hogy én is a többiekhez hasonlóan már akkor Ladáztam amikor te még apád facában sem voltál.
Szóval ha majd lesz pár tiszta pillanatod akkor értékeld át az olvasottakat. És persze az életedet is. Kisbohóc.
Sehol nem írtam azt, hogy lehetetlen ilyet építeni.
Mert pl. én ahhoz a korosztályhoz tartozom, akik még látták a '80-as években a Kincses Pistát hegyen menni a a kereklámpás turbójával. /állítólag közel volt a fékpadi mérése a 200lóhoz/. Szóval volt már ilyen. ;)
Na de itt nem az volt a kérdés, hogy mi az a maximum, amit ki lehet kihozni a lada blokkból, hanem az, hogy mi kellene, egy 110 lóerős, megbízható, életképes utcai verzióhoz?
Óriási a különbség, egy 4-6 km. hosszúságú, kimondottan pályára kihegyezett verseny-jármű, és a -kérdező által elképzelt- mindennapos használatra szánt utcai autó között.
26-os! Pont ez az! Én csak egy "kicsit" erősebb napi használatos Ladán gondolkoztam. Lehet, hogy a 110le az túl sok, lehet, hogy ehhez a könnyű kasztnihoz a kevesebb is elég. De nem V8-asokat meg Havassy motort szeretnék bele.
Pont ezért nem értem, hogy miért kell egyből ezekkel jönni, beugatni, leh*lyézni, sértegetni. Nem öntudatos vagyok, csak kikérem magamnak, hogy ismeretlen nagypofájú emberek úgy beszéljenek velem, mintha egy kisgyerek lennék és a seggükből rántottak volna elő!
Gondolom sok a feszkó és itt adja ki, de ezt nem így kéne.
74 lóerőhöz képest a 110, az egy 1,47-es szorzó. Engedtessék már meg, hogy erre a másfélszeres kifejezést használjam.
De ezt hagyjuk is, tényleg túl sok plusz és szükségtelen is közúti használatra, ha meg drift hobbiversenyzésre készülsz, akkor máshogy kell az egész témához hozzáállni.
Említetted a bömöst, hát, de bizony az lenne az olcsóbb, mint egy Ladát így felhúzni és még ehhez a felhúzáshoz biztonságossá és üzembiztossá is tenni.
Ami reális, nem kell térdig nyúlni a zsebedbe és még esetleg "fű alatt" is megvalósítható, az egy 10-20 LE plusz. Azt elviseli a hajtásrendszer, a futómű, ésszel használva a fékeid is, nagyon éles szemű vizsgabiztos szúrná csak ki. Ennyi elérhető egy karburátor-cserével, kisebb ellenállású légszűrővel és esetlegesen egy icipici hengerfej-ültetéssel. Természetesen szakember által. Mondjuk akkor a magasabb kompresszió miatt lehet, hogy a 95-ös benya nem lesz jó, kelleni fog a 98-100 oktán. Meg szintén szakember általi finombeállítás.
Zöldkártyán tutira kisikít, de hát ismerjük a szürke módszereket az átjutásra.
És egyébkén plusz 10-20 lóerőt NAGYON lehet ám érezni.
Egyébként vezettél már ilyen 2107-et vagy 1.5-ös 2105-öt?
Egyáltalán Ladát?
Egyrészt mocskos izgága gázpedálja van, másrészt nem éppen egy pörgős jószág, a maga szintjén inkább nyomatékos.
Ha még nem próbáltad, tedd meg, én nem vagyok biztos benne, hogy a 75 lovat kevesellni fogod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!