Mennyit tanultok az óvodás gyereketekkel otthon ovi után ?
Például rajzolni, számolni stbstb.
Középső csoportos
Tanulni?
Foglalkoztam vele,amit csak igényelt. Sok meseolvasás és rajzolás, de tanítani konkrétan nem tanítottam neki semmit.
Magától mégis elkezdett írni, olvasni. Számolni is tudott, 10ig oda vissza, meg a hét napjait visszafelé is. valószínű az ovis foglalkozásokon tanulták. Volt valami könyvük, amiben feladatoztak. Kiscsoportban imádta az ilyesmiket, nagycsoportban már egyáltalán nem szerette. Az irányokat jó még ha tudja, előre-hátra, jobbra-balra.
Sajnos majd az iskolában tanulhat eleget.
Ovist tanítani? Ugyan már. Ovishoz járok korrepetáltatni magamat, lévén napi szinten nem alkalmazom a gyakorlatban a relativitáselméletet, muszáj az ovis segítségével szinten tartanom magam ebben. Meg is szóltak a szomszédok, mégis hogy képzeljük, hogy nálunk az ovis mégcsak a másoddiplomájára készül, és még nincs doktorija. Azóta elővettük a jó öreg Machiavelli tanítását, és a 4 elemit végzett Mariskanéni bevált nevelési módszerét, a szíjat.
Majd pedig felébredtem álmomból.
Komolyra ford.: az ovisok nem a technikája miatt rajzolnak, hanem az (ösztönös) művészi önkifejezés jellemző rájuk, pont ezért lehet pontos infókat kiolvasni az óvodások rajzaiból úgy, mint a tinik és felnőttek írásából a grafológus teszi.
Ellenben, ha technikákat tanítanánk nekik, akkor sajnos hamarabb kiveszne belőlük a művészi kreativitás, önkifejezési vágy. Javaslom, olvass utána a szinkrétizmusnak, az ovisokat jellemzi, így rajzolnak.
Egyébként meg a kéztő csontosodása csak 9 éves korra fejeződik be, Waldorf iskolákban ezért csak 8-9 éveseket kezdenek tanítani golyostóllal írni, előtte viszont vagy levegőbe NAGY betűkkel írnak, vagy NAGY homoktálcéába. mégis beárik 4 osztályra az állami iskolás negyedikeseket, sőt, jobb lesz a szövegértésük, és kifejezőbben tudnak olvasni felnőtt korukra (ritka kivétellel).
De azok ISKOLÁSOK!
Tehát, visszatérve az OVSIOKRA:
Nem beszélve, hogy 7 éves korig 95%-ban INDIREKT fejelsztés hat az ovisokra, ellenben az iskolások fejlesztésére jellemzőbb direkt fejlesztő módszerek (azaz oktatás) sajnos neurózist, megfelelési kényszert okoznak ovisok számára, idővel! (Van, h csak kisiskolás korra alakul ki EMIATT megfelelési kényszer.)
A kérdező figyelmébe ajánlom
a MAGYAR T Ö R V É N Y E K E T :
363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet
az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
V. AZ ÓVODAI ÉLET TEVÉKENYSÉGI FORMÁI ÉS AZ ÓVODAPEDAGÓGUS FELADATAI
Játék
1. A játék a kisgyermekkor legfontosabb és
LEGFEJLESZTŐBB
tevékenysége, s így az óvodai nevelés leghatékonyabb eszköze.
[...] elmélyült gyermeki játék kibontakozását. Mindezt az óvodapedagógus feltételteremtő tevékenysége mellett a szükség és igény szerinti együttjátszásával, támogató, serkentő, ösztönző magatartásával,
INDIREKT
reakcióival éri el.
5. Az óvodában előtérbe kell helyezni a
SZABADJÁTÉK
túlsúlyának érvényesülését. A játék kiemelt jelentőségének az óvoda napirendjében, időbeosztásában, továbbá a játékos tevékenységszervezésben is meg kell mutatkoznia.
Tanulni óvodással? Itt tartunk már? Ne tanulj vele!
Segítsen neked süteményt szaggatni, készítsetek papírból, sóliszt gyurmából karácsonyi díszeket, labdázz vele, mondjatok verset, olvass neki, hagyd firkálni, ezek kellenek neki, nem direktbe tanítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!