Nevelési tanácsadó alaposan járt el nálunk?
Nagyot csalódtam a hivatalos utakban...az oviból elküldtek a kisfiammal bennünket a nevelési tanácsadóba,mindenki jól tudta a tünetek alapján,hogy figyelemzavarra,hiperaktivitásra gyanakszanak.
A tanácsadóban a pszichológus mikor először voltunk azt mondta,hogy előbb ő,majd később gyógypedagógus is megnézi a kisfiamat náluk.
Hozzá több alkalommal elmentünk ,ő is a figyelemzavarra,hiperaktivitásra tippelt,hogy az a probléma.
Ám nem küldött mégsem a tanácsadó gyógypedagógusához bennünket el.
A szakvéleményünkre ráírta,hogy mik a sejtései,hogy figyelemzavarra gondol,melyre megoldásnak azt javasolta,hogy dícsérjék sokat a gyereket az óvónők ,a legfontosabbnak a agyerek elfogadásást tartotta,hogy ezzel együtt megértésre találjon.
MIkor kérdeztem,hogy akkor most fejlesztést kapunk e,vagy a tanácsadóban,vagy az óvodában azt mondta hagyjam ezt a fejlesztést,majd legfeljebb 8 évesen megy a gyerek iskolába (ekkor még bőven időben lettünk volna 4,5 évesen ).
Az óvodai kudarcok tovább folytatódtak,emiatt már magánúton mentünk el egy gyógypedagógushoz,aki nagyon rossz eredményt mondott a gyerekem felmérésekor,hogy egyértelműen nagyon figyelemzavaros.
Fel volt háborodva,hogy mennyire általános dolog ez,hogy ha már nem adnak fejlesztést a hivatalos utat megjárva,akkor miért mondanak ilyent,hogy majd legfeljebb 8 évesen megy iskolába a gyerek...miért nem mondják ki,hogy vagy tud rá szánni anyuka és elviszsi a gyereket magánúton gyógypedagógushoz,mozgásterápiára,vagy ha nem akkor behozhatatlan lemaradásai lesznek,amiket most még időben korrigálva sokkal jobb esélyei leszenek.
Jelenleg a gyerek már 5,5 éves ,mivel évvesztes jövő ősszel megy iskolába.
Nagyon bánt,hogy elbuktam egy évet a fejlesztéssel,hogy nem találta a tanácsadó pszichológusa fontosnak azt,hogy egy figyelemzavaros gyerek IDŐBEN fejlesztve legyen.
Azt mondta a gyógypedagógus,hogy rengeteget számít ilyenkor egy év is,mert a mozgásterápia és a foglakozások is annál hatékonyabbak,minél előbb el vannak kezdve.
"hát nem,és én bizony bevinném a másik tanácsadó szakvéleményét,hogy nézzék meg azért már mennyi mindent lehetett volna lépni"
Elvileg a nev.tan.-ba segítséget kellene adniuk,iránymutatást...ha az ott dolgozók ilyen tanácsokkal szolgálnak ,akkor mit lehet várni a rendszertől?
Úgy éreztem mikor legutoljára mentem,hogy van egy lehetséges dignózisom,de megodás nélkül az utamra bocsájtanak vele.
Ennyire felületesek ,hogy nem mondják el,hogy mi az ami igazán hatékony és szükséges ,vagy nem rendelkezik az ott dolgozó a szükséges ismeretekkel?
A figyelemzavar nem csupán nevelési,elfogadási probléma ,nagyon fontos ,hogy fejlesszék az ilyen gyereket.
Bennem van,hogy visszajelzek a pszichológusnak ,hogy attól függetlenül ,hogy ő nem tartotta fontosnak az egyértelműen figyelemzavaros gyerek fejlesztését bizony a gyógypedagógus nagyon nagy hibaként beszélt arról,hogy ő fejlesztés nélkül megértéssel,dícsérettel és az iskolakezdés halogatásával látta megoldottnak a problémát.
Nem elég az elfogadás,a dícséret.
A mozgásterápia is annál hatékonyabb minél korábban kezdik meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!