Tudna segíteni olyan szülő akinek a gyereke későn érő típus volt?
Nem a korai mozgasokra gondolok hanem hogy későn kezdett el beszélni 3 ev után , későn lett nappali szobatiszta :3,5 évesen és 4 évesen még nem éjszakai szobatiszta. Mikorra hozta be ezeket?
Hogy alakult a testi és szellemi érése??
A beszéde még nem 100% érthető de sokat javult. Jarunk fejlesztésre..csak kicsit elkeseredtem hogy mindent nagyon későn hagy abba és nem tudom mi mindenben leszünk még így.
Ebböl csak a beszéd fejlödés miatt aggodnék, ezzel rendszeres logopédiára járjatok, mert már csak 2 éve van az iskoláig.
A szoba tisztaságnak telejsen 5 éves korára kell lennie.
Az én lányom 3,5 évesen lett szobatiszta és ágytiszta teljesen, balesete összvissz egy volt, mikor este rosszat álmodott.
Ekkor lódult meg a beszéd is, előtte pár szót mondott meg halandzsázott.
Most töltötte be az 5öt, folyékonyan és választékosan beszél, 7 hangot kever a logopedus szerint, de én gyakran hallom, hogy rosszul ragozza a szavakat, vagy felcserél hangokat, rossz igekötőt használ, és biztos vagyok benne, hogy az elvont fogalmak jelentésèvel nem teljesen van tisztában.
Persze ezek ritkán jönnek elő, rövid idő alatt nem mondta meg a védőnő meg a logopédus sem, hogy ezek így vannak, így abszolút belefért az élettani pöszeség, meg r hang az 5 éves státuszba.
Gondolom aggódsz az értelme miatt, néha én is, de olyankor megnézem a rajzait, rendkívül gazdagon, pontosan rajzol, logikai feladatokban szépen teljesít, és bár a többséggel nem jön ki, de vannak barátai, akikkel egymásra tudnak hangolódni.
A szobatisztaság nálunk 3 évesen lett meg, bár ez még nem kóros, de azért nem is jártunk az élen. Viszont a fiam diagnosztizáltam beszédfogyatékos. A tiednek van diagnózisa? A fejlesztések nagyon sokat segítettek neki, de az állami rendszerbe ne bízz, ott csak elveszik a gyerek. Mi is járattuk 3 évig magánúton, és itthon is sokat gyakoroltunk. Most volt 2. osztályos, beszélgetni ne akarj vele, mert nem tud egy sztorit összefüggően elmondani, a verbális memóriája az 5 szónál megrekedt.
Viszont matekból kompenzál, az nagyon megy neki, de a többi tárgyból sem volt rossz tanuló. Környezet persze 4, azért a felsőtől félek, de hátha még fejlődik.
Nekem annak idején 2 dolgot mondtak:
1. Otthon is gyakorolj vele minden nap, mert a heti 1-2 óra logopédia nem elég.
2.Jaj, otthon ne gyakorolj vele, mert csak megutálja, elveszíti a motivációját.
Na, legyél okos. Én gyakoroltam vele, nagyon-nagyon gyűlölte is, sokat veszekedtünk miatta. Az igazi az lett volna, ha beiratom a logopédiai óvodába, de azt a Nevtannak kellett volna kiírni, ők meg nem voltak hajlandók.
Fiam 4 évesen lett éjjel-nappalra szobatiszta, beszéde 3 éves kora után indult be. Kapott pár év logopédiai megsegítést, de most már szépen és érthetően, sőt tanárai szerint választékosan beszél.
A lányom 3 évesen lett teljesen szobatiszta, a beszédével komoly gondok voltak,mivel 15 szót mondott kb., logopédiai oviba járt, de ott hamar beindult a beszéde. Iskolában az első két évben logopédus foglalkozott vele, mára viszonylag érthetően beszél, de van még, amit nehezen ejt ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!