Létezik, hogy 7,5 évesen derül ki, hogy autista a gyerek?
Rokon kislányról van szó. Pici kora óta mindenki tudja a családban, hogy valami nem stimmel, teljesen egyértelmű. 5 éves koráig nem beszélt, gyakoriak voltak az indokolatlan dühkitörései, ismerős nőket anyunak szólított 6 évesen stb. Ha kérdeztük, hogy mi van a kislánnyal, hiszen közeli rokon, mindig az volt, hogy semmi, csak megkésett beszédfejlődés. Mindenki azt gondolta, hogy szellemi fogyatékos, mert olyan furán viselkedett. Furcsa az is, hogy sem a gyerekorvos, sem a védőnő nem szólt, hogy kéne diagnózis, mert valami stimmel? Iskolaválasztás előtt áll és ma mondta az anyuka, hogy a Vadaskertben megállapították, hogy autista, de ép az értelme. (???)
Mi csak azt nem értjük, hogy miért kellett erre 7 évet várni? Amikor egyértelmű volt a "mássága". Lemaradt egy csomó fejlesztésről. Létezik, hogy mindenki homokba dugja a fejét? A szülőket miért nem kötelezték korábban ilyen felmérésre?
Mi a kislányt sajnáljuk nagyon, hogy ennyire nem akarnak a szülei tudomást venni a betegségéről. Sajnos a családban is ez tabu téma a szülők miatt, nem merünk semmit kérdezni, mert azonnal megsértődnek.
"Túl okosnak hiszed magad,
de ez senkit se érdekel"
43%-os, az érv nélküli kötözködésed az,
ami senkit nem érdekel.
Szakmabeli vagyok, megkérlek, hogy érvelj, ha kritizálsz bárkit is, máskülönben zavarod az emberek érdemi beszélgetését, súlyos témákról. Az egészséges vita előrevivő. míg a kötözködésnek semmi értelme.
Kényelmes, ámde annál ostobább dolog csak úgy odavetni másoknak, hogy "hátte hülye vagy! Méé? Csak!"
A kisiskolások szoktak így megnyilvánulni, mint te az imént.
Kérlek, vagy ne kötözködj,
vagy szólj hozzá érdemben.
Megköszönöm, ha felfogod.
Kedves 30-as válaszoló, én tudom, hogy nincs kedve a tanároknak ezzel bajlódni, hát pont ezzel van a probléma! Engem pont nem érdekel, hogy mennyit keres, meg tanulta-e a főiskolán, ez a dolga, és kész. Én sem megyek be az iskolába panaszkodni a tanerőnek, hogy mennyi a fizetésem, meg hogy nincs kedvem a problémás ügyfelet ellátni.
Ha meg nem tanulta, nézzen utána. Nem nagyon találsz olyan szakmát a mai világban, amikor is úgy jössz ki a főiskoláról, hogy mindent tudsz róla. A mérnök is az adott munkahelyen tanulja meg a szakma csínját-bínját, meg a könyvelő is, meg sorolhatnám. A gyerekek az iskolapadban nem motivált, okos, szófogadó gyerekek, ahogy a gyakorló iskolákban, hanem van köztük diszlexiás, adhd-s, magasan funkcionáló autista, sőt szociálisan hátrányos helyzetű is stb. A való életben így néz ki egy iskolai csoport. Én nem hinném, hogy speciális iskola kéne nekik. De mondjuk kisebb létszámok, több gyógypedagógus, pedagógiai asszisztens, és mindenképpen továbbképzés a tanároknak.
Egyébként csak hogy oldjam kicsit a feszkót, ha már nem a kérdésre válaszoltam, én mindkét gyerekemmel iskolát váltottam, de most jó helyük van, és azért léteznek még igazi pedagógusok, csak sajnos ők vannak kevesebben.
Kedves előzőt idézem:
"Ha meg nem tanulta, nézzen utána."
Kérlek, próbáld megoldani, hogy ez annak a kérdése, hogy ki a felelős ezért.
A szervezés, a vezetés. Ugyanis a pedagógus nem köteles többet tudni, mint amennyit elvár a munkaköre, plusz az amúgy is jellemző továbbképzése. További 5 évbe telne gyógypedagógus diplomát szerezniük, aközben max részmunkaidőt vállalhatna, és mégis ki fogja kifizetni neki a kiesett munkaidőt, meg az egyetemet?
Miért olyan nehéz megértenie ezt egyes embereknek? :) A jó pedagógus megteszi, amit lehet, a kompetenciája határain belül, és a gyermek iránti empátiából is. De kifosztani nem kellene a pedagógust, csak mert nem polihisztor.
Aki nem pedagógus, könnyen hiszi, hogy "ó, csak szerez még egy szagágból tudást, és kész." Az imént kifejtettem, h legfeljebb aha kifosztanák és mártírrá tennék a pedagógust, azt a színvonalat csak akkor érhetné el. Ez bárkire igaz.
Vagy van pénze és ideje 5 évet levelezőn munka mellett egyetemre járni ismét, csak most épp gyógyped szakon is dipit szerezve. Vagy neadjisten nappalin, hogy még melózni se járhat mellette, mert ti megtiltjátok neki, ha végiggondolod, kedves előzőm, ezt tiltod, vagy azt, hogy menjen el levelező képzésbe, de akkor is legfeljebb részmunkaidőt vállalhatna, pedagógusként az kivitelezhetetlen.
Magyarán, hogy a nem gyógypedes pedagógus képezze magát gyógypedessé, aminek az ára,
hogy legalább 5 évig ne dolgozhasson pedagógusként, hanem menjen el félállásban valahova közben - ezt várod el, kedves előző, gondolj bele...
Hasonló ahhoz a képtelen elvárásod, mint ha pl a buszvezetőnek el kellene mennie bányába dolgozni amellett, hogy vezesse a buszt napi 8+ órában, hogy a buszának alkatrészeihez való vas ki legyen termelve... Nonszensz. :)
Micsoda buszvezetők! Elvárja, hogy más bányássza ki a vasat a busz alkatrész legyártásához... csak mert őméltósága a buszvezető hétfőtől péntekig, napi 8+ órában kiszolgálja buszvezetéssel a kedves utasokat... Felháborító! :D
Most ironizáltam a szemléletesség és magyarázat kedvéért, de aki olvas a soroz között, az érti, hogy képtelenséget vár el a nem gyógypedagógus, más szakágbeli pedagógusoktól.
Nem a továbbképzés a gond, az eleve adott, de az közel se annyi, mint akinek eleve van gyógyped másoddiplomája is.
Amúgy jónak mondod, mert én pont tanár voltam, ráadásul magániskolában. Biztosan azért is vagyok ilyen elvakult, mert ott minden egyes gyerekre egyesével odafigyeltünk. És a közhiedelemmel szemben nem kerestünk többet, mint az állami iskolákban. Én ott is hagytam, nem elsősorban a pénz miatt egyébként, de benne volt az is. Ez nem rabszolgatartó társadalom, akinek nem tetszik, az elmehet nyugodtan másik munkát vállalni. De ha meg vállalta, akkor csinálja rendesen.
Amúgy meg nem értem, amikor azt mondod, hogy miért várok el többet, mint ami a munkaköri leírás. Hiszen pont erről beszélek, hogyha az iskolai Pedagógiai Programban, Alapító Okiratban benne van a speciális igényű kisgyermek ellátása, akkor az az tanár munkaköri leírása. Hogy a vezetés sem segít, az más kérdés. Az egész úgy rossz, ahogy van. De nem is lehet mást elvárni, ha a tanárok így gondolkodnak, ahogy te leírtad. Nem fogsz a szabadidődben ingyen utánanézni?! Amúgy hány órát is tanít egy tanár? Mert ugye nekik is 40 órás a munkahét, csak nem annyi órájuk van, tehát a felkészülés is bele van számítva a munkaidejükbe. A továbbképzés meg kötelező amúgy is, tehát akkor érdemes lenne olyan továbbképzéseket szervezni, ahol értelmes, használható tudást kapnak a tanárok. A mai világban egyre több a problémás gyerek. A fiam osztályában több mint a fele gáááááz. Ha mindet kitennék speciális iskolába, akkor nem lenne osztály, aztán tanító néni elmehetne végre továbbképezni magát gyógypedagógusnak, mert csak gyógypedagógiai iskolák lennének.
"Biztosan azért is vagyok ilyen elvakult, mert ott minden egyes gyerekre egyesével odafigyeltünk."
Ez alapvető, a jó pedagógustól elvárható a differenciált nevelés (egyénenkénti odafigyelés), főleg óvodában. Ehhez nem kell gyógypedesnek lenni, és aki pedagógus mégse teszi, az magyarán szólva lusta, lelkiismeretlenül végzi munkáját.
De egy másod diploma megszerzése a meglevő diploma mellé azonban túl nagy falat: sok idő és pénz.
A lényeg, h a kedves kérdező joggal várja el, hogy az átlag pedagógus gyanút fogjon autizmusról akkor is, ha a spektrum enyhe fokán van,
ugyanis a gyanú felfedezéséhez nem kell gyógyped képesítés.
Viszont van olyan gyermeki probléma, amihez már kellene gyógyped képesítés, erre a megoldás
nem a másoddiploma erőltetése (lásd a tegnapi "bányászó buszvezető" fiktív példámat),
hanem a vezetőség részéről tehát odarendelni legalább egy gyógypedagógust (logopédust stb, vagy adott esetben gyógytornászt, gyermekpszichológust).
(Akadnak persze többdiplomás pedagógusok is, csak abból jóval kevesebb van.)
(Nézzük meg kicsit: ha pl az óvodapedagógust nem átlag továbbképzésre küldenék, hanem másoddipit szerezni, az további 4-5 év és csak akkor melózhat oviban továbbra is, ha levelezős, de még ekkor is necces, mert teljes hetekre kötelező gyakorlatozni MÁSIK helyszínen, nem a munkahelyén! De ilyen esetben is ritka viszonylag, ha a munkahely finanszírozza a másoddipit; na de ekkor még mindig további kérdőjel, hogy alkalmas-e gyógypedre, mert oda rengetegféle érzék, és gyomor" kell, pl bírni a vér látványát, a hányást, pelenkázni, erős anatómiai tudás, tűvel, injekciós tűvel bánni, és pl retardált szerencsétlen gyermekek között megtartani a lelki egyensúlyt, soroljam tovább?
Továbbá: ha gyermeket is nevel, akkor gyógyped szakra járni, meg gyakorlatozni időnként, gyermeket nevelni, plusz oviba a munkahelyén is kötelességét teljesíteni...
Ez mind túl sok tényező egyidejűleg, nem minden átlag pedagógustól várható el! Mondom, ha van egyáltalán anyagi kerete az ilyen szintű továbbképzésre a munkahelyének!
Magyarán a másodállásban bányászó buszvezető esete kb. A további akadályokat nem részletezem, nem fárasztanám tovább a kedves olvasókat mindevvel, de azért ízelítőnek írtam pár részletet arról, hogy miért túlzás, gyógypedagógus 2+ diplomássá váljon akárki, miközben jövedelemre is szüksége van, munkahelyre bejár melózni mindemellett...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!