Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Kinek mutassam meg a gyereket,...

Kinek mutassam meg a gyereket, ha kétévesen a két hónapja kapott gyerek-laptopon hibátlanul, önállóan lebetűzi az összes szót, de még nem beszél?

Figyelt kérdés

A kisfiam a második szülinapjára kapott egy gyerek laptopot a nagyszüleitől. Ez nagyobbaknak való amúgy, rengeteg funkció van benne, játékok, írás-olvasás tanulás, betűzés, betű- és számfelismerés, szolmizációs hangok, hangjegyek elhelyezése ötvonalas kottán, óra, idő tanulása, sb... Mivel még pici hozzá, nem foglalkoztam vele, hogy megmutogassam neki, mi mire való, hagytam, hogy kedvére nyomkodja, ismerkedjen vele - gondoltam, most még úgyis csak örül neki, hogy zenél és beszél. Két hét múlva már kizárólag azzal a funkcióval "játszott", amelyik egy billentyű lenyomására kiejti a hangot, és mond vele egy szót (pl.: S - Sirály) Újabb két hét után áttért arra a funkcióra, amiben szavakat kellene betűzni, mégpedig úgy, hogy a számítógép felvillantja és kimondja a szót, és megkérdezi, hogy hogy betűzöd, majd eltűnik a szó, és a betűk helyén vonalak maradnak. Pár nap után feltűnt, hogy az összes szónak az első betűjét eltalálja. Újabb pár nap telt el, és már az első két betűt hibátlanul beütötte. Két hónappal azután, hogy megkapta a gépet, az összes szót hibátlanul lebetűzi, (nem csak 2-3 betűs szavakról van szó, ilyenek is vannak benne: pálmafa, jaguár, xilofon...), és úgy száguldozik a menüben, hogy követni sem tudom, mit csinál, a billentyűzetet pedig két kézzel, több ujjal nyomkodja, mint aki tanulta.. Beszélni alig beszél, csak pár szót mond - apa, anya, szia, halló, papa, mama, vau - szóval tényleg csak az alapokat. Pár napja próbál utánam mondani pár dolgot, de még nem használja őket. Ma eszembe jutott, hogy van egy Scrabble nevű játékunk, a kártyás változat, kártyalapokra betűk vannak írva. Gondoltam, tegyünk egy próbát, hogy vajon csak azt tudja-e, hogy melyik gombot kell lenyomni a billentyűzeten, vagy a betű képét is felismeri-e. Először kiszórtam neki az összes betűt, és úgy próbáltam mondani, hogy rakd ki ezt és azt a szót - így nem ment, nem látta át a betűhalmazt, rengeteg betű van, némelyikből 5-6 darab is. Utána azt csináltam, hogy egy szónak kiválogattam a betűit, és csak azokat tettem elé, összekeverve, és megkérdeztem, hogy hogy betűzi az adott szót. És hibátlanul sorba rakta a betűket! Először csak lyan szavakat kérdeztem, amik a gépben is benne vannak, azok simán mentek, aztán megpróbáltam új szavakat. Először nemigen értette, mit akarok, de mikor elkezdtem hangosan betűzni a szót, az alapján sorba rakta a betűket. És ha kérem, hangosan kimondja a betűk nevét - kivéve néhányat, úgy veszem észre, hogy az S, SZ, CS, C, ZS nem mennek neki, de a többit szinte tökéletesen ejti.


A lényeg: úgy érzem, nem csak elfogultságból gondolom, hogy elég kimagasló teljesítmény egy kétéves gyerektől, hogy betűzi a szavakat, különösen, hogy én soha nem mutattam neki, teljesen magától jött rá mindenre. Viszont ha tényleg kimagaslóan okos, jó lenne valahogyan fejleszteni a logikáját, de nem szeretnék ráerőltetni sem semmit. És az is aggaszt kicsit, hogy még szinte semmit nem beszél, miközben tisztán látszik, hogy mindent megért. Így még kevésbé tudom, hogy hogyan kéne foglalkozni vele, hogy a képességeinek megfelelő ütemben fejlődjön, annyi terheléssel, amennyit igényel, de semmiképpen sem túlterhelve.


A kérdésem: hova lehetne fordulni, tud-e valaki esetleg olyan intézményt/szervezetet, amelyik ilyen gyerekekkel foglalkozik, vagy legalább némi iránymutatást tudna adni, hogy mit csináljak, ami a gyereknek a lehető legjobb, hogy a saját ütemében a lehető legjobban fejlődhessen?


Mindenkinek köszönöm előre is, aki válaszol!


2011. aug. 28. 11:21
1 2 3 4 5
 41/42 anonim ***** válasza:
100%
Én is tudtam olvasni, betűzni és szótagolni kétévesen, meg kétjegyű számokkal összeadni, kivonni is. A szüleim nem csináltak belőle ügyet, csak könyveket adtak a kezembe és számolgattak velem, elmesélték mi hogyan működik és válaszolgattak a kérdéseimre. Nagyon hálás vagyok nekik, hogy nem ráncigáltak mindenféle fejlesztőhöz, hanem hagyták, hogy gyerekkorom legyen. A gyerekeknek szerintem ilyen kicsi korban nem versenyistállóra, hanem játékokra van szükségük. Én látom az irigységet azoknak a szemében, akiknek a gyerekkora versenyekkel, edzésekkel és különórákkal telt, míg mi játszottunk, felfedeztünk, beszélgettünk, kirándultunk, és most nem tartanak előrébb, mint mi.
2012. máj. 25. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/42 anonim ***** válasza:
az utolsónál a pont,szívemből szóltál,csak remélem én is hogy nem vitte mindenféle fejlesztőre.
2012. máj. 26. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!