Baj hogy még nem beszél mondatokban? 2 éves elmúlt
Sziasztok
Kislányom decemberben múlt 2 éves,nem bölcsis
Rengeteg szót mond,használ,de még nem rakja őket össze mondatokban
Addig eljutott,hogy szia apa,szia mama,szia anya
Védőnőnek jeleztem,azt mondta nincs okom aggódni,várjak vele,más még ennyit sem tud
Állathangokat szépen utánoz,állatok nagy részét megnevezi
Többször fordul elő,hogy a szavak elejét használja csak,mint pl a buszra annyit mond bu,bácsira bá
De több az a szó,amit szépen kimond,amit a legjobban tud,az a nem
Nem tudja még megmondani hány éves,sem a nevét,de más ismerős nevét már mondja,akit ismer
Mondókázni szó szerint utál,ott hagy,a mesét,ha olvasom szintén nem szereti,pedig 6 hónapos kora óta olvasok neki rövidebb meséket,rengeteg foglalkoztató könyvünk is van
Sokat énekelek neki,az sem érdekli
De engem mégis idegesít ez,hogy hiába foglalkozok vele,mégsem halad a beszéddel,első gyermek,nem tudok mihez viszonyítani.
Tudom,minden gyermek más,és majd beindul a beszéde...
Amit szeret a fa kirakós,puzzle,építőkocka,rajzolás,játékkonyhában főz,pakol,mindent elrak este maga után,szeret nekem segíteni,ruhát berak a gépbe,kiszedi,viszi a szárítóba
Ott van velem,ha főzök,kint is vagyunk a szabadban,nagyokat sétálunk,játszóra elmegyünk ha az idő olyan,vásárolunk stb.
Segítsetek,bőven elég amit tud? Várjak még vele,hogy valahova elvigyem?
Esetleg mit tanácsoltok még,mi indítaná be a beszédet? Milyen játékos foglalkozással?
Előre is köszönöm szépen a segítő hozzászólásokat
Az én lányom 4 éves és se érettségije, se diplomája. Aggódjak?
Kb. ennyi értelme van a kérdésednek.
Számomra fontos a gyermekem fejlődése,azért tettem fel a kérdést,akivel itthon napi szinten kapcsolatban vagyok,testvéreim gyermekeivel,barátnők gyermekeivel,azok szinte folyamatosan,érthetően beszélnek,mondják a nevüket,sőt keresztlányom 2 éves lesz májusban,és 10. elszámol,mondókákat mond,és már pár szót angolul is tud
Épp ezért vagyok kiváncsi más idegen anyukák véleményére,segítségére,hogy esetleg én rontottam el valamit?
Logikus,hogy nem kell érettségi 4 évesen,sem diploma,bár hallottam már 4 évest angolul beszélni,ugy hogy nincs angol a családban,eszméletlen volt a kisfiú
Angol mesét nézettek vele,és szinte jobban tud angolul,mint magyarul
Gondolom az ilyen gyermeknek van meg a nyelvvizsga,még gimnázium elött
Csak segítséget kérnék,persze ha nem változik 2.5 korára,mindenképp elviszem szakemberhez
Az én 3 éves kisfiam megkésett beszédfejlődésű. Amiket írsz, pontosan az életkorának megfelelő. Az én fiam ugyanezeket,ugyanígy tudja, benne van a szakértőiben is hogy a beszéde normálisan fejlődő 24-27 hónapos gyerek szintjén van.
Teljesen rendben van a gyereked.
Köszönöm a válaszokat,csak néha furán néznek rám,mikor kérdezik hogy még nem beszél? Oh,még nem is mondja hogy hivják? Nincs esetleg baja?
Szerintem nagyon sokat várnak el,egy 2 éves gyerektől...pont ezért kérdeztem rá tőletek
Mert nagy a nyomás,főleg ha más anyuka megvetően néz rám emiatt
Szerintem ettől még nem lesz buta gyerek,hogy nem beszél
Persze mindent megteszek,de had fejlődjön a saját maga ütemében
Köszönöm mégegyszer nektek
Szakirányban végeztem, megnyugtatlak, még az se baj, ha 2 és fél évesen egyáltalán nem beszél egy gyermek.
Az összehasonlítgatásnak azért nincs értelme, mert a szülők általában a túlaggódás miatt észre se veszik, hogy miközben más gyerekén hamarabb érőként érzékelnek a saját csemetéjükhöz képest valamit, addig a másik gyermek meg más téren marad el PICIVEL az átlagtól.
Magyarán minden gyermeknek megvan a saját maga érési SORRENDJE. Ki az átlagtól hamarább lesz szobatiszta, de később jár / beszél, mint az átlag, a másik az átlagtól későbbvválik szobatosztává, míg előbb kezd el adott szinten beszélni, mint az átlag.
Amíg ezen eltérések minimnálisak, nincs miért aggódni, a fejlesztés ilyen esetben többet árt, mint használ, kivéve a fejlesztők pénztárcájának (statisztikájának, amire pénzt kapnak).
A ti esetetekben szó sincs a beszédindítás lehetőségéről, hiszen már beszél, márpedig a korának megfelelően, ha az ÁTLAGOT tekintjük. Sőt, ő talán még fejelttebb is egy picivel.
Nem beszélve arról, hogy pont a beszédérés, és a szobatisztaság azon érési tényezők, melyekben igen nagy a szórás az EGÉSZSÉGESEN ÉRŐ gyerekek között, azaz hatalmas, akár két és fél évnyi eltérés is lehet, természetes, egészséges esetben!
Egyébiránt dr Vekerdy Tamás gyermekpőszichológus eme 10 pernyi előadásrészletéből is megtudsz minden lényegest a témában:
Még valami, idézlek:
"Angol mesét nézettek vele,és szinte jobban tud angolul,mint magyarul"
Az idegen nyelvvel meg ez a baj! A pár hónapos baba ami nyelvet, vagy nyelveket addig rendszeresen hallott anyanyelvi beszélőtől, az attól eltérő nyelvek megzavarják a anyanyelvi érését ONNANTÓL KEZDVE!
Ha nem is azonnal, de kisiskoslás korra kibukik a probléma, csak addigra már nem olyan feltűnő az összefüggés, hogy az egyik fő oka a korai idegen nyelv megjelenése volt a környezetében.
6-7 évesen, vagy attól később lehet idegen nyelven tanítani, illetve hogy idegen nyelvet rendszeresen halljon a gyermek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!