Hogy vehetném rá a lányom, hogy figyeljen rám? Mit tehetnék, hogy fejlesszem a figyelmét? Segítség!
Én nem vagyok gyakorló szülő sajnos, de sejtem a megoldást, illetve jó lenne ha csak ennyi kellene a megoldáshoz és nem komolyabb dologról van szó.
Vedd el tőle a médiát, illetve alaposan csökkentsd le az erre forditható idejét. Tv, mobilkütyü, pc, xbox, net, ezekhez sokkal kevesebbszer férjen hozzá mint eddig.
Akkor ha jól sejtem nincs nagyobb testvére.Ha meg van,akkor kérd meg őt,hogy foglalkozzon kicsit vele,hátha ő jobban tud rá hatni,mint te.Ha meg nincs,akkor valóban csökkentsd a médiát,nincs rá annyira szüksége,mint mondjuk egy tizen akárhány éves kamasznak,hisz nincsenek még olyan baráti kapcsolatai,amiket a neten keresztül kellene ápolnia.Vedd rá a mozgásra,a sportra,hogy levezesse a feszültséget!
És utána gyakoroltass vele,és tanulj vele!Addig ne engedd el az asztaltól,amíg nem csinálja meg hibátlanul a feladatokat.Muszáj,muszáj,muszáj MOST foglalkozni vele,különben később nehezebb lesz!
"A tévé és számítógépes játék megvonás sem érdekli"
Ne büntetésből vond meg a médiát, hanem azért hogy az élet más részei legyenek érdekesek a számára. A média mellett esélye sincs egy 'izgalmas' házifeladatnak, de talán még neked se.
Tehát ne feltétel legyen hogy ha ezt meg ezt megcsinálod akkor mehetsz pc-zni, hanem észrevehetetlenül vond ki lassan az életéből az ilyen kütyüket. Egyszerüen ne legyen ott mint lehetőség miközben más dolga lenne.
Világos hogy ez melós, de hogy a gyermeked ne legyen hiperaktív - többek közt - ez az ára. És ezt még most tedd meg mig nem késő, még 12-13 éves kora elött szoktasd ehhez a helyzethez hozzá.
A gyermeknek nem látnia kell a sztorit, hanem elképzelni. Minden olyan dolgot 'irts' vagy szorits háttérbe ahol nem kell elképzelnie a dolgokat és teljes körü információt kap tálcán.
Hétvégén délelőtt néz mesét a tévében, és heti 1-2 alkalommal játszik a számítógépen. Soha sincs ott előtte, hogy választhasson a házi és a "média" között. Délutánonként a szabadban játszik, a szobájában színez, illetve feladatokat oldunk meg.
Engem az érdekelne, hogy érjem el, hogy pl. ha elmegyünk vásárolni, akkor ne hozzon szégyenbe azzal, hogy az áruház közepén balettozik, ne fogdosson össze mindent, ne fetrengjen a pulton, stb. Hogy ha EGYSZER azt mondom nem, akkor ne is csinálja! Hogy érjem el, hogy gondolkodjon, mi a jó mi a rossz!
Beszéltesd, van is egy mondás: beszélj úgy hogy érdekelje, hallgasd úgy hogy elmesélje.........! Nem lehet hogy az iskolában van valami gond, csúfolják, vagy szorong valamitől és nem rudja kivel megbeszéni, ezért romlik a figyelme az érdeklődése..........!
A bolti hisztire Ranschburg Jenő gyermek pszichológus azt mondta Ő ebben a helyzetben azt mondta a gyerekének hogy amikor így viselkedsz akkor láthatatlanná válsz a számomra. A lényeg hogy nem kell tudomást venni a hisztiről bármennyire is kellemetlen s zülőnek, csak így tudja leszoktatni a gyereket erről.
Én is azt mondom lehet valamilyen szinten hyperaktív és figyelemzavaros. Oda kell rá figyelni, mert lehet ezt kezelni, fejleszteni, de képesek elhanyagolni is és rámondani, hogy neveletlen.
Én az enyémekkel azt csináltam, bár még kisebbek, de hogy a boltot játszónak nézték azt nem hagyhattam. Igértem nekik valami apróságot túrórudit, vagy amit szeret és nem nagy dolog, de várja, hogy megkapja. Megmondtam, hogy ha szépen sétálnak mellettem, mint ahogy a többiek is csinálják, akkor kapnak rudit. Persze az volt az utolsó állomás. Volt olyan is, hogy nem igértem, nem viselkedtek, kimentem velük a boltból, megvártam, hogy lenyugodjanak, mert ez azért nem tetszett, majd visszamentünk. Ez lehet nem mindenkinél válik be, mert nem is akarnak a gyerekek bemenni utána, de valahol meglepő tud lenni, hogy mégis akarnak visszamenni.
Fogasd meg vele a kocsit, mintha segítene tolni, hagyd neki, hogy ő tegye a kocsiba, vagy kosárba amit megakartok venni. Érezze, hogy értelme van annak, hogy ott van, és csinálhat valamit.
Remélem valami beválik.
Otthon házival gyakorolni kell, játékosan. A tanárral pedig beszélni, hogy nehogy emiatt elhanyagolják, ez nagyon fontos. Emlékeztessék, hogy még egy kicsit figyeljen oda a feladatára, mikor tesztek vannak. Még az elején vagytok, nagyon fontos elkapni ezt, hogy siker élménye is legyen, hogy jól teljesít, hogy lássa az értelmét, hogy okos volt ! Lehet kell kicsit jobban ráfigyelni, mint az átlagra, de egy tanárnak ezt meg kellene tennie. Remélhetőleg nem az egész osztály ilyen gyerekekből áll. Beszélj a tanárral, hogy figyeljék ők is, segítsék ők is mindenkinek jobb úgy.
Ne mindig házizzatok, feladatozzatok, hanem más játékot is játszatok.
Kirakhatsz játékokat elé nem sokat, és becsukatod a szemét, és megcserélsz vagy áthelyezel egy egy játékot.
Eleinte jó feltűnően, hogy ráérezzen, és sikere legyen. És ne túl sokáig csináljátok, majd egyre hosszabban. Aztán ezt más játékokkal, másik szobában is lehet, hogy változatos legyen. Hasonlóakat azt hiszem lehet találni erre tippeket interneten. Foglalkozni kell vele többet kicsit lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!