Mit mondjak tesómnak, hogy ráeszméljen, ezzel csak túlterhelné a gyereket? Részletek lent.
Szerintem meg irigy vagy, hogy ilyet mondtak. A tanár, ahogy írtad is, azt mondta, hogy nyilvánvalóan figyelmi problémái vannak(nem feltétlen unatkozás, nem írta, nem tudhatja miért, de lehet az is) Szóval a gyerek a rossz figyelem ellenére remekül teljesít és mindent ért. Ez igenis egy kiemelkedő képesség, mások a jó képességeikkel sem tudnak jól teljesíteni.
Lehet, hogy sok lesz neki a zsenisuli, de lehet, hogy nem. Az enyém is tud kögyököt vonni, elsőben meg faktoriálist számolni. Ezek nem extra nehéz dolgok, a gyerekem ettől nem zseni, de a többlettudásból csak előnye származik később. Most összead-kivont törtet másodikban. Ezek mellett ugyanúgy kell egy két pillanat, amíg kivonja a 62ből a 47et a másodikos anyagban.
Én örülnék, hogy ilyen pozitívat mondtak volna az unokaöcsémre, mondanám, hogy jó ötlet a zsenisuli, de a figyelmét fejlesszük figyelemjátékokkal(dobble, halligalli), illetve szorgalmaznám az egyedül játszható smartgamesek megvásárlását.
Egyébként az ilyen "kis zseni aritmetikai akármin" nem a valódi zsenik vannak, és tehetséggondozáson sem ők szoktak lenni, hanem a problémás gyerekek. A valóban okos gyerekek nagyon jó általánossulik különóráira járnak akkor is, ha nem abba a suliba járnak, külsősként jutnak be.
Szóval én csak támogatnám, hogy nem zseni, de okosabb az átlagnál, hogy a figyelmi problémái ELLENÉRE ilyen szépen teljesít. Fejlesszétek a figyelmét társasokkal, játékokkal, és az átlagnál okosabb kis fejét meg különórákkal. Ettől még nem kell hasraesni, hogy zseni, de egyértelműen jobban teljesít az átlagnál, te pedig rosszindulatú vagy. Napi plusz 45 perc simán belefér, pláne hogy mindjárt nyári időszámítás jön és kb 9ig világos lesz.
Amúgy én a tanárt sem értem.Honnan tudja előre, hogy a most mondjuk jóeszű gyerek ,LEHET hogy IDŐVEL MAJD meg ESETLEG unatkozni fog. Hogy lehet ilyet előre kijelenteni még feltételes módban is? Majd ha valóban unatkozik a gyerek, akkor lehet mondani, hogy azért unatkozik mert mindent tud.De így előre?
Unokatesóm gyerekét azért tartották vissza oviba, mert felmérték és elkalandozott a figyelme.Okos, minden szempontból nagyon értelmes és tanulékony gyerek.Ennek ellenére se javasolták neki az iskolát.Szerintem tesód nagyon félre értett valamit,DE a tanár sem jól adta elő azt amire fel szerette volna hívni a figyelmet.
13
Igen, de épp ez az hogy ha a jó eszű gyerek lusta(vagy írjuk szépen, nem jól van motiválva) akkor legkésőbb a középiskolai években kiderül, hogy nem zseni, miközben egész kiskorától azt tolják neki, hogy húú te annyira zseni vagy.
Nálunk öcsém pld jó képességű de kifejezetten lusta tanuló volt.Egész általánosban abból élt amit órán hallott. Középiskolában ez már arra volt csak elég, hogy bukdácsoljon és nem állt neki tanulni, illetve mikor nekiállt akkor jött rá hogy milyen komoly tudásbéli hiányosságai vannak.
Fél,egy évre előre látha egy tanár, nem mondom hogy nem, de felsős évekről beszélni egy első osztályos gyerek esetén szerintem már maximum találgatás.5 osztályos koromig én is kitűnő voltam, aztán felsőbe meg nem.
Ennek ellenére én pld tudtam kompenzálni szorgalommal, más meg nem.
Ha most nem akar a gyerek leckét írni, órán nem figyel akkor később is lehetnek ilyen gondok és egyáltalán nem biztos hogy jól fog teljesíteni, hacsak nem ül mellette valaki még 14 évesen is hogy na most aztán akkor is tanulsz.
12-es, ez az elkalandozik a figyelme sokféle lehet ám, nem csak olyan, mint nálatok. Az enyémnek is elkalandozik a figyelme, pl nem figyel órán, bambul kifelé, másokat figyel, de hibátlanul és gyorsan oldja meg a feladatokat, elsőként végez majd tökre nem érdekli semmi, néha elveszti holtartanak, de ha belekérdeznek, tudja, ha épp elkap valamit, ami érdekli egyből jelentkezik és jót szól hozzá, egyébként meg azt nézi a társa írásának milyen a külalakja meg ilyesmi.. -.-
Másik gyereknek is elkalandozik a figyelme DOLGOZAT KÖZBEN, a fele kimarad, amikor a feladatra néz elvéti a számokat, betűket, aláhúzás helyett karikázza az eredményt, jó részszámítást végez, de aztán rosszat állapít meg belőle(pl 24 vagy 26 a nagyobb ,ügyesen kiszámolja, majd nem figyel és elrontja, hogy a 24 a több, mikor nyilván tudja, csak nem figyelt).
Szóval ez a két eset van, és a másodiknál is vannak zsenik-okos gyerekek, akik abban a 2 pillanatban, amíg figyelnek szuperek, majd utána hát nem igazán.. Nekik komolyabb gondjuk van(adhd-add), és gyógyszerrel remekül tudnak teljesíteni, de tényleg elkeserítő, amikor ott ülsz vele, beszélsz hozzá, az első két szónál még figyel, majd közbevág és teljesen mást kérdez, és nem is emlékszik előtte mit mondtál, és nem azért nem teljesít, mert ne tudná felfogni elsőre, hanem nem marad addig egy témánál, hogy 1 mondatot végig tudj mondani. Nekik segítség kell, mert elkallódnak. Szerintem a kérdező gyereke nem az utóbbi, nézd meg a jegyeit-szóbeli értékelését.
Szerintem foglalkozz a sajat gyerekeddel.
Amugy meg nem ertem miert jarkalsz mas gyerekenek a szuloijere ??
16
Nem gondolom, hogy tettek volna rá. Mindegyikünkkel tanultak, kikérdezték amit kellett stb..stb. Ahogy írtam öcsém pld remekül megélt az iskolai hallott anyagból a 8 év alatt. Ha te kikérdezed a gyereked és az tudja amit kell akkor még mit csinálsz vele? Odaülsz mellé és bár tudja azért csak újra és újra átrágod?:D
Van lusta gyerek, meg van rossz képességű gyerek, meg van olyan gyerek aki rossz képességű de szorgalmas.Meg még ezer másfajta gyerek és egy első oszályos gyerekről sem lehet kikiáltani hogy később mire jut, mert nem lehet tudni.
Nem, hanem ellenőrzöm a leckéit, nem pedig "kikérdezem", mert az élet nem abból áll, hogy tudja-e, hanem megcsinálja-e, amit kell. Ez az igazán nehéz, azt is megcsinálni, számontartani, amihez nincs kedvünk, de muszáj. Tehát ő pl bepakol, én meg gimiig ellenőrzöm. Ő felírja a leckét, én csekkolom krétán, vagy szülőcsoportban, hogy jól írta-e fel. Ő megírja a leckéit, ha segítség kell, segítek, ha nem, nem. Utána ellenőrzöm jól írta-e, hiánytalan-e, javítjuk, ha gond van, elmagyarázom. A saját órrendjére maga pakol be, én nézem a krétában milyen órái lesznek, és ellenőrzöm rá, hogy minden könyv bent legyen.
Nem a tudást kell ellenőrizni okos gyereknél, hanem a rendszert. Elkapott-e minden infót, tudja-e mi a házi, ezeket megcsinálja-e, nem felületes-e.. le lehet pontozni, de 12 évig korig nem felelősek a tetteikért, utána is csak részben(törvény), 14 éves kortól már azok, így legalább addig támogatom amiben rászorul. Ha okos, nem különóra gyakorlás kell, hanem amiben hiányossága van. Az enyém is okos, bambul órán, így néha nem dolgozik, én itthon az órai munkát is kitöltetem vele, akkor is, ha tudja, csak cseszett megcsinálni, hazajön és ki kell töltenie, amit napközben kihagyott. Akivel nem foglalkoznak, okos gyerekként is le fog csúszni. És de, nem lusta, hanem valami gondja van. Az enyémnek gyenge a stressztűrése, néha sok neki és nincs kedve, ilyenkor kimarad a fele az órai munkának, nagyon ingatag a hangulata. Nem lustaság, segítségre szorul és szülői mulasztás, ha nem kap segítséget. Kisgyerek, nem felnőtt. A 11 éves is kisgyerek.
Tök jó, hogy neked ment, az azt jelenti, hogy nálad nem itt csúsztak félre a lelki dolgok, nekem is van depis ismerős, aki vagdosta magát, nem túl okos, de mindig szorgalmas és összeszedett volt, más meg okos és nem vagdossa magát, hanem egyszerűen csak "lemond" a dolgokról, nem csinálja, mert nem látja értelmét(én pl ilyen voltam, gyerekkori trauma így jött ki, csak akkor nem fogtam még fel). A gyerekem meg hangulati problémás, néha szuperül teljesít(ha jó kedvű), néha frusztrált, akkor meg nem csinálja, hanem helyette mással foglalkozik/vagy semmivel, csk fekszik.
Alapvetően teljesítésre, tevékenységre vagyunk beállítva, akinek ez nem megy, annak problémája van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!