Akinek úgy ment oviba a gyermeke, hogy még nem beszélt? Hogy alakultak a dolgok, beindult a beszéde, mennyi idő alatt? A gyerkőcöt nem frusztrálta a helyzet? Többi szülő nem piszkálódott?
9.24-es, megkérdezhetem, mennyi egy alkalom a logopédusnál? Lehet, hogy keresek egyet a közelben és megkérdezem, vállal-e ilyet.
Csak ezt a túlhallásos terápiát ismerem én is.
mi 2 éve jártunk és ha jól emlékszem 3000 Ft volt 1 alkalom. most is kb. 3-4 ezer között mozog szerintem, de nem tudom pontosan.
Érdemes keresni szakembert, biztos tud segíteni.
"Helyi nevelési tanácsadóban azt mondták, 3 éves korig ne foglalkozzak a kérdéssel."
Velük értek egyet. A középút a megoldás. Aki ismeri a gyermekpszichológia alapjait, tudja, mikortól lehet aggódni, és meddig nem szabad erőltetni az adott dolgot.
A direkt fejlsztés hosszútávon árt, kisgyermekkorban. (Lásd: Vekerdy - hatására indult az óvodai reform, kb 1985-től - mára az ovik legalább kétharmadában így gondolkodnak a pedagógusok.)
Tehát a direkt fejlsztés hosszútávon árt, kisgyermekkorban, Kivéve ha nagy a gond és késésben az adott részképesség.
A beszédfejlődés miatt 3 éves korig nem kell aggódni akkor se, ha néma a gyermek, mert az ilyen esetek többségében is behozza magát. Csecsemőkortól a legtöbb gyermek ÉRTI, egyre jobban érti amit mondanak neki. Passzív szókincse már csecsemőként is alakul szinte mindenkinek. (Bár vita tárgyát képezi: de az autistáknál is ez a helyzet - csak ők nem tudják, mire jók a szavak; többnyire csecsemőként ők is egyre több szónak a jelentését értik, de azt nem, h kommunikációra valók a szavak.)
Általában akinek valamely részképessége az átlaghoz képest (kicsit) későn kezd alakulni, szinte mindig jellemző, hogy más, bizonyos részképességei meg átlanos időben ,vagy még hamarabb is fejlődésnek indulnak. (Ld. pl az általad említett gyermek szobatisztasága.)
Konkrétan e kérdéshez: nem tesz jót, ha direkt fejelsztik még a beszédét, pl logopédus. Azonban, ha még kb 3 és negyed, három és fél évesen sem mond legalább tőmondatokat, viszonylag érthető módon (nem fontos még a helyes kiejtés), akkor viszont pont hogy a direkt fejlesztés muszáj, mivel nem egészésges ütemben halad az adott részképesség. Máskülönben felesleges teher a lelkének, tudatának, intellektusának a direkt fejlesztés.
Ideális esetben óvodában az egészségeseket NEM fejlesztik direkt módon. Hanem játszanak velük, és a pedagógus az, akinek tudatosan kell irányítani a játékot -pl ötletet ad-, plusz hagyni kibontakozni benne a gyermekeket.
Egy óvábácsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!