Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Mit gondolsz róla, amikor...

Mit gondolsz róla, amikor valaki a 3-4-5 éves gyerekét írni/olvasni tanítja?

Figyelt kérdés
Mert ha belegondolunk, egy gyerek hatalmas előnyt szerezhet így a kortársaival szemben (amíg ők az ábécét tanulják, addig ő ráfeküdhet egy másik nyelvre, hangszerre, sportra vagy akármire).
2017. jún. 15. 18:13
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
31%
Nagyon jól teszi. Én is tudtam 4 évesen írni-olvasni. Ameddig a többiek az abc-vel ismerkedtek, én addig könyvet olvastam órán. Nagyon örülök, hogy ilyen szüleim vannak, nem pedig olyanok, akik direkt visszafognak. Akár úgyis, hogy 7-8 évesen még oviba járni. Na ezt soha nem bocsátottam volna meg. Én tanulni akartam és unatkoztam az oviban már 5 évesen. Véleményem szerint normális szülő az adott gyerek igényeit veszi figyelembe és nem egy sablonna próbálja belekényszeríteni. Ismerek olyan családot, ahol a gyerek 4-5 évesen tanulni akart számolni, nyelveket, de szülei nem engedték, hogy még játszon. Amikor kellett, utána a gyerek már nem akart tanulni. Szülei elvették a kedvét kicsi korában és megszokta, hogy neki csak játszani kell. Pont az ilyen szülők miatt nem születnek már Kodály Zoltánok, Erdős Pálok, stb. Minden túlterhelésnek számít sokaknak. Az is, ha a gyerek nem 4. osztályban kezd nyelvet tanulni. Elég ostobának tartom az ilyen szülőket.
2017. jún. 15. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
89%

Szerintem amíg játéknak fogjak fel, belefér.


A lányom 2 évesen kezdte kérdezgetni, mik vannak a plakáton. Rámutatott, megmondtam. A betűkre is. Azóta 3 éves, sorra mutogatja a betűket, mind ismeri. Leülni nem fogok vele direkt, de amit kérdez, arra válaszolok. Ha mesét olvasunk ül az ölemben és mutogatja a szavakat/ betűket.


Ha főzünk, számoljuk hány kanál liszt kerül a sütibe például és a lépcsőket is számoljuk le és felfelé.


A mondokák közt van számolós, azt is tudja.


Amíg érdekli, nincs gond.

2017. jún. 15. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:
Egyetértek. Ez nem túlterhelés, sőt, amikor megtérül a korai tanulás, sokkal könnyebb is lesz. Nyelvet tudni meg mindél hamarabb, annál jobb. Kiskoromban sosem tanítottak külön isegen nyelvekre, de 3-4 évesen sok külföldi dalt kívülről tudtam és értettem is.
2017. jún. 15. 18:50
 4/16 anonim ***** válasza:
90%
Hát attól függ, a gyerek kérdez és ő válaszol és együtt-játéknak fogja fel vagy a szülő kényszeríti és ezzel megutáltatja vele. Aztán nem biztos, hogy jó, ha unatkozik az iskolában - ha jó tanár nénit fog ki, aki hajlandó külön feladattal ellátni, akkor szerencse (de iskolakötelesként órán ülve sportolni vagy mást tanulni szerintem nem fog tudni, max. olvasgathat vagy feladatlapokat kap), egyébként a magatartása bánhatja. A másik, hogy ez az előny nem tuti előny. Ha valaki tehetséges mondjuk művészetben vagy sportban, mindegy, mikor tanul meg olvasni, mindig előnyben lesz azzal szemben, aki nem tehetséges, még ha az többet is gyakorol. Hacsak nem megy magántanulónak (kérdés, szülő ráér-e és akkor hogyan szocializálódik) vagy nem helyezik magasabb osztályba (de ott sem kortársak között lesz és attól, hogy tud olvasni/írni még nem biztos, hogy magasabb szintű tananyagot is értene). A harmadikat a tanító nénik szokták emlegetni, hogy nem mindig jól, szabályosan tanítják meg a gyereket a szülők, ami szintén okozhat problémát (másképp mondja betűket, nyomtatott betűkkel ír vagy rosszul köti).
2017. jún. 15. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Ha a gyerek érdeklődésén alapul a dolog, akkor szerintem jó. De erőltetni szerintem nem szabad. Abban én sem hiszek, hogy ez biztosan előny lenne. Pl. a bátyámat nem érdekelte az olvasás ovis korában, engem igen, én úgy mentem suliba, hogy tudtam olvasni, ő nem. Mindketten jó tanulók lettünk, és sikeresek vagyunk a munkánkban. Én meg jó sokat unatkoztam a suliban az elején :) utáltam is járni (bár nem biztos, hogy ezért).


Amiben én inkább hiszek, az a korai idegen nyelvi fejlesztés. De persze ezt sem úgy, hogy akkor most leülünk és magolunk, hanem mondjuk mondókázás, éneklés, később mese és film nézése.

2017. jún. 15. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Ha a gyerek igényli, akkor én is tanítanám. Annak idején én is kérdezgettem, kíváncsi voltam, a szüleim pedig nem tagadták meg tőlem az infót. Nem vált a káromra, sose volt belőle hátrányom.

Erőltetni viszont nem erőltetném, ha a gyereket nem érdeklik a betűk vagy a számok.

2017. jún. 15. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%
Én olvastam már 5 évesen, de ÉN akartam, nem anyám akarta, hogy olvassak. Rendesen emlékszem rá, hogy egyfolytában nyaggattam, hogy mutassa meg a betűket, olvassuk el, mi van oda írva stb. Szerintem ha a gyerek kéri, és kifejezetten szeretné, bűn visszafogni. De az ugyanennyire bűn, hogy a gyerek játszana, a szülő meg cseszteti ezekkel, hogy villoghasson utána, hogy az ő gyereke már olvas...
2017. jún. 15. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
72%

Kb annyit, hogy nem ismeri a gyerekek agyi fejlődését. Minden kornak megvan adva hogy mit hogyan tanácsos fejleszteni. 3-4 között a zene/ritmusérzék/hangmagasságok alapoznak meg sokmindent az életére kihatva, 4 éves kortol zárul ez a reflexük.

6 éves korban pedig az erzelmi alapu gondolkodast/tapasztalást/tanulást a racionalis váltja fel.

Nem véletlenul kezdődik a suli az ilyen olyan tanulasi szabályokkal, plusz a 9 évesen valo váltás sem hogy nőnek a követelmények.


A gyereket mindig korának megfelelően kell ingerekkel ellátni, idő előtti fejlesztés màs agyi tevékenységek hátterbe szoritásával jár, amik meg fix időpontokban zárodnak.

2017. jún. 15. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
én is és öcsém is olvastunk, számoltunk mire suliba mentünk. Nálam nem volt gond, de öcsém unta magát az órán, rendetlenkedett, zavarta a tanórát. Gyerek, unatkozik, nem ül csendben egy helyben, ő nem az a típus. Szóval van ennek negatív oldala is.
2017. jún. 15. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
85%

Mert ez egy verseny, ahol előnyt kell szerezni a kortársakkal SZEMBEN?


Azt gonodolom, hogy 3-4-5 éves korban más feladatai vannak a szülőnek, nem az írás-olvasás tanítása. Ha a gyerek kérdezgeti, hogy melyik betű melyik, arra válaszolni kell, mint minden más kérdésre, aztán ha ezzel a tudással képes lesz megtanulni magától összeolvasni a betűket és megérteni azt, amit olvas, akkor hajrá, olvasson, de a szülő által kezdeményezve, a gyereket aktívan tanítva szerintem ez csak egy felesleges elvárás támasztása a gyerekkel szemben. Valami olyasmi, mint amikor az egy éves gyereket biliztetni kezdik.


A gyakorlati oldalát tekintve, amíg a többiek olvasni tanulnak, addig ő unatkozik vagy rajzolgat, neki is ott kell ülnie a magyarórán, nem fognak mellé külön bejáratú zenetanárt adni zongorával. Én úgy mentem iskolába, hogy tudtam olvasni, nyomtatott betűkkel írni, és számolni, és a többi tantárgy sem okozott gondot. Alsó tagozatban szépen hozzászoktam, hogy nekem nem kell semmi energiát az iskolába fektetnem, csak learatni a babérokat. Aztán utána egy nagy szívás volt a felső tagozat, a gimnázium és az egyetem, mert mindig is utáltam tanulni, nem tudtam elfogadni, hogy a tudás nem jön magától. Semmivel sem lettem sikeresebb vagy pláne boldogabb ember mint azok, akik elsőben, esetleg nyögvenyelősen tanultak meg olvasni.

2017. jún. 15. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!