Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Korai fejlesztés: hogyan...

Korai fejlesztés: hogyan történik a beszéd beindítása 2 év körüli gyereknél?

Figyelt kérdés
Eggyel lejjebb lévő kérdés ihletett meg. Mit csinálnak a gyerekkel egy ilyen beszédindító terápián? Volt már valaki ilyenen?
2013. jan. 9. 21:46
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

Na megnézném a lányomat a kutyaterápián... Valószínű végigvisítaná az egészet. Utálja a kutyákat!


Köszönöm a válaszokat!

2013. febr. 5. 17:00
 12/22 anonim ***** válasza:

Két évesen még az én fiam sem beszélt, aztán bölcsibe került és rá 3 hónapra már eljutott az összetett mondatokig. Úgyhogy ezt a "módszert" is ajánlom :)

(Egyébként úgy tudom, hogy csak 3 év körül kell aggódni, ha még nem beszél (de erre is van sok ellenpélda) - ha egyébként látod, hogy más területen fejlődik, ért mindent és akar kommunikálni valamiképp, valószínűleg be fog indulni a beszéde is.)

2013. febr. 5. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
72%

Ezek nem olyan kutyák.

Képzettek szenzitívek,érzik kihez hogyan kell közeledniük,nem erőszakosak.Zseniálisak.

Mivel metakommunikációt maximálisan értik ,nem beszélő gyerekekkel is remekül szót értenek,de ahhoz hogy feladatokat tudjanak végrehajtani kellenek vezényszavak.Motiválttá válnak a gyerekek a kutyák a motiváción felül jót tesznek a közérzetüknek,nem tanárok elvárásokkal hanem puha kedves lények.

Nem ugató ugráló izék a térről.

Egy gyerek félhet a kutyáktól ,mert rossz tapasztalata van.De nem hiszem hogy utálhatja vagy ha igen akkor ott komoly mentális és nevelésbeli gond van.

2013. febr. 5. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 A kérdező kommentje:
Igazad van, a lányom tényleg ezeket az ugráló-összenyalogató kutyákat utálja, ilyennel van tele a környék. Sajnos normális kutyával még nem találkozott :( Bocs az általánosításért.
2013. febr. 6. 07:38
 15/22 anonim ***** válasza:
39%
A kutatás mai állása szerint- nem tudom tudsz-e róla- Einstein 7 éves korában szólalt meg először! :)Úgyhogy no para!
2013. febr. 6. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
A neveletlen dögöket Én sem szeretem :)
2013. febr. 6. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
61%

Az értelmesebb, elmélyültebb, befelé forduló (introvertált) gyermekekre jellemző, hogy később kezdenek beszélni, ha leszámítjuk a fejlődésben elmaradottakat. Mivel ha csak 3 éves korban kezd el beszélni valaki, az önmagában semmiféle problémára nem utal. Már a magzat is ért sok mindent a környezetéből bejövő hangokból, főleg a metakommunikációból (hangsúly, hanglejtés, tehát nonverbális jelek).

Az értelmesebbek nem szeretnek 2-3 évesen -pláne nem előbb- fecsegni, és tudják, hogy metakommunikációval bőven elegendő kifejezni magukat még egy darabig. Tehát kimértek: csak annyit kommunikálnak, amennyit és amennyire muszáj. Ez sokkal hatékonyabb hozzáállás a világhoz, 4 éveskor előtt.


Egy szakember.

2013. febr. 6. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:

Köszi a választ.

Az én lányom ilyen, amit írsz: magának való, szeret egymagában lenni, egyedül játszani, nagyon jól kombinál (kirakókban pl nagyon ügyes), tökéletesen megérteti magát szavak nélkül is.

2013. febr. 6. 20:41
 19/22 anonim ***** válasza:
13%

Kedves kérdező szívesen.

De akkor felmerül a kérdés: miért vetődik fel benned, hogy akkor az amúgy értelmes, elmélyült, láthatólag és a jelek szerint rendben fejlődő 2 évesedet TÖNKRE TEGYÉK fejlesztésekkel? Ugyanis FŐLEG HOSSZÚ TÁVON többet árt, mint használ 7 éves kor alatt bárminemű direkt fejlesztés (és terápia), amennyiben kizárható bárminemű fogyaték. (Fogyaték esetén is csak a célzott terápiának van helye, a felesleges eljárások mellőzésével.)


Persze számos szülő, aki nem fogyatékkal élő gyermekét 7 éves kora előtt terápiáknak, direkt fejlesztéseknek vetette alá, a RÖVIDTÁVÚ hatásra hagyatkozik, és örül, hogy "megtette jó hatását"... Idővel meg a gyermeken kiütköznek a gondolok, MIKÖZBEN NEM TUDJA A KEDVES SZÜLŐ EME KÉSŐBB MEGJELENŐ GONDOK OKÁT: 8-12 évesen vagy azonos szintre kerül (vissza) érzelmi intelligenciában és IQ-ban, mint az átlag, vagy azon szint alá kerül, MIUTÁN csonkították a kisgyermekkorát (a 7 éves kora előtti időszakát), AMELY HATÁSSOROZAT A KÉSŐBBI ÉLETÉRE NÉZVE KÁROS (és hosszasan, csupán csak részben korrigálható, utólag).


Holott a 7 év előtti időszak alapja a szabad és spontán játék kellene , hogy legyen, nem pedig valamiféle alapvetően irányított, vagy részben irányított...


Más kérdés, ha a gyerek kérdez, ÉS HA NEM REAGÁLUNK FEJLESZTGETÉSSEL ERRE, CSUPÁN VÁLASZOLUNK, MUTATJUK AMIT KÉR, ÉS KÉSZ,

és más kérdés, ha a szülő/pedagógus olykor mintát nyújt a gyermeknek.


Ez utóbbiak nagyon is hasznosak, akár csak a nyomelemek a szervezetnek, olykor, kis mennyiségben!


Tehát jól gondoljátok meg a direkt fejlesztéseket, terápiákat 7 éves kor alatt, kedves szülők, nehogy utólag sírjatok, ha már 8-12 éves a gyerek, és vmi nincs rendjén vele kapcsolatban...


Sok évtizedes pszichológiai és pedagógiai megfigyelések, tapasztalatok állnak az általam továbbított, és az évek során általam is tapasztalt tényezők mögött.

2013. febr. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a választ!

Én nem tervezem fejlesztésre vinni a lányomat, csak érdekelt, hogy mi zajlik egy ilyen terápián.

Sokat olvasok neki, sokat mesélek neki, aztán majd csak ő is fog beszélni :) 2év3hós, kb 50 szót mond, mondatot még nem.

2013. febr. 7. 14:28
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!