Te engednéd iskolában 5 évesen?
Most 4 éves, de már ebben az évben is 6-7 éveseknek tartott iskolai előkészítő feladatokat csinálja, nagyon okos, nem úgy beszél, viselkedik mint egy 4 éves. Jövő júniusban tölti az 5-öt, az óvónők szerint már ez az egy év is felesleges. Én úgy tudtam nem is mehet 6 éves kora előtt iskolába, de most kiderült, hogy mehet. Veszem neki az elsősöknek való foglalkoztatót és nagyon szereti csinálni. A nevét és több szót szépen leír, szépen számol is. Élvezi ha "tanulok" vele és igényli is minden nap.
Volt valaki akinek 5évesen ment a gyerkőc iskolába?
Azt kellene megértenetek, és a gyereknek is elmagyarázni,hogy vannak a fejlődésben lépcsőfokok, amiket meg kell lépni.És az most pl színezés, játszás.Ha ezeket teljesítette akkor lehet iskolás.Később sem hagyhatja ki a kémiát pl mert nincs kedve hozzá.Vagy az 5.-6. osztályt,mert az őt nem érdekli.
ő most 5 éves,óvodás,a színezés, a játék, a rohangálás a dolga.
Tegyük fel nem kötik le az óvodai feladatok (anno engem sem érdekelt a mese, inkább lebontottam a szőnyeget a csoportfoglalkozás alatt. Viszont végigültem, és nem különcködtem.) de akkor sem az a megoldás, hogy akkor azt csinálja amihez kedve van és ráadásul nem neki való. Az iskolában az egyik fontos feladat, hogy a gyerek megtanuljon csoportban dolgozni, alkalmazkodni a többiekhez...és az nem fog menni ha azt éreztetitek vele, hogy jó, (sőt ő jobb) attól ha olyan dolgokkal foglalkozik amivel más az ő társai közül nem. ( vagy pl. az idősebb testvére)
Gondolj bele, hogy ha már most iskolai feladatokat meg tud oldani, szerinted le fogja kötni alsóban a betűképírás (mikor csak az egyes betűk formáit rajzolják egymás után sokszor) ha ő már tud írni kész szavakat? Vagy a "kacsacsőr rajzolás két halmaz közé" ha már tud számolni. Unatkozni fog, és akkor meg rendetlenkedni. Vagy akkor alsóban 5.-es feladatokat kell majd neki adni, mert akkor már csak az lesz kihívás?
Annyi foglalkozást ki lehetne neki találni ami az ő színvonala, és mégis érdekelheti. Sport, zene, kézügyességet fejlesztő játékok (én pl gyöngyöt fűztem, és origamiztam mert ügyesebb volt a kézügyességem. Mire általános iskolába mentem bonyolult mintákat is meg tudtam csinálni) ami lekötött mind kihívást jelenthetnek számára, viszont nem lesz "koraérett" tanulmányi képességek terén.
Gondolom szülőként azt gondolod ez milyen nagy büszkeség, és elismered a teljesítményéért, de ezzel egyrészt erre a rendhagyó viselkedésre sarkalod (hiszen a szülői elismerés fontos) és teljesen el fog szeparálódni a korosztályától. Lehet, hogy most könnyebb lekötni nem neki való feladatokkal, de szerintem hosszú távon csak ártasz vele.
(mint fentebb írtam megint más ha "csodagyerek" de akkor az érzelmi intelligenciának és általános intelligenciájának is magasabbnak kell lennie)
ÈN írtam, hogy a lányomat elöbb adjuk most be az iskolába, mint, hogy iskola köteles lenne.
Nálatok amit látok, hogy a gyerek szociálisan egy kicsit sem érett. De más téren sem. Nem képes mese olvasásra leülni, nem képes rajzolásra leülni. Csak azt csinálja amit ö érdekli.
Az iskola más. Ott kötelezö a félórás akár órás mesét végig hallgatni, úgy, hogy arról rajzolni, késöbb írni kell. Az elsö félévben a nagylányomék iszonyat mennyiséget rajzoltak, és festettek az iskolában. A csapat munka is nagyon fontos, nálunk mindent és mindent együtt kell megoldani, a jobb gyerekek a a többieknek oraközben segítenek stb...
A gyerekednek egy rendes általános iskola nem lesz o, neki speciális kell, pl Waldorf vagy Montessori, mert a rendes általánosban vért fog izzadni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!