Hogy lehet januárban eldönteni, hogy szeptembertől iskolaérett lesz -e?
Az új rendelet szerint január 18-ig be kell adni a kérvényt, ha valakinek indokolt szeptembertől a halasztás. De 9 hónap alatt rengeteg változás történik egy gyereken, honnan lehet ezt előre tudni?
Jelenleg 5 és fél éves, introvertált, nehezen barátkozik, de magasabb az intelligencia szintje mint a vele egykorúaknak. Érzelmi intelligenciája is kiemelkedő, magas empátia készséggel rendelkezik. Le tud már írni pár szót, 100-ig nem csak számol de érti a mennyiségek fogalmát is, valamint jópár szót el tud olvasni, gazdag a szókincse.
Viszont dadog, ami nem változott már egy év alatt nála. Főleg idegenekkel ha beszélnie kell, illetve ha családon belül mesél valamit, akkor jön ki nála. Logopédushoz is jár egy éve.
Félek hogy iskolában csúfolni fogják érte, de honnan tudjam előre, hogy szeptemberig nem -e növi ki?
Oviba nagyon szeret járni, de annyira vegyes csoport, hogy sok a 2,5-3 éves gyerek is, akikre sok figyelem hárul. Ez egy 7 éves gyereknek félek kevés lesz. Valamint szociálisan sem érett, a figyelmét nehéz sokáig lekötni egy feladattal. Iskola előkészítő van az oviba, kitűnően szerepelt eddig, hiba nélkül oldja meg a feladatokat.
Ti gyereketek hogy állt ezekkel a tulajdonságokkal 5 éves kor körül, hogy úgy érezted mehet suliba? Vagy ha visszatartottad az miért volt?
Az enyém idén kezdte. Az osztályában van olyan is, aki csak most szeptemberben lett 6 éves. Ők azt kérvényezték, hogy járhasson.
Egyáltalán nem garancia, hogy csúfolni fogják. Főleg, ha a tanárnővel előre megbeszéled és ő úgy tálalja a gyerekeknek. Még az is lehet, hogy segít. Abban sem lehetsz biztos, hogy 2 év múlva kinövi.
Nálunk középiskolában volt egy dadogós, felmentést is kapott a szóbeli feleletek alól. De mivel senkit sem érdekelt, így ő kérte, hogy ne kivételezzenek vele és simán felelt (volt, hogy dadogott) és így velünk érettségizett is a szóbelin.
Ha már ennyire ügyes és okos, szerintem ne tartsd vissza.
Szeptemberben tudtam egyértelműen hogy éretlen. Sőt, most is tudom, hogy jövőre is az lesz, de már mennie kell. 7 év 1 naposan fogja kezdeni az iskolat úgy, hogy totál éretlen, hiába fejlesztjük ezerrel.
Feladattudat nulla, figyelemzavaros, 10-es körben is bizonytalan. Nemhogy 100-ig...
Mozgásfejlettsége 3 éves szinten (1,5 évesen indult el). Ábrázolása nem részletező, ceruzát nem tudja fogni az izomgyengeség miatt. Keresztdominanciája van.
6 éves lett augusztus legvégén.
Már most fejlettebb a gyereked és az én gyerekemmel hasonlók is lesznek az osztályában.
Ha még visszatartod, még nagyobb lesz a kontraszt és a szerencsés képességű gyerek unatkozni fog.
Ha bizonytalan vagy, akkor valószínűleg nincs igazán nagy gond. Akkor menjen. Dadoghat 25 êvesen is, az nem akadály. Egyetemista csoporttársunk is dadogott.
Sokkal nagyobb probléma egy érett gyereket visszatartani
El lehet azt dönteni szeptemberben is, nemhogy januárban.
Szociális készségekre vagy testi fejletlenségre önmagaban hivatkozni butaság.
Az introvertráltság személyiségjegy, nem fog változni később sem.
Nem lesz bátrabb, nyitottabb, nagyobb szájú egy év alatt sem. Nem jön meg a hangja, nem lesz nagyobb kedve szerepelni.
A dadogásról a logopédust és egy szpichológust kérdezz. Sokszor a(z életkori) dadogás mögött csak annyi áll, hogy a gondolatai jóval előrébb járnak, mint amit ki tud fejezni.
Ilyen esetben is butaság a visszatartás.
Iskola érettség nem a számolni és olvasni tudás.
Finom mozgások(ceruza fogás, aprólékos rajzmozdulatok, nagymozgások (páros lábbal ugrálás, forgás, mászás) jól mennek e. Palyafeladatok kivitelezése mennyire precíz, megjegyzi e a feladat sorrendet, magasba tett kéz, párhuzamos kéz, hasonló feladatok megoldása hanyag vagy figyelmes
Figyelme mennyire megtartott unalmas, számára közömbös vagy monoton feladatok esetében.
Memóriája milyen. Sorrendiséget felismeri e? Ők okozati összefüggéseket meglát e. Feladat tudata kialakult e. Szociálisan mennyire érett - pl nem az ha még mindig odacsap, elvesz neki tetsző játékot, besértődik ha nem úgy van valami ahogy akarja.
Testudata teljes e.
Térben, időben tud e tájékozódni?
Összetett feladatokat tud e kivitelezni. Suliban egyszer elmondják, hogy miket csináljon. Ha van 4 feladat rész, de csak 3at bír megjegyezni, a másodiknál lemarad, vagy elkalandozik, akkor nem lesz siker élménye.
És ez begyűrűzik.
A fiam 5 éves de ha elindul valahova, útközben elkezd másik tevékenységet, és már az eredeti dolog sehol sincs. Suliban nincs arra idő, hogy egyesével istápoljanak mindenkit
#8 azért az elején nem teljesen így van. Nálunk pl. nagyon türelmes a tanár. Többször elmondja, segít stb. és folyamatosan nehezíti a feladatokat és az önállóságot.
Nem rájuk zúdítják. Pedig van aki német és van aki angol kéttannyelvű suliban kezdte, ahol már angol tanítás és angol tanóra (ének, tesi, technika) is van.
Több ovis társa más más iskolából ugyanezen a véleményen van.
Szerintem sokszor megy az ijesztgetés is. Éppen ezért fél sok szülő az iskolától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!