Jár vkinek gyermeke diszkakulia terápiára, vagy ismerős járt-e? Ott mi történik? Nem matek korrepetálás történik? Kisfiam diszkalkuliás gyanús, minden másból jeles.
Nem ismerem a terápiákat, eddig nem volt rá szükségünk. Matekból javasolták, mert erősen diszkalkulia gyanús. Nekem furcsa, hogy csak matekból. A tanárnő azt mondta, speciális szakemberhez vigyük, nem elég a korrepetálás. Nekem az a kérdésem, hogy mitől más egy ilyen disz foglalkozás, mint a sima.
Nincs ilyen szakember ismerősöm, de nézegettem az árakat. Hát nem olcsó egy ilyen 45 perces diszk. foglalkozás.
"Jár vkinek gyermeke diszkakulia terápiára, vagy ismerős járt-e?"
Nem, de majdnem. :-)
Diszkalkulia gyanús volt. Végigcsináltuk a vizsgálatot. Az eredmény az volt, hogy nem az, de...! Elmondták, hogy ha ráírnák a papírra, hogy az, akkor járnia kéne egy olyan csoportba, ahol nála lényegesen rosszabbul teljesítő gyerekek lennének. Az állami terápia elég kevéske, vagyis egy gyógyped. sok gyerekkel foglalkozik egyszerre, tehát kevéssé hatékony. Mi közben már járattuk magán úton gyógyped.-hez. Mondták, hogy ha ezt anyagilag bírjuk, akkor ennek továbbra is lenne értelme.
Egyelőre bírjuk, de tényleg nem olcsó. Heti egyszer 45 perc 7000 Ft. Szerencsére csak egyik gyerekünket kell és csak heti egyszer. De a tanítótól is jött visszajelzés, amióta jár, hogy látszik a fejlődés. Szóval van értelme kifizetni a pénzt.
Hányadikas a gyereked?
Nekünk most negyedikes és harmadik elejétől jár magán fejlesztésre. Harmadikas korában indították el a vizsgálatot, tavaly nyáron történt meg, szeptemberre lett eredmény.
"hogy elkezdik megtanítani a matekot ovis korban, hogy ne zavarodjon össze teljesen"
Elkezdik akkor, amikor még fejben nem is kell ott tartani. Nagyon ügyes.
Ha meg ott tart, akkor feleslegesen dobod ki az ablakon a pénzt.
Elsőben is tudjak úgy tanítani, hogy jó legyen. Ahogy van diszlexia prevenciós olvasás tanítás (Meixner), úgy a számolásra is van módszer.
Az általános egyáltalán nem nehéz, és nem csak a nagyon jóknak. Irtó könnyű, ezért 4-5ös az osztályok nagyrésze(szöveges értékeléssel).
De, kb matek korrepetálás, csak az alapoktól veszik, megnézik hol van elmaradása és többször részenként kis lépésekben mennek át ugyanazon első osztályos anyagtól. Szerintem annak jó csak, akinek rosszul tanították, akinek nincs rá képessége, mert az a terület rosszul működik az agyában, annak nem is lesz, viszont segédeszközökkel szépen fog tudni boldogulni(számológép, számegyenes, függvénytáblázat). Az is jó, ha már ilyet tanítanak használni neki. 1es szépen leírta a dolgokat, csodát nem tudnak tenni, de nyilván valamilyen keveset látszani fog, ha beleölsz heti pár alkalmat. Én sokat nyomnák a gyereket 4. osztályig, hogy a tört még menjen úgy ahogy, aztán meg terelném másik irányba, művészeti, kommunikációs pályára vagy valami gyakorlatira, mert a magasabb szintű matek már nem fog menni 3asra sem.
Gondolom azért pontoztak le, mert rosszul fogalmaztad meg.. Van az a sárga füzet, ilyenek vannak benne, hogy karikázd be, ami jobbra néz, meg a kisebbet, nagyobbat, melyik kosárban van több, rajzolj a kosárba 2 tojást..
De, kell ott tartania oviban, a védőnős vizsgálatoknak része volt, hogy tud-e háromig, 5ig, tízig számolni(nem kell felismernie a számot, ha rajzolva van). A matek alapjai nem az összeadás kivonás, és játékosan tanítják oviban ebből a sárga füzetből, és tök felesleges iskolában kezdeni, mikor a legtöbb gyerek úgy megy, hogy már tud számolni 20 alatt és kicsit sem esik nehezükre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!