Anyukák ki milyen büntetést és jutalmazást ad 7 éves gyermekének?
Hát, én megdicsérem és puszit nyomok a buksi fejére (de ezt egyébként is megteszem), ha valamit nagyon ügyesen csinál, ha pedig valami gond van, elég, ha felemelem a hangom, és teljesen „kész van” a gyerek tőle. Nem mondom, hogy nem fordult már elő, hogy bependerítettem a szobájába, és közöltem, hogy most maradjon bent, amíg nem szólok, és gondolja át a dolgot, amit csinált, de ez nem jellemző.
Mondjuk nincs is sok olyan, amiért büntetni kellene… a leckeírás a legkritikusabb mostanában, ott, ha nagy az ellenállás, azt szoktam neki mondani, addig nem játszat ezzel/azzal, amíg meg nem csinálta, amit megbeszéltünk.
nagy divat kulfoldon a bunti szek, ahol bizonyos idot kell eltoltenie. Bar en nem tudom, hogy hihetek e ebben a modszerben, ha oda kerul a sor, lehet, hogy alkalmazni fogom :) Elvegre, a gyereknek meg kell tanulnia, hogy mi a helyes, es mi nem.
Jutalomkent adhatsz neki matricat, vagy sutit, vagy amit szeretnel.
Az enyémek még kisebbek, de úgy emlékszem, engem annak idején nem büntettek vagy jutalmaztak konkrétan semmivel. Ha ügyes voltam, puszit kaptam és dicséretet, ha nem, akkor letolást. Ez rendszerint a szétszórtságért volt, ha pl. fekete pontot kaptam, mert elfelejtettem megírni a leckét. Soha nem volt például csoki- vagy tévémegvonás.
A büntiszék sokkal kisebbeknek való, 2-3 éveseknek, de nálunk ebben a formájában ez sem nem működik.
Ha valami helytelent tett a gyermek ,a legfontosabb, hogy elmagyarázzuk számára, miért látjuk így, bár közvetlen előtte javaslom megkérdezni, a gyermek mit vél arról, amit tett.
Az is lényeges, hogy KÖZVETLENÜL az eset után szükséges megbeszélni vele.
Ha legközelebb mégis újra előfordul, csak akkor javasolt megvonáshoz folyamodni, minimális szinten: pl. nem tanulta meg a leckét, akkor addig nincs játék, amíg nem pótolja
- ez végső soron nem is büntetés, hanem következetesség, és ennek látom szükségét, tényleges büntetés helyett.
A jutalmazást se javaslom túlzásba vinni.
Pedagógusként szóltam hozzá.
Kedves kérdező, leckeírásról, azaz házi feladat írásról ejtettem meg egy példát. Tehát nem vélem büntetésnek, hogy amíg nem készítette el a gyermek az iskolai leckéjét, addig ne játsszon, mert ez az élet velejárója az (iskolai) tanulás, valamint a (fizikai, és/vagy szellemi) munka.
Azaz megírja a leckét, az idő alatt miért játszana?? :) Majd utána. Szerintem ez evidens, semmi extrát nem írtam... Nem tudom, miért és mely ponton értetted félre soraimat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!