Ha van autista osztálytárs, akkor a gyerekemet se teheti ki az iskola, ha ő is diagnózist kap?
Tehát van egy iskola, aminek alapító okiratában szerepel, hogy fogad autistát (mondjuk épp még nem olvastam el, de feltételezem, mert van autista osztálytárs, akinek már akkor megvolt a diagnózis, amikor felvették),
Akkor nem tanácsolhatják el a gyerekemet, ha ő is SNI kódot kap autizmus miatt?
Nem tudjuk, hogy a gyerek az EGYMI-be való-e, hagyjuk a sztereotípiákat. Van több ismerősöm, akinek diagnosztizált auti a gyereke, és elvan, mint egy szobanövény, senkinek semmi baja nincs vele.
A fiam óvodában auti szakos gyógypedagógust kapott. Tornásztak, meg gyöngyöt fűztek, semmi kommunikációs feladatot nem csináltak. Amikor szóba hoztam, azt mondta a nő, hogy a szociális viselkedésmintákat majd a közösségben tanítsák meg neki az óvónők. Szóval remek.
Egyébként olyat még nem láttam integrált iskolában, hogy a 30 fős osztályban a tanítónő képes napirendet csinál az autista gyereknek. Aki erre hajlandó, az előtt le a kalappal, de általában nem is ismerik, és nem is hajlandóak utánanézni a dolgoknak.
Gyereket akkor szoktak kirakni, ha nem tud viselkedni, nem lehet tőle haladni, vagy agresszív a többi gyerekkel.
Én egyet ismerek személyesen, a gyereknek külön munkafüzete, jutalmazási rendszere van(csak neki) ezeket be is tartják, szoros kapcsolat a szülőkkel is.
Az fix, hogy a gyerekkel vért izzadnak, a kérdező írta, ahogy azt is, hogy nem hangos balhès gyerek, szintén ő írta. Mit gondolsz mibe feccölnek egy csomó energiát, ha nem a tanulásba? A suli ebből áll, magatartás gyerekek/tanárok közt, meg tanulás. Tuti borzalmasan tanul, mivel a magatartásával nincs gond. Sima részképességzavarosok is rosszul tanulnak, de nem vért izzadós szinten 3-4es alsóban a szintjük. Ha vért izzadnak a bukástól mentegetik már alsóban, az pedig egymi szint, minden évvel csak több lesz az elvárás, ha első-másodikat sem tud megugrani 4-5ösre, később egymiben fog kikötni, vagy többször bukik.
Nem akartam már visszaírni, mert borzasztó olvasni, hogy pár mondat alapján milyen végletes diagnózist állítotok fel, holott 8 év alatt szakértők tömkelege nem jutott egységes álláspontra.
De nem egymi szint.
A figyelemzavar miatti hullámzó teljesítménye miatt izzadtunk vért. Egyik percben kis túlzással az egy meg egy nem megy, a masikban ezres számkörben számol, pikk-pakk oszt szoroz, holott végig se vették (másodikos volt). Hosszú memoritert két olvasásra megtanul, de kételemű utasítást elfelejt, mert nem érdekli. Kitűnő lett, de nem a teljesítményét, hanem a tudását osztályozták, amit úgy kell kisajtolni. Nem erőszakos, nem agresszív, de időnként kiborul (túlhallás). Barátkozik, szeretik, de nem kapcsolódik igazán, sokszor elvan a világában.
22-es, oké, a tanárok vért izzadnak vele. De nem ez a dolguk? Nem minden gyerek okos, szorgalmas, csendes.
Az a baj ezzel, hogyha egy gyereknek nincs diagnózisa, akkor persze teljesen rendben van, hogy bukdácsol, mert buta szegény. Ha meg van diagnózisa, akkor inkább menjen speciálisba.
Holott lehet, sőt valószínű, hogy a másik gyereknek is van valami részképesség zavara, csak éppen a szülők nem vették a fáradtságot, hogy elvigyék kivizsgáltatni.
Én is ismertem olyat, hogy a gyerek ki volt vizsgálva, és el akarták küldeni speciálisba, az anyukája meg mondta, hogy már bocsánat, de van az osztályban nála rosszabb tanuló is!!!
Amennyiben a gyerek nem zavarja a tanítást, és nem agresszív a többi gyerekkel, akkor szíve joga integráltba járni, akkor is, ha a tanároknak több munkával jár. Egyébként egy autista gyerek hármas szorzóval számít a létszámba, nem véletlenül. Nem csak a pénzt kell utána felvenni, hanem foglalkozni is kell azzal a gyerekkel.
(Az más kérdés, hogy a konkrét pedagógus, aki a gyerekkel van, sajnos semmit nem lát ebből a pénzből, de erről már nem a gyerek tehet.)
"A figyelemzavar miatti hullámzó teljesítménye miatt izzadtunk vért. Egyik percben kis túlzással az egy meg egy nem megy, a masikban ezres számkörben számol, pikk-pakk oszt szoroz, holott végig se vették (másodikos volt). Hosszú memoritert két olvasásra megtanul, de kételemű utasítást elfelejt, mert nem érdekli"
Felnőtt ADHD-s jelentkezik. A munkamemória nem azért szar, mert nem érdekli. Az szar, ha érdekel a téma, akkor is szar. Ez ilyen. Én is úgy számoltam fejben, hogy ihajj, aztán ettől független is elfelejtettem CS-ben a taktikát a kör elején, pedig hidd el, érdekelt. A munkamemória deficites az ADHD-sok többségénél, nincs köze a motivációhoz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!