Ti beadnátok így óvodába?
Ha neked rendben van, hogy otthon marad veled, akkor tartsd otthon. Úgyis melletted van a legjobb helye. A világ legjobb ovija sem tud annyit nyújtani neki, mint az édesanyja. :-)
A kistesótól ne félj, ha jó volt a felkészítés, semmi probléma nem lesz, nálunk se volt. Nekem a lányom háromévesen ment oviba, de addigra neki már egy éve kistesója volt, a fiam meg két évesen kiverte a balhét (akkor volt a legkisebbem pár hónapos) hogy márpedig ő oviba megy a nővérével. Így ment ő is fél napra, nálunk mehet pelusosan is, így az nem volt gond. Már lassan öt és három évesek lesznek a nagyok, de az ovizás nálunk még mindig csak egy program, hol mennek, hol nem, szerencsére nem csak szerintem, hanem az óvodavezető szerint is a gyereknek a legjobb anyával, minden más csak ezután jöhet, így nagyon rugalmasak. :-)
"Nem veszik be oviba amíg nem szobatiszta.Ez alapszabály."
Nem alapszabály. Kényelmi szempont. :) Más szóval: GYAKORLATILAG nem szokás felvenni, aki nem szobatiszta. De nincs erre előírás.
Ettől függetlenül 4 évesen ideális elkezdeni az ovit, a legtöbb gyerkőc esetén. És minden esetben legalább három hetes, fokozatos beszoktatással! Egyes pedagógusok nem hívják fel utóbbira a figyelmet, pedig alapvető a gyermek érdekében a fokozatos beszoktatás az oviba.
Lényegtelen ,h hozzá nem értők is beleszólnak a törvényhozásba, és jövőre 3 éves kortól kötelező az ovi. Szakmai szempontból nem indokolt. A gyerekeknek csupán kisebb része óvoda érett már 3 évesen, a többségüknek 4 évesen ideális elkezdeni tehát.
Egy óvodapedagógus.
Hozzáteszem előző soraimhoz, sokadjára: TILOS a direkt tanítás, fejlesztés szakmai szempontból, óvodás és kisebb gyermekek részére! A gyermekek maguktól, látens módon tanulnak ilyen pici korban, és bár rövid távon megjegyzik az iskolás módon tanított dolgokat, de hosszú távon elfelejtik, sőt, olykor neurotizálja a direkt fejlesztés őket, hosszútávon. Ha adott gyermeket érdekel valami, és kérdez, tömören válaszolunk rá.
Fejlődnek a pici gyermekek, ha
ingerSZEGÉNY
játékszereik
vannak (megmozgatja a fantáziát, segít a lelki benyomásaik feldolgozásában), és ha megfelelő és
ingerGAZDAG
a környezet
és a személyi feltétel (pedagógus, szülő meghallgatja a gyermeket, JÁTSZIK vele).
A játék a legalapvetőbb tevékenysége a pici gyermeknek és ezen keresztül fejlődik alapvetően!
Nincsen a legtöbb magyar oviban kifejezett foglalkozás! A múlt politikai rendszer hibája volt az. Csak speciális esetben van (pl nagytesi, a külön terem miatt). Máskülönben a rugalmas, gyermekközpontú nevelésnek van fejlesztő hatása, tehát INDIREKT módon.
Még annyit ,h természetesen átlagos, és enyhe fogyatékkal élőkre szól minden vonatkozás, amiket írtam. Autista gyanús esetben pl az ingergazdag környezet viszont zavaró, akár szenzorosan fájdalmas lehet a gyermeknek, és a társaság kiemelten zavarja szintén.
Az a helyzet, h az átlagos 3 évesek nagy része se igényli még igazán a gyermektársaságot! Inkább a szülői közelséget, ami természetes dolog, 3 évesen. Ráadásul 3 évesen ritka még az együtt játszás. Inkább egymás mellett játszanak.
Jelen és előző soraim a kb 4-5-tel fentebbi beíró kapcsán született, mint avval ellentmondó szakmai tapasztalat (nem csak az én szakmai tapasztalatom, amiket írok, hanem a legtöbb magyar óvodapedagógusé).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!