A gyenge szemkontaktus (autizmus vagy a gyanúja esetén) javult idővel gyermekednél?
Csak kommunikációs célból? És ez gond?
Mivel indokolják, miért nem figyelemzavar a diagnózis?
Felveszi, de nem tartja a szemkontaktust. Diagnosztizált Aspergeres, elmondása szerint utál mások szemébe nézni, még a hozzá közel állókéba is. Legutóbb sírva fakadt miatta.
De az autizmus tünete nem csak a gyenge szemkontaktus, hanem még millió más is.
Kedves 5-ös válaszoló, még annyit szeretnék kérdezni, hogy kap valamilyen fejlesztést a gyermeked? Ügyes, önálló, barátságos, akkor van valami, amit mégis fejleszteni kell?
Most, hogy papírotok van, nem okoz ez bármi problémát pl. óvoda vagy majd iskola választás szempontjából? Nem éri hátrány? Hiszen ügyes kislány, de a papír alapján akár mást is gondolhatnak róla.
6. vagyok, de válaszolok. Az én gyermekem is magasan funkcionáló, de amikor próbálták "betörni" az oviban, akkor szabályosan megőrült, és megőrjítette a többieket is.
Nagyon sok olyan esetet látok, ahol a magasan funkcionáló autit nagyon visszaveti a nem támogató környezet, és az állapotának a tudomásul nem vétele. Különösen igaz ez az iskolára, ahol általában nehezen tolerálják, ha egy gyerek egy picit is "más" és nem tud beállni a sorba (ezt pl. szó szerint kell érteni, mert az autik általában nem értik, hogy mi az a sorbanállás... :) )
Ilyenkor jön az, hogy na, majd megneveljük, és nem veszik figyelembe az egyéni képességet, lehetőségeit... pl. hogy iszonyatosan zavarja a tornaórán a sípszó, vagy ha rászólnak a repetitív mozgásai miatt, akkor rosszabb lesz...
A lányom diagnózissal és szakértői bizottsági javaslattal megy egy kimondottan erős általános iskolába, ahol az állapota tudatában és figyelembevételével fogadják.
Tegnap kaptam meg az idei szakvéleményt, amiben leírják, hogy tavaly óta rengeteget fejlődött, ezzel együtt fél oldalas listát kaptunk arról, hogy milyen területeken kell MÉG fejleszteni (bár a heti 3 órát most levették heti 2-re). Ennél mondjuk többet kap a lányom, szinte napi szinten van egyéni és kiscsoportos fejlesztés az oviban és tényleg LÁTVÁNYOSAN fejlődött, a legproblémásabb területen, szociálisan is! Vannak barátai, sokszor ő kezdeményez játékokat, ami még egy magasan funkcionáló autitól is hatalmas eredmény. És én állítom, hogy mindez annak a hatása, hogy tudatosan az állapotának megfelelő módszerekkel állnak hozzá most már az oviban, és itthon is. A leendő iskolájában is tudják, értik, hogy bizonyos dolgokban más, elfogadják, tolerálják, alkalmazkodnak hozzá, és az ovis tapasztalatok (és más gyerekeknél látottak alapján) azt mondom, hogy ettől tud igazán fejlődni.
Nem szabad, TILOS eltitkolni a diagnózist, mert mérhetetlen károkat tud okozni!
Szeptembertől jár óviba, nagyon szeretik az óvónők és a gyerekek is, mert olyan kis babás!:) Nem éri hátrány sokkal jobban fejlesztik az óvónők is, és folyamatosan foglalkoznak vele, sírtak nagyon mikor elolvasták a papírt.
Szociális téren van a legnagyobb elmaradás, heti egy óra logopédiai, és heti 1 óra gyógypedagógiai plusz foglalkozás volt eddig, de most ez a diagnózis miatt változtatni fogják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!