Baj van a gyerekemmel? Nagyon el van maradva?
Olvasom az Anya, taníts engem című könyvet, és hát nem megy. 3 éves a lányom.
Pl. vonal mentén kivágni valamit. Eddig nem adtam neki ollót, most próbáltam, de meg sem tudja fogni, nem is akarja, mert hogy neki azt nem szabad.
Tornászni. Max 2 percig figyel rám, addig csinálja szépen, de aztán elveszti az érdeklődését.
Színeket, állatokat felismeri, elég szépen fest, rajzol, ragaszt, nyomdázik.
Építeni egyedül nem akar, csak velem.
Dalokat is kéne tanítani, de nem tudok. Hogyan? Nem énekel velem. Néha énekelget egyedül, ha van kedve, de ha én kérem, akkor nem hajlandó.
Gyurmázni nem akar.
Ruhát hajtogatni, öltözni egyedül nem akar. Ha wc-re megy, akkor a nadrággal boldogul egyedül is.
Úgy érzem nem foglalkozom vele eleget, van egy kistesó is. De tényleg kellene már ezeket egyedül tudnia? Néha túlzásnak találom ezt a könyvet.
A státuszon egyébként nem mondta a védőnő, hogy baj lenne, habár a kérdéseire nem volt hajlandó válaszolni. Mindenre azt mondta, hogy nem tudom, nem, nem. Bár rajzolt neki, az nagyon megy, meg a szurtos petis feladatot is szépen csinálta.
Egyébként azt nem értem igazán, hogy miért az a válasz mindenre, hogy nem akarom, ne tudom. Meg sem akarja próbálni. Vagy ezek még túl nehezek neki?
Meg van a könyv nekem is, rég volt a kezemben. De nem 4 éves korára kell ezeket csinálnia? Most kicsit belezavarodtam a számokba, hogy hogyan van, de én úgy értelmeztem, hogy ebben az élet évben tehát 3 éves korától 4 éves koráig kell azokat elsajátítani.
Mert az én tapasztalatom ez, hogy amiket felsoroltál az ebben az időszakban történik és 4 éves korára tudja.
Én is úgy gondolom, hogy minden tanulás hosszú folyamat.
Ebben a könyvben is megvan a fokozatosság, először csak ismerkedünk a dolgokkal, utána gyakorlunk-gyakorlunk, majd egyszer csak sikerül. Persze ez nem rögtön, nem elsőre jön össze.
Próbálkozzatok sokat, sokszor. Hidd el, sikerülni fog!
Képzeld el én még oviban sem tudtam gyurmázni undorodtam tőle, nem szerettem soha megfogni, nem szeretem a képlékeny dolgokat... Mégsem voltam lemaradva a társaimtól. Ami érdekli a gyereket azt sokkal gyorsabban elsajátítja mint azt ami abszolút nem érdekli.
Nekem is meg van a könyv és szoktam az alapján foglalkozni a kisfiammal, de nem minden nap, nem tartom be pontosan a leírt utasításokat és sokszor mást csinálunk, előbbre és visszább lépünk a könyvben. Az én fiam 22 hónapos lesz 25.-én, ír olyan dolgokat a könyv amit már elvileg tudnia kellene, de nem tudja. Pl: 22 hónapos korra írja, hogy egy dal eléneklése a játékidő végén. Hát az én fiam még beszélni se nagyon tud nem hogy énekelni... Mondatokat még nem nagyon mond, csak néhány szót vagy szókezdeményt.
Viszont olyan dolgokat is ír amiket elvileg később kellene tudnia, de már most tudja. Pl: 24 hónapos gyereknek írja a kézmosást, az én fiam meg nagyrészt már egyedül mos kezet. (persze fel kell emelni őt a csaphoz, de egyedül meg tudja nyitni a csapot és el is tudja zárni, elveszi a szappant, megmossa a kezét és vissza teszi)
A könyvben is írva van, hogy a gyerekek fejlődési üteme eltérő lehet. A könyv egy átlagos gyerek fejlődési üteme alapján írja a feladatokat. Attól, hogy ti nem tudjátok tartani az ütemet a könyvvel még nincs lemaradva a lányod! Olvass kissé előrébb hátha találsz olyan dolgot/cselekvést amit már tud a lányod a könyv szerint meg még csak később kellene, hogy tudjon. Ha találni fogsz akkor biztos meg fogsz nyugodni!
Szerintem nincs lemaradva a kislány egyszerűen csak szelektál, amihez nincs kedve azt nem akarja ezért mondja már az elején, hogy nem tudja. Adj neki időt és hátha majd később meg jön a kedve azokhoz a dolgokhoz is.
A beszédfejlődésben hogy áll? Úgy érzed abban is el van maradva?
A dalok tanítása nálunk sem egyszerű, abszolút nem érdekli a fiamat... Én hiába éneklek neki nem utánoz, sőt néha nem is figyel. Csak akkor érdeklődik ha közben mozgok is éneklés közben, bohóckodom neki. Ha az ölembe veszem, hogy mondókázzunk nem tud megülni, alig várja, hogy vége legyen és mehessen a dolgára. Majd idővel alakul minden, én nem aggódok.
A gyurmához ő sem nyúl, undorodik tőle. Nem az volt a baj, hogy bénázott az ollóval, hanem az, hogy nem is hajlandó vele foglalkozni. Úgy van, ahogy írtátok, ami nem érdekli, azzal nem akar foglalkozni. Eddig nem is nagyon érdekelt, de hamarosan megy oviba, ott nem tudom mi lesz. Majd közli az óvó nénivel, hogy ne énekelj, mert nem akarom?
Egyébként be nem áll a szája, mond már mindent, de általában csak én értem, hogy mit. az Este jó című dalt tudja egyedül, azt szereti énekelni, de csak ha ő akarja. Ez fura is nekem, mert elég hosszú dal, és tudja végig. más, rövidebb dal meg nem érdekli. És ha én kérem nem akarja. Legfőképp ez az ami aggaszt, hogy ennyire ellenkezik.
Eddig engem sem nagyon érdekelt, de most megy majd oviba. A szomszéd kisfiú vele egyidős, ő már 1,5 éves korától szaval. Az én lányom meg nem tud egy kétsoros dalt elénekelni. Remélem nem égünk le nagyon az oviban.
De most kezdek megnyugodni. Azt hittem azért lehet, mert keveset foglalkozom vele. Köszönöm szépen a válaszokat.
Ne fejleszteni, tanítani akard.
Érezzétek jól magatokat együtt, dudorássz, miközben játszotok, majd bekapcsolódik, ha van kedve.
Az ollót ne add a kezébe, h na most ezt vágd ki, ülj le, vágj ki valamit, közben figyelni fog téged, és előbb utóbb elkéri.
Ne feladatként add ki neki, egyszerűen játszotok.Minél inkább erőlteted, annál rosszabb lesz.
Emlékszel, h milyen gáz volt énekórákon énekelni? Mert kötelező volt, na neki is pont ilyen ez a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!