Diszlexia gyanús a fiam?
A fiam most kezdte az iskolát, még nem tanultak meg minden betűt, de már azokból rövid szavakat alkotnak, írnak és olvasni kell.
A gond az, hogy a tollbamondás nagyon gyatra. Keveri az a és az o betűt, kihagy betűket. pl. alma, helyett omo -t írt, vagy nem elem, hanem csak elm
Érdekes, hogy viszont az olvasó könyvből mikor olvas nem keveri , és ha egy kicsit lassan is, de elolvassa a szavakat.
Az osztálytársaihoz viszonyítva le van maradva, már jobban kellene tudnia. Amikor csak tehetem gyakorlok vele, a tanárnő is csak ennyit javasolt még. Én viszont félek, nehogy későn vegyék észre ha tényleg diszlexiás.
Amúgy hosszú verseket, meséket tud elmondani, gazdag a szókincse, matematikával nincs gond, igaz néha lassan számolja ki, de helyesen.
Kérlek írjatok, hogy mi a véleményetek!
Mivel olvasni jól olvas ezért maximum diszgráfiás lehet.
De ezt ennyire az elején csak speciális tesztekkel lehet megállapítani. Írni nehezebb mint olvasni (előállítani nehezebb valamit mint felismerni) tehát az első félévben teljesen normális, hogy bizonytalan az írása. Ha másodikban is gondok vannak akkor a tanítónéni is tesztre fogja küldeni.
Köszi szépen a választ, utána nézek a neten, hogy a diszgráfiára mi a jellemző pontosan. Egyébként ma reggel is az alma szót szépen elválasztotta, hangokra bontotta, és mégis azt írta le utána, hogy omo. :( A hetet megvárom, türelmesen gyakorolunk, és ha nem javul, akkor megint beszélek a tanárnővel, hogy milyen technikát javasol.
Az a baj, hogy már írtak belőle egy kis dolgozatot, és szerintem el van keseredve, hogy a többieknek kis hibával ment, neki meg mind rossz lett. A jövő héten pedig ismét írnak, és úgy látom stresszel is e miatt.
Szia az én fiam is elsős.Minden flottul ment eddig,nem keverte a betűket,de most begyorsítottak,mert karácsonyra az összes betűt venniük kell.20 betűt tanultak,és azt veszem észre,hogy most már nem csak írásnál,hanem olvasásnál is keveri a betűket.Mondja is,hogy: a nem,nem a hanem o,mert minden rohadt betű egyforma....Jót nevettem.
Keveri az ékezeteseket,az o,ó,ö,ő-ket,az u,ú,ü,ű-ket.Megértem nagyon nehéz lehet.Ránéz az A betűre és azt mondja,hogy ezt még nem vettük.Nem a fenét!Hallom ahogy kattognak az agyában a fogaskerekek amikor gondolkodik a betűkön.Már én is dislexián,meg disgráfián gondolkodtam,de a tesztek szerint jól megy Neki minden.És mondhatni,hogy Ő a legjobb tanuló az osztályban,akkor hogy mehet a többieknek???!
Ne gondolj mindjárt roszra,próbálj meg többet gyakorolni vele.A mi tanító nénink azt mondja,hogy rossz a rendszer szerinte CSAK 2.-ban kellene megkövetelni a folyékony írást,és olvasást,mert akkor kevesebbet szenvednének a gyerekek a kudarctól.Gondolj bele,még CSAK 3 HÓNAPJA járnak iskolába!!!És már szinte írni,olvasniuk kell!!!
Előző vagyok.Azt veszem észre,hogy gyorsan tanul,úgy szívja magába a betűket,mint a szivacs,rögtön beilleszti szavakba,írásba,csak...Nincs ideje megfelelően rögzülni benne,mert minden nap új betűt tanulnak rá,és a hét végére káosz van a fejében.Egy betűre sztem több napot kellene szánni,többet gyakorolni,így jobban rögzülne benne.De hát a tanterv szerint karácsonyra írni-olvasniuk kell folyamatosan,ami szerintem,és a Tanító nénink szerint is hülyeség....Sztem nincs gondja a fiadnak,csak gyors az iram,majd ha többet tud gyakorolni,mert végigvették a betűket, akkor javuni fog a helyzet szerintem...
Legalábbis én is ebben reménykedem...
Ekkora hülyeséget aki kitalált, hogy 2-3 hónap alatt a kisgyerek tanuljon meg írni-olvasni! Ez hatalmas munka, nem megy mindenkinek. Nekünk anno 2 teljes évünk volt erre. Öreg vagyok, na.Nem diszlexiás a gyerek, csak lassabb a többinél.Türelem, több idő kell neki. Nem számít a fekete pont, vagy mi van most divatban. Dícsérjétek mindenért az írását. Ha nem helyes, mert omo az alma, akkor a betűformát,vagy hogy nem ment ki a vonalból, vagy szépen kötötte a betűket vagy vigyáz a füzetre, nincs szamárfül, vagy bármi. De ne stresszeljen még otthon is, épp elég neki az iskolában szegénynek. Ne az iskolait gyakorolja, hanem írjon levelet a jézuskának, vagy a nagymamának, vagy bevásárlólistát, vagy címkét a játékokra, vagy dobozokra. Nekem örök emlék az elsős fiam régi levele, amit a kórházban írt fel egy csokipapírra. Betűhíven :Ana hozáleg satorot!
Ez azt jelentette, hogy vigyek egy szatyrot, mert másnap hazajöhet.És nem diszlexiás lett, hanem mérnök:-D
Ez nagyon jó ötlet, a bevásárlólista, meg a jézuskának levél... Ezt ki fogjuk próbálni, és biztosan tetszeni fog neki. Köszönöm a választ, és az aranyos kis történetet, emléket! :)
Most már tényleg megnyugodtam, nem stresszelek ezen, mert azt a gyerek is észre veszi, és csak "ráragasztom".
Nagyon örülök, hogy hozzáértő, szakmabeli is válaszolt. Köszönöm!
Úgy gondolom, hogy velem volt első sorban a gond, túl sokat vártam el, és türelmetlen voltam. Tegnaptól taktikát változtattam. Ma is leültünk délután gyakorolni a fiammal, és sokkal jobban sikerült.
5 szóból csak 3 volt jó neki, s nem azt mondtam, hogy "na csak 3 jó, miért nem tudtad a többit is", hanem nagyon megdicsértem, "na látod megy ez, már 3 sikerült is, egyre ügyesebb vagy"!
Ja és az agyon gyakorolt "alma" szót is sikerült leírnia! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!