Hogyan tanitsak egy 6 éves kisfiút?
Szerintem a pohár nagyon rossz!!!! Egy kerek tárgynak ninxsenek oldalai. Ha van esetleg babaház, szerintem azzal sokkal könnyebb. És fő a türelem!!!:) vannak gyerekek akik lassabban tanulnak, mert korábban nem tanították őket semmire. Mondjuk számoljatok cukorkákkal. Megszámoljátok együtt, aztán neki egyedül kell. Ha sikerül, akkor mehet egy a szájba, és újraszámláljuk:) mindig jutalmazd, sose szidd.
A pohár meg tényleg borzasztó. Az is jó, ha egy emberen, plüssön nézitek meg mi hol van. Pl ami hátul van, az van a hátam mögött, stb. Ne ijedj meg. Én másodikban nem tudtam a hónapokat és évszakokat, most pedig mérnöknek tanulok:)
Első vagyok, azt kihagytam, hogy a legjobb,ha gyakorlás előtt elmondod neki,hogy mi fog történni, pl:
"Sanyika, most gyakorolni fogjuk, hogy mi az az előtte, mellette, mögötte (ne zavard össze a helyhatározó szóval), először együtt odatesszük a labdát a maci elé mögé mellé, aztán te csinálod egyedül. Ha ügyes leszel kapsz valamit"
Ha csak elkezdesz kéregetni tőle nem érti miért kérsz hülyeségeket tőle :)
Szia! Konkrét tippem sajnos nincsen, de olvastam egy nagyon érdekes könyvet, amiből idemásolok neked egy részt, talán segít még türelmesebbnek lenned a kisfiúval:
„A leglényegesebb szempont mégis az, hogy az összes örökbe fogadott,
nevelőszülőknél vagy egyéb összetett családban élő gyermek számára
nagy megterhelést jelent ennek az élethelyzetnek és a megosztott
lojalitás érzésének a feldolgozása. Ez a plusz érzelmi munka – amelyet én
a kihívást jelentő helyzetek normatív krízisének neveznék – erősen befolyásolja
ezeknek a gyerekeknek a tanulási stílusát. Az évek során arra a
következtetésre jutottunk, hogy fi gyelmünket elsősorban ezeknek a dolgoknak
kell szentelnünk, azt kell kiderítenünk, mi akadályozza a gyerekeket
a tanulásban.
Tony története A fentieket jól példázza a nyolcéves Tony története, akinek
addigi rövid élete igen zaklatott volt. Az anyja időnként drogrehabilitációs
intézetbe került, ilyenkor más családtagok viselték gondját, ráadásul, különböző
okok miatt, háromszor is nevelőszülőknél helyezték el. Emiatt
kétségkívül sok veszteséget és elválást élt át.
Az iskolában felzárkóztató osztályba tették, és súlyos tanulási nehézségei
miatt külön foglalkoztak vele. Ezenkívül beilleszkedési és viselkedési
problémái is voltak. Mikor megismerkedtem vele, rendkívül
okosnak, kimondottan éles elméjűnek találtam. Egyszer, mikor építőkockákkal
játszva próbáltam indirekt módon fejleszteni a matematikai
képességeit, hirtelen sírni kezdett, és kifakadt: „Nem tudok kivonni. Ha
azt mondják nekem: vegyél el belőle, mindig nagyon szomorú leszek.”
Ez volt életem egyik legszívszorítóbb, legmegrázóbb terápiás tapasztalata.
Megértettem, hogy Tonyban abban a pillanatban, mikor elhangzott,
hogy „vegyél el belőle”, felszínre törtek az átélt veszteségek, és ez képtelenné
tette őt a számolásra.
[…]
A narratív terápia hatására Tony érezni kezdte, hogy több befolyása
lett a saját életére, „gazdájává” kezdett válni múltja emlékeinek. Így felbukkantak
a jó emlékek is, amelyeket eddig a rosszakkal együtt elnyomott
magában. Ahogy összeadással foglalkoztunk kivonás helyett, úgy
javult Tony koncentrálóképessége általában a tanulás, és kifejezetten a
matematika terén is.
Tonynak a három nevelőcsaládból kettőnél fontos és jó élményekben
volt része. Azonban kultúránk egyik szokása, hogy könnyen szakítjuk
meg az emberi kapcsolatokat – ami jellemző a nevelőszülői rendszerre
is. Amikor az egyik nevelőcsaládból a gyermeket egy másikba helyezik,
addigi kapcsolatai lezárulnak, soha többé nem találkozik azokkal az
emberekkel, akikkel addig élt. Tony családja szerencsére együttműködő
volt, szívesen fölvették a kapcsolatot a korábbi nevelőszülőkkel, és ezzel
visszaadták Tonynak múltja pozitív emlékeit. Ez nagy jelentőségű lépés
volt, amely jó hatást gyakorolt rá.”
jó ilyen lelkiismeretes nevelőszülőkről hallani. Ha van a közelben nevelési tanácsadó (új nevük pedagógiai szakszolgálat), jelentkezzetek be a gyerekkel. Rendszeres fejlesztőfoglalkozásra járhat, és a pedagógus személyre szóló tanácsokat is ad, mit és hogyan gyakoroljatok otthon.
Addig is, az irányokat először önmagához képest tanítgassátok neki (előttem, mögöttem, alattam, stb.). Csukott szemmel megforgatod néhányszor a gyereket, aztán kinyitja a szemét, és elmondja, mi van előtte, mögötte stb. Megint forogtok,és újra elsorolhatja. Vagy játékokat raksz elé, mögé mellé, jól megfigyeli, becsukja a szemét te pedig valamit kicserélsz. Könnyebb, ha egy teljesen újat teszel oda, nehezebb, ha csak felcserélsz két dolgot. A gyerek kinyitja a szemét, és elmondja, mi volt előtte, mögötte stb. és most mi van. Ezzel az emlékezetét is fejleszted. Játszhattok robotosat is. A kisrobot mindig arra megy, amerre mondják. "előre, előre állj, jobbra, jobbra... (Jelöljétek meg a jobb kezét valami pánttal, mert biztos nem tudja még, melyik az.) Vigyázat! Nem fordulhat a megnevezett irányba, az arca végig ugyanarra kell nézzen, tehát oldalazva vagy hátra is lépeget. Később számolással is egybeköthetitek a gyakorlást, azzal, hogy megmondod hányat lépjen a kérdéses irányba. Eleinte csak akkora számot mondj, amit biztosan le tud számlálni (3-i talán már megy), és lassan növeljétek a mennyiséget. ha már nagyon profik vagytok, hosszabbodjon az utasítás, "kettőt jobbra, egyet előre". Ezt meg kell jegyezni, és emlékezetből lelépegetni.
Érdemes ezen a honlapon is keresgélned:
Nagyon szépen köszönöm az új válaszokat!
A beszéltetéssel az a baj, hogy mi merre van, hogy nem nagyon tud beszélni... szerintem a stressz és a sok új család itt hagyott benne nyomot... járunk logopédushoz is.
emlékeim szerint 3. osztályos korom környékéig nem tudtam melyik a jobb és bal kezem, és ennek megfelelően az irányokat sem
köszönöm felnőttem, mérnök lett belőlem
ha tényleg szüksége lesz rá megtanulja, addig felesleges erőszakkal "fejleszteni"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!