2.5 év körüli gyermeket mit tud? Nyugodtan lehet kérkedni mire vagy nagyon büszke?
Én totál egyetértek az előzővel. Nem értem miért kell támadni azért mert azt írta a ovónőnek hogy nem az volt a kérdés, amire válaszolt. Tényleg nem az volt. És tényleg egyértelműen kiderült az ovónő válaszából, hogy kötekedésnek szánta a választ, nem tetszett neki a kérdés valószínűleg. És nem is értem hogy nem hallja ki más a "lehülyészést" a másik válaszából, igaza van az előző válaszadónak, az értelmi színvonalát feszegette, és mindenható okoskodó szülőnek nevezte, ahogy a többit is, aki nem ért vele egyet. És a válaszadó legújabb hozzászálólásából az derül ki hogy egyáltalán nem neveli rosszul gyerekét, sőt többet foglalkozik vele, mint a szülők többsége... és akkor pont őt támadják??? nem értem én ezt. Végülis ki mit akar kihallani a válaszokból. Én totál megértem a fenti válszadót hogy kiakadt az ovónő válaszától, mert már nehéz úgy feltenni egy kérdést itt, hogy ne akadna bele valaki a legegyszerűbb kérdésekbe is, és ne kezdene el kötekedni. Inkább példát kéne venni a fenti válaszadóról hogy mennyit foglalkozik a gyerekével. Szerintem. De engem is le lehet pontozni nyugodtan.
A kérdésre válaszolva: Az én kisfiam már kicsit nagyobb, de ennyi idős korában átlagosan fejlődött szerintm, rövidke mondatokban beszélt, az állatokat ő is szerette, de főleg akocsikat, azokat már messziről felismerte milyen márkájú.
Könyörgöm, nem avval van a baj, ha elmaradott fejlődésben levő (kis)gyermeket direkt módon fejlesztenek, hanem
ha NEM elmaradottat fejlesztenek direkt módon, az káros!
Miért kell belekötni a beíró szakember szavaiba?! Egy szóval nem írt a fejlődésben elmaradottakról, nem ebből indultunk ki (én is szakember vagyok).
Egyébként meg számos szakember még akkor is fejlesztést javasol, ha nem is elmaradott a fejlődésben a gyermek, mivel ha állami a fejlesztő intézmény, akkor a fejkvótáért támogatja az állam, ha meg magánintézmény, akkor meg közvetlen kap több pénzt, ha mind több gyermeket fejleszt, ha kell, ha nem!
Ez meg már nem a tudásukról szól a fejlesztőkben a szakembereknek, hanem a bizniszről!!
Előző előtti!
Olvasd el a belinkelt kérdést alaposabban, megkérlek. Az a szülő másfél éven át szándékos módon fejlesztette a 2. évében levő gyerekét, mert nem indult meg a beszédfejlődése, holott 2 évesen ez nem gond! Szakemberként mondom! Ott többször is kifejtettem ezt, miért nem gond.
És kifejetettem ott azt is, hogy a szülő másfél éven át hátráltatta a gyerekét avval, hogy direkt módon fejlesztette! Mire végre belátta, hogy elegendő, ha hagyja, hogy CSAK olyan eszközöket adjon a gyerekének, AMI ÉPPEN érdekli őt, azon felül meg ne! És olyankor SE, amikor épp nem kívánja a gyerek! Tipikus szülői hiba, ha pl. a 4 éves gyereke érdeklődik a betűk iránt, és akkor "ráugrik" a szitura a szülő, elkezdi "nyomatni" a betűtanítást neki, ha kell, ha nem!
Holott az ideális szülői hozzáállás az lenne, hogy jó, megmutatja a betűket a gyereknek, de nem forszírozza a szülő! Ha máskor megint kéri a gyerek, CSAK AKKOR mutasson megint betűt neki! Nem máskor!
A gyermekközpontú szemlélet az uralkodó, szerencsére, mára, óvodákban, de más nevelési intézményekben is ez lenne az ideális. Ami azt jelenti, a gyermek igényeiből, sőt a gyermek AKTUÁLIS igényeiből indulunk ki, KIBONTAKOZTATVA a bennük rejlő képességeiket.
És NEM közvetlen módon fejlesztjük!
CSAK ha kimutathatóan fejlődésben elmaradott!
Közben mivel írtak, nem az "előző előttire" írom, hanem erre értem:
január 25.,
13.59
"Közben mi már másfél éve mindenféle fejlesztő játék, kütyü segítségével tanultunk (formák,betűk,számok, mesefigurák stb).
Persze nem erőltettem szimplán kérte a kicsim, hogy mondjam vagy énekeljem az ábécét vagy a számokat"
Erre gondoltál kedves előző szakember, hogy ráeröltette a gyerekére a tanulást?? te tényleg ezt hallod ki ebből? ott van hogy nem eröltette, csak ha a gyerek kérte... azt hogy vett neki fejlesztő játékokat, az meg normális mindenki vesz mindenféle játékot a gyerekének. A színekre meg formákra meg illik megtanítani a gyereket szerintem. Biztos nagyon lemaradt emiatt szegény gyerek....
de felesleges vitatkozni, ti szakemberek sem egyformán gondolkoztaok, mi szülők meg pláne nem, én nem tartok semmi kivetni valót abban amit ez a szülő csinált, mi szülők márcsak szeretünk foglalkozni a gyerekeinkkkel. Tényleg neked van gyereked? Jó ám foglalkozni velük, és jó büszkének lenni rájuk ha valamit okosodnak. Egy másik szakember könyvében meg azt olvastam hogy hülyeség ha örül annak a szülő ha feláll a gyerek, ha elindul agyerek, stb, mert az a normális fejlődés része, sok szülő meg büszkélkedik vele... na most akkor minek örüljünk mi szülők ha nem a gyerekünknek??? ne örüljünk ha elindul, már miért ne??? ne örüljünk ha megtanunul tőlünk valami okosságot? nem hiszem hogy tele vannak az iskolák lemaradt gyerekekkel, főleg nem azok között, akikkel foglalkoztak a szüleik. szerintem, de én csak egy tudatlan szülő vagyok
Érdemes lenne olvasnotok hazánk legtapasztalatabb szakemberei írását, pl Vekerdy-t.
Nyilván előreviszi a tudást, ha a szakemberek nem mindenben értenek egyet. De meg kellene hallgatni őket végre, ezen felül megpróbálni az általuk javasolt hozzáállást, többfélét is, pláne, amiben közös pont van a szakemberek tasztalata között.
Kamaszkor, óvoda, iskola, lehet választani témakörökből:
http://www.youtube.com/results?search_query=vekerdy+tam%C3%A..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!