Mit szólnál, ha a kicsit visszahúzódó, de egyébként nagyon okos, értelmes, átlagon felüli intelligenciával rendelkező gyerekedre azt mondanák, hogy vizsgáltasd ki, mert lehet, hogy autista?
kb egy óra a kivizsgálás, magánban is lehet, meg se kell nekik mondani.
Első körben megkérdezném miért gondolja, ha szerintem nem vészes(tehát a gyerekem jól érzi magát és mások is a környezetében) akkor tojnék rá, amíg nem terelik hivatalos útra.
Mi most vagyunk egyhetes kivizsgáláson, az egyik gyereknek semmi baja, őt óvónők küldték, ez is szerepel a diagnózisán.
Ha valaki nem az, nem fognak diagnózist adni.
Szerintem a gyereked ha csendes, akkor csak szorong(félénk, szégyellős).
Nem minden szakember ért a szakmájához, nem szentírás a nevtanos pszichológus véleménye, pláne hogy ő nem is diangosztizálhat autizmust, csak orvos. A pszichológus nem orvos.
Nyugodtan menj el, mert ők hivatalosan tudják behajtani rajtad a vizsgálatot, rendkívül kevés az autista, nagyon pici esélye van, hogy a gyereked közéjük tartozna, és ha valóban a határon van(nagyon enyhén érintett)nem fogják lepapírozni sem.
A vadaskertbe menj.
Utolsót mintha én írtam volna. Vidd el, de ne mondd el senkinek. A Nevtanba elvitted, erre vagy kötelezhető, többre nem. Tehát számon sem kérhetik rajtad.
Sok naivnak üzenem, hogy a segítség miatt nem kell lepapírozni. Nem fog senki segíteni. Az sni-kód egy dologra jó, hogy a pedagógusok lássák előre, hogy problémás gyerek, és amennyiben nem körzetes suliba akarod vinni, el tudják utasítani.
Tehát, ha a gyerek viselkedése nem zavaró, akkor teljesen felesleges leíratni, mert csak megbélyegzed vele. Viszont ha te tudod, hogy milyen problémák vannak vele, esetleg magánúton tudsz neki fejlesztőt keresni. Az állami-iskolai fejlesztést felejtsd el, egy vicc kategória.
Mit csinálsz, ha a háziorvos szerint nem okés a gyereked járása? Elviszed orthopédiára nyilván. Akkor is, ha szerinted semmi gond, hiszen így is eljut Aból Bbe.
Ez ugyanolyan, csak nem fizikai, hanem mentális.
Az autizmus egy spektrum, és a felső határ környékén lévő gyerekeket nem könnyű diagnosztizálni. Nem dönthető el egy óra alatt hogy rajta van-e valaki a spektrumon, vagy csak magánakvaló, esetleg félénk személyiség. Aki ilyet állít magáról, arról biztos lehetsz benne, hogy kókler.
Bármennyire nem feltűnő, hogy gond van velük, a felső határeset gyerekeknek is problémájuk lehet a kortárs közösségbe illeszkedéssel, különösen kamaszkortól, mikor a gyerekek már ügyesen lavíroznak a leírt szabályok, kiskapuk, "ezt komolyan kell venni, azt meg nem annyira" helyzetek között. Gyakrabban válnak kiközösítetté, bántalmazás áldozatává.
Ha tudjuk, hogy a társaskapcsolati készségeik gyengébbek az átlagnál, akkor ezek fejleszthetők, meg lehet tanítani, hogy milyen helyzetekben hogyan, kitől kérhet segítséget, de még a társakkal való együttműködést is lehet fejleszteni.
Viszont ehhez diagnózis kell.
8-9, 7-es vagyok, csak szólok, hogy 3 hónapos kora óta negyedévente látja neurológus és neuropszichológus.... ;)
Egy konduktor agymenése ez, hogy "ugye tudom, hogy rajta van a spektrumon?".
Tudom, ahogy én is meg minden ember. De ő sincs annyira rajta, hogy kód kelljen.
Ha hozzáértő mondja ezt, természetesen megfogadnám a tanácsát. Legrosszabb esetben futottunk egy felesleges kört.
A magasabb intelligencia nem jelenti azt, hogy nem autista, sőt. Sok autistára jellemző az átlágon felüli IQ. Nyílván ezzel sokaknak nem mondok újat, de a kérdésben mintha arra céloztál volna, hogy emiatt vonod kétségbe, amit mondtak.
Lényegében a kérdésedben körül írtad az autizmus főbb jegyeit és írod, hogy félsz... ok nélkül, ha te atom biztos lennél a gyerekedben, nem félnél. Mindenképp elvinném.
1: ha nem az, megnyugszol.
2: ha az, tudsz neki segíteni.
15,18, nem tudom ti hol éltek, én Magyarországon.
A fiam sni-s. Beszédfogyatékos kódja van, bár az oviban szentül meg voltak győződve róla, hogy autista, hiába vittem bármilyen papírt, nem tudtam őket meggyőzni. Következésképp autista gyógypedagógust hívtak hozzá. Beszéltem vele párszor, és mondtam neki, hogy a szociális készségeket kéne fejleszteni, hát ki ért hozzá, ha ő nem? Tudjátok mit válaszolt? Hogy ő ezt kétszemélyes helyzetben nem tudja megtenni, az az óvodapedagógusok dolga, hogy a közösségben lévő helyzeteket megtanítsák a gyereknek. Az átlag pedagógus meg mit mond, ha meglátja, hogy auti kódja van a gyereknek? Jaj, ide ne hozd, én ilyet nem tanultam. Utána nézni nem fog, és még a főnöke is ebben fogja támogatni.
Ha benne van az alapító okiratban, a körzetes fogja fogadni, ha nincs, akkor megszívtad, mert csak a fogyatékos suliba mehet, hiába integrálható, mert nem körzetes suli ugyan nem fogja felvenni. Szóval jól gondold meg, hogy leíratod-e. Nagyon sok ismerősömmel beszéltem, akik így jártak, nem a levegőbe beszélek.
A fejlesztések? Ugyan kérem. A törvény szerint heti 2 órát kell biztosítani max. 8 fős csoportokban. A csoport nincs meghatározva, sem probléma sem életkor alapján. Tehát ha egy kisebb iskolában van 8 db sni-s gyerek, autista, diszlexiás, figyelemzavaros, diszkalkuliás stb, akkor össze fogják őket tenni. A 8. osztályos diszkalkuliást az 1. osztályos autistával. Valamint az is benne van a törvényben, hogyha nincs 8 fős a csoport, akkor 1,5 óra a kötelező.
A fiamnak heti 4 óra logopédia van kiírva. Soha, de soha nem kapott heti 4 órát. Jelenleg a suliban egy 6 fős csoportban fejlesztik 1-8. osztályig ülnek ott a gyerekek, és van köztük mindenféle problémával küzdő gyerek.
Összevonva 1,5 óra,tehát a törvény szerinti legminimumobbat kapja.
Utánajártam, ez legális, és törvényes. Nem vicc, ez így van!
Késik a csaj, és előbb elmegy, tehát jó, ha megvan az 1 óra. Panaszra nem tudsz menni, mert le van írva, hogy ott van, megtartja az órát. Nagyjából annyi, hogy gyerekek írjátok meg a leckét. Azaz, akár nyugodtan vissza is mehetne a napközibe.
Ezek után gondolkodjatok el, hogy érdemes-e bekódoltatni a gyereket, mert a fejlesztés egy kalap. Ha meg a körzetes suli nem jött be, akkor marad az otthontanulás vagy a fogyatékos iskola.
Le lehet pontozni, de ez a magyar valóság. A fejlesztéstől az állami intézményekben így is úgy is elesik, ha lepapírozod, ha nem.
De azért vidd el, hogy te tudd, és hord magánúton. Más lehetőség nincs.
Aztán próbálj egy olyan sulit keresni, ahol toleránsak a tanítók, mert az alsós tanítók még nagyon fejlesztik az osztályközösséget, egy jó tanítónő többet ér, mint a heti 1-2 óra gyógypedagógus. Viszont ha papírod van, nagyon nem tudtok válogatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!