Én ezt nem akarom nem akarok hülye maradni?
Eléggé látszik hogy erős diszgráfiás vagyok :(
De ha lesz róla papirom nem lehetek olyan diák mint a többi,mert én hülye fogok lenni :(
Az nem megoldás hogy nem kell megtannulnom a német szavakat meg a tollba mondást megtanulni,hanem gyakorolni kellene velem nagyon sokat...:(
De mivel erre más 7. osztáylba késő így ezzel nagyon nagy gondok lesznek :(
Mit csináljak??
Hülye fogok maradni?
"A diszgráfia a tanulási zavarok egy formája. Gyakran társul a diszlexiával. Tünetei megnyilvánulnak az íráskészség gyengeségében, valamint helyesírási hibákban.
Az íráskép rendezetlen, a betűk formája szálkás, szögletes. Sokszor nem tudja a gyermek követni a füzet vonalait, hol alá, hol fölé csúszik a ceruza. A szavak egymás közötti távolsága változó. Néha majdhogynem összeérnek a szavak, máskor viszont nagy távolság van közöttük. A betűk formája ugyanolyan betűnél is különböző lehet. A sorok időnként fölfele haladnak, vagy éppen lefelé, az egész sor hullámzik. Görcsös, sok esetben hibás a ceruzafogás. A diszgráfiás rányomja az írószert a papírra. Gyakran fölöslegesen felkapkodja a ceruzát. A vonalvezetésben egymáshoz hasonló betűket összetéveszti (v-u; a-o; b-h), ugyanazt a számára nehezebben leírható betűt különbözőképpen alakítja.
A helyesírási hibák között igen gyakori, hogy a hosszú és rövid mássalhangzókat nem tudja egymástól megkülönböztetni - kettőz ott, ahol nem kéne, és rövid mássalhangzót ír ott, ahol hosszút kéne. Ugyanez vonatkozik a magánhangzókra is - elfelejti kitenni az ékezetet (ez a gyakoribb), vagy éppen fölöslegesen használja.
A hagyományos írásmód (ly-j megkülönböztetése, cz, y, th, eö...) használata a tulajdon személynevekben, alkalmazása, megkülönböztetése, különösen nehéz a számára. Másoláskor betűnként, jobb esetben 2-3 betűnként írja le a szöveget. Írástempója ilyenkor még lassabb, mivel hol a másolandó szöveget, hol a füzetét nézi. Diktáláskor gondolkodnia kell a hallott betű formáján, nem mindig tudja az adott hangot azonosítani annak írott képével, nehezen idézi fel annak a betűnek az alakját, amit le kell írnia. Mivel lassan dolgozik, lemarad. A szavak végét elhagyja, belőlük betűk, szótagok maradnak ki; a mondat egy része is hiányozhat. Máskor viszont a leírandó szóba az előzőekben hallott szótagokat illeszti be, megfordítja a szótagokat (lemegy-elmegy). A szavakat nem választja el szóközökkel, összeírja azokat. A mondatokat, tulajdonneveket kis kezdőbetűvel kezdi.
Mind a mondatrészek között, mind a mondatok végén elmarad a központozás. A nyelvtani műveletek megértése, megjegyzése, alkalmazása is problémát jelenthet. Mivel kevés a gyermek sikerélménye, idegesen kezd az íráshoz, ez a további hibák oka lehet. "
De igazából a lényeg:
Nagyon fáj hogy anyu nem akarja elismerni hogy nekem nehezebb mint a többi gyereknek :(
Most is:
"Majd a nevelési tanácsadóba megmondják hogy nincs semmi bajod,csak nem férsz a bőrődbe"
:( Nekem nagyon nehéz...de őt nem érdekli
Jó, hogy így állsz hozzá! Olyan diszeseket ismerek inkább, akik örültek a papírnak, egyáltalán nem erőltették meg magukat utána és azzal takaróztak, hogy nekik ezt se kell, meg azt se.
Figyelj, attól, hogy nem értékelnek, még megtanulhatod, amit csak tudsz! Lehet ezzel a problémával tanulni! Csak nehezebb. Bár szerintem nem olyan rossz, mint egy diszlexiásnak vagy diszkalkuliásnak!
Simán le lehet ezzel is érettségizni, sőt! A hülyeség nem itt kezdődik! Jó tanulást!
17:27: Először örültem neki,de bele gondolva hogy majd ez végett a középiskolába ki fognak közösíteni ez nagyon fáj:(
Meg én nem lehetek olyan,engem nem kell sajnálgatni pár jó szó meg bele fér
a 13 élet évem alatt más sok trauma is megért engem :(
1: 4 évesen az óvónő lekötözött a székre
2.sokáig vert a tesóm
3.anya kiabál velem :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!