Mi van akkor, ha nem igaz a gyerekedre, amit az óvodai fejlettségi lapon olvastál?
Én vagyok akit nem érdekel, mit mond az óvoda. Elmondom miért. A nagyobbik gyerekem "problémás" volt, az ovi nem vette észre a hiányosságát, elvittem szakemberhez, kiderült, idegrendszeri éretlensége van, emiatt van elmaradva . ezt az óvónők nem vették észre. 3 évig jártunk ovin kívül fejlesztésre. Suliba már kitűnő tanuló lett. A második gyerekemről az oviban folyton ilyen-olyan problémát írtak. Én ezt tudtam, hogy az óvodának szól a fiam részéről. Elvittem szakemberhez, azt mondta semmi elmaradása nincs. Egyszerűen utálja az ovit, nem tudott ott kibontakozni, nem is érdekelte. Alig akarták iskolába engedni. Suliba kivirult,mintha nem is ő lenne. Szavalóversenyek, matekversenyek, állandó jelentkezés. Ez az én fiam, csak az oviban sztrájkolt. Ez pedagógusfüggő. Van aki ráhagyja a gyerekre, olyan amilyen, van aki az erős pontjait észreveszi és biztatja. A mi ovinkban ez hiányzott. Én ismerem a gyerekeimet, jobban mint az óvónők, nem ok nélkül vittem tovább (hanem hogy megbizonyosodjak, jól látom e) sajnos kétszer is beletaláltam. Persze abból a szempontból ez jó, hogy büszke is lehetnék magamra, hogy jobban látom a dolgokat az óvodánál, viszont erősebb bennem az érzés, hogy csalódott vagyok, hisz ott van egész nap a gyerek. Na mindegy. Mostmár engem hidegen hagy mit írnak az óvónők, elég jó a szemem ahhoz, hogy lássam a valóságot, akár rossz, akár jó. És nem vagyok rest vinni tovább, ha úgy látom mégis van gond. Viszont felismerem, hogy mi az ami csak az ovinak szól. Nekem ez a tapasztalatom. Sajnos mondtak már az oviban a gyerekről olyat ami szó szerint szöges ellentéte a valóságnak. Persze ott annyira sok agyerek, hogy képtelenség megismerni mindegyik valódi énjét.
Részünkről, van két sulis kitűnő tanuló gyerekem. Az elsőnél ha hagyatkozok az ovira, akkor valószínű most valamilyen diszes gondja lenne. A másodiknál ha hagyatkozok az ovira, ott bolondul meg szegénykém 8 éves koráig. De szomorú vagyok, hogy ilyen a tapasztalatom.
Az én gyerekemről is írtak sok olyat, ami nem igaz. Én pedagógus vagyok, részletesen elolvastam és nagyon felületes volt az értékelés. Azzal egyetértek, hogy nem lehet reálisan megmérni a gyerekeket a gyakorlatban az oviban.
A szoptatott gyerekek pedig nem kezdenek korábban beszélni, nem gazdagabb a szókincsük sem. Ez nem ettől függ. Amivel kapcsolatban van, az a beszédhibák alakulása.
Na kérem!
a régi oviba, szeptembertől februárig semmit nem jeleztek felém. Hogy probléma van a gyerekkel. Március 1 től átvittem másik oviba (utált a régibe járni, sirva mentünk sirva jöttünk stb) és az uj oviba április közepére kértek tőlem egy fogadóórát. Ott szembesitettek azzal, hogy a gyerek fél felállni a torna padra, fél a bordásfaltol és fél mindentől ami magasabb a talajnál. DE! a mászokán mint a pok, a trambulint is használja stb. Tehát az uj idegen dolgoktol fél! A motorikája gyenge, fejlesztésre szorul. Viszont a rajzolással és a tudásával kiakasztotta az ovonéniket, mert hát a kisfiam cápát ráját dinot házat embert hajot autot stb rajzol. (ez nekem ugye nem tűnt fel, mert mit tudom én mit rajzolnak 4 és fél évesen én megszoktam) okos ügyes gyorsan tanul. ovonéni mondta, hogy 2 szer elmondtak egy 8 soros verset és már tudta. Kérdeztem mi a teendő a mozgásával? nevtan. Ugyhogy ősztől megyünk mozgásfejlesztő pszichologushoz mozogni. Ebbe az uj oviba hallottam először a fejlődési naplorol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!