Most már tényleg nem tudok kiigazodni. Mit kéne még tennem?
A történetem nagyon hosszú, órákig tudnék róla írni, de megpróbálom rövidre fogni. Az angolórákról lenne szó. Most 0.-os vagyok, ez ilyen nyelvtanulásos év, és két tanárom van. Mindkettővel 5-5 óra/hét. Az egyikkel, a férfivel nagyon jó az egész csoport kapcsolata, érdekesek az órák, kiélhetem a kreativitásom, mert sokat beszélünk. Azt tudni kell rólam, hogy szeretek a középpontban lenni, poénkodni, viccelődni. A másik tanár órái viszont szörnyűek. Otthon megtanult dolgok felmondása, száraz nyelvtan, mechanikus feladatok. Gyakorlatilag nála az a jó, aki magol, és nem érdekli a beszéd, pedig a nyelvnek szerintem ez a lényege. Év elején, az első félévben végig aktív voltam az ő óráján is, igaz általában csak hülyéskedtem. Aztán ebből voltak problémák, voltam az igazgatónál is. Nehéz döntés volt, de úgy gondoltam hogy az ő óráin inkább csendben maradok. Aztán ebből is gond, lett, kaptam beírást, hogy képességeimen alul teljesítek, le lettem szidva fogadóórán, hogy miért nem vagyok aktív. Már tényleg nem értem mit tehetnék, az egyik tanárnál szinte csak ötösöm van, nála pedig soha nme tudok normális dolgozatot írni. Hiába figyelek, nem értem azt az anyagot amit ő ad le, nam egyszer előfordult, hogy amit nála 5 órán keresztül nem értettem(és kaptam belőle egyest) az a másik tanát egy óra alatt megértette velem. Most már tényleg csak csendben figyelek, de így sem értem, nem is tudom miért, tényleg nem tudom mi lenne neki jó, ha mit csinálnék? Bocsi ha kicsit zavaros lett.
F/15
00:58
ha megtanul beszélni, akkor a meetingen nem fog makogni, de nem is fog azon gondolkodni, hogy milyen igedidőt használjon
kommunikálni fog, nem a nyelvtanon gondolkodni
a meetingen egyébként is leszarják, hogy mennyire beszélsz tökéletes nyelvtannal, mert nem tanárok, az érdekli amit mondasz, nem az, ahogy mondod
sőt ha elmész külföldre, őket sem fogja érdekelni, max kijavítanak, ha nagyon zavarja őket
egyébként emlékszem az első ilyen élményemre, amikor valakit az érdekelte amit mondok, nem az, ahogy, semmibe nem javított bele, és utána végiggondolva, sokat hibáztam, mégis a beszélgetés volt fontosabb, mert rám volt kiváncsi és nem a hibáimra
nem azt mondtam, hogy nem kell nyelvtan, de magyarul sem úgy beszélsz, hogy a nyelvtanon gondolkodsz, vagy hogy ezt most hogy ragozzuk, meg milyen eset, meg jaj egyeztettem a két akármit, hanem beszélsz ösztönből, érzésből
ehhez meg sokat kell olvasni, nem nyelvtant magolni.
magyarul is akkor beszélsz választékosan, nem a nyelvtankönyvből, hanem mert elolvastál 5 Jókait
és már ne haragudj, de úgy tanulsz meg beszélni, hogy a nyelvtanról lövésed sincs, mi az, eszik-e vagy isszák
Mo-n különben is divat a magolást, a nyelvtant nyomatni, olyan igediőket amit élő ember nem használ, de fontos, mert a nyelvtan az isten
aztán az ilyen okoskék mint te, meg sem tudnak szólalni, mert mire végiggondolják, hogy milyen idő, milyen prepozició addig lemegy a nap
ezért tart itt a magyar nyelvoktatás
"Köszönöm mindenkinek! A nyelvet iskolán kívül is napi szinten használom, videókat, filmeket nézek, angolul játszok. Beszéd közben nem szoktam azon gondolkodni, hogy most milyen igeidőben beszéljek, de így is elég sokat használok. Szeretek beszélni, mert közben felszabadult vagyok."
ez a lényeg! sz*rd le a s*ggfej tanárt
illetve valahogy kezeld, ehhez mint írtam kérd a másik tanár segítségét, mert meg fogja keseríteni az életed,. arra meg mi szükséged
Szia! Szerintem beszéld meg a poénosabb tanárral hogy hetente mondjuk kétszer egy órát szakítson rád amikor elmagyarázza a másik tanár anyagát!
13/l
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!