Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Terhesgondozás » Ti járnátok női nőgyógyászhoz?

Ti járnátok női nőgyógyászhoz?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Orvostanhallgató vagyok, és szülész-nőgyógyász szeretnék lenni. Mikor mondom az ismerőseimnek, legtöbbször az a reakció, hogy ez furcsa, mert lány vagyok. Oké, hogy tradicionálisan férfi szakma (például nálunk is a klinikán csak egy doktornő van), de eddig nem gondoltam, hogy ebből hátrányom származna. Azt is hallottam már többször, hogy kellemetlen lenne nekik ha egy nő előtt kellene levetkőzniük. Amit elfogadok, de nem igazán értek, mert természetesen semmi szexuális jellegű dolog nincs a vizsgálatokban.

Szóval az lenne a kérdésem, hogy ti is idegenkednétek attól, ha egy nő csinálná a terhesgondozást, vagy vezetné le a szüléseteket? Az igazsághoz hozzátartozik, hogy főleg külföldben gondolkodom (elsősorban azért, mert undorítónak tartom azt, ami itthon hálapénz címen megy), és ott kiegyenlítettebb a nemek aránya, de most a ti véleményetekre vagyok kíváncsi.

Köszönöm a válaszokat!

2015. júl. 28. 15:49
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
Nekem mindegy, hogy nő vagy férfi az orvos. Szülés után két nő nődoki is megvizsgált és semmivel nem volt másabb, mint mikor férfi vizsgált meg.
2015. júl. 28. 16:35
 12/23 anonim ***** válasza:

Engem az orvos neme nem befolyásol. A szakmai tudása, hozzáállása alapján szelektálok. A nőgyógyászom férfi, de ez nem volt kritérium.

Kiírt dátum előtt két héttel ért volna vissza az orvosom egy egy hónapos tengerentúli konferenciáról. Szóba került, hogy addig ki helyettesítse, ha neadjisten előbb szülnék. Kérdezte, hogy milyen kritériumok alapján keressen kollégát. Mondtam, hogy nemre, etnikumra, nyelvre (angolul beszélek, legalább azt beszélje), vallásra való tekintet nélkül olyat, aki jó szakember. A többire teszek magasról.

2015. júl. 28. 16:38
 13/23 A kérdező kommentje: