Mivel segíthetném az 5éves kislányom hogy tisztán tudjon beszélni?
sziasztok,
sajnos az 5éves kislányom nagyon alul van maradva beszédtéren,
mármint magát az ÁBC betűit kitudja mondani hibátlanul, kivéve az R és az L betűt.
kimondja a saját nevét is például tisztán hogy Vivi,
qz ilyen egszerűbb szavakat szépen kimondja,
de ha kicsit összetettebb a szó vagy esetleg mondat, akkor rögtön halandzsázik és betűket összemixelve mondja ki a szót vagy esetleg a mondatot.
Ha például egyszerűbb szót kell kimondani hogy "igen,cuki,esik" vagy ilyesmit azt kimondja érthetően,
de valamelyik szót is kimondhatná egyszerűen mert kitudja azt a betűt mondani, de mégis behelyettesíti más betűvel, és így teljesen rosszul és halandzsának jön ki a mondat amit mondani akar.
Esetleg aki hasonló helyzetbe volt az mit csinált?
Jár logopédushoz de nem nagyon halad, valaki aki hasonló helyzetbe volt mint én? Milyen lehetőségeim lehetnének itthonra amivel rávehetném hogy szedje össze jobban a betűket a szó kimondáshoz?
TE nem csinálj semmit, mert nem értesz hozzá, EZ a logopédus dolga! Az, hogy lassan halad, természetes, de ha te beleavatkozol, akkor csak megzavarod a gyereket és hátráltatod a fejlesztését.
Amit megtehetsz, hogy beszélsz a logopédussal és töle kérsz ötleteket, mit tudnál esetleg te csinálni a gyerekkel otthon.
De, te TEHETSZ valamit.
Van a Gósy könyv, abból gyakoroljatok, illetve van az én is tudok beszélni sorozat, meg a mondd ki szépen, meg még pár ilyen, én imádom a beszédépítőket, nekünk bejött.
Aztán van millió játék, szívószállal szívás fújás mondjuk papírgalacsint egyik bögréből a másikba, nyelvtornák, cuppogások, grimaszok, hangok hosszú ismétlésssssse, meg ilyenek. Egyáltalán nem lehet semmit elrontani ezekben és igen, 5 évesen ez már komoly gond. De felnőttként is vannak, akik nehezen beszélnek, vagy gátlásosak lesznek, dadognak, vagy a sok rossz emlék miatt szorongani fognak, illetve szekálják őket, suliban rosszul teljesítenek.
Jövőre suli, én elvinném a ped.szakszolgálathoz kérvényezni a halasztást, esetleg kezdhetne logopédiai osztályban, mert 5 évesen már nem ezt a szintet kell hozni. Most meg a neten küldött fejlesztés kb semmit sem ér.
Szeret beszélni? Ha igen, az jó, legalább azzal nincs gond. Van egy rakás játék, ismétlős meg ilyenek. Lehet fújni kishajót vízen, lufit, sípot, fütyülni tanítani rágóztast, nyalja körbe a szájáról a nutellát.
Keress olyan logopédust, aki a szülőt is tanítja (hogy hogy kell képezni az adott hangot tudatosan) és ad házit is.
Én a Gósy könyvvel semmire nem mentem, mert attól hogy felolvasom, hogy hogy kell, még nem tudja kimondani.
az óvodát mindeképp kérelmezni fogjuk hogy csúsztassunk vele,
beszélni nagyon szeret van hogy be se áll a szája csak fújja a magáét :D
az a baj a logopédussal hogy a vírus miatt még mindíg várunk a levélre, mert tovább lett küldve máshova és nemtudom meddig kell várni még és itthon is szeretném őt segíteni,
megpróbálkozok q gósy könyvvel, és minden nap mondókázgatunk meg mesét olvasok neki, hát remélem változni fog a helyzet, 6éves korára már szeretném ha folyékonyan beszélne értelmesen.
Esetleg volt más is közületek ilyen helyzetbe hogy ilyen idősen is gond lenne beszéddel?
nem akarom hogy SNI s isztályba menjen vagy ilyesmi, mert nem buta kisgyerek, de beszéd téren kb egy 3éves kisgyerek szinten van.
"Vedd videóra, csináld te is, mutasd magadon! Nyilván csinálni kell, nem csak olvasni.."
Hűha, hogy ez hogy nem jutott eszembe? *irónia"
Apró hibákat, figyelmetlenségeket lehet javítani otthon. De logopédussal sokkal hatékonyabb. Olyan dolgokra hívta fel a figyelmet, amit nem tudtam én átadni. Onnan hogy egy jót találtunk, villámsebességgel javult a beszéde, pedig több mint 12 hanghibája volt, alália, diszlália, paralália. 2 hónap elég volt 5 hang javítására, pedig még hiányoutunk is.
Az enyémnek nem tudom hogy hívták a hibáit, nálunk 9 hanghiba volt csak, felcserélte a többi hangot, nem a kiejtéssel volt a legnagyobb gond, nem lehetett èrteni mit mond. hallott beszédértési teszten 20-30%os érték..
Ha a gyerek nem tud beszèlni, az a legnagyobb rossz, ami történhet. Nálunk most 7, még most is cserèl fel ragokat, szórendet, vagy kitalál szavakat, elrontja az igekötőt, de legalább érteni, amit mond.
Játékkal semmit sem lehet elrontani.
Van még a “gyakorlatok a pöszeség javítására” az is jó könyv.
Ha nem megy a beszéd, jeleznie kellene a logopédusnak a komolyabb gondot.. A beszédgondos SNI le szokott kerülni a gyerekről, ha helyrejön a gond, továbbá ha hat évesen beszédjavító osztályba kezdene, simán mehetne 7 évesen integrált osztályba, mint a legtöbb visszatartott 7 éves, ugyanakkor kezdene.
A logopédiai foglalkozás édeskevés az oviban, pláne sni nélkül, heti kétszer 40 perc az lófütty.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!