Kamaszfiúk és kamaszlányok ti hogyan látjátok ma a tanítást, illetve mi az, amiben változtatni kellene szerintetek az oktatási rendszeren? Mi a tanárok legfőbb hibája?
Én átreformálnám az egészet olyanra, amilyen a holland oktatás
Leginkább azt a részét hogy:
-8. osztályig sztandard, mindenki ugyan azut tanulja.
- 8. után egy teszt, ami kideríti, hogy mi az erősséged, ehhez hozzáadódik, hogy te mit szeretnél csinálni, és az alapján középiskola.
Pl, aki jobb töriből, annak rengeteg emelt töri, matek meg csak szintentartó.
Én például rengeted dolog iránt érdeklődöm, ami nem képezi a tanítás részét(pszichológia pl), de nem tudom autodidakta módon annyit tanulni, amennyit szeretném, mert matekból meg küzdök a kettesért, és olyanokat tanulok, amit sosem fogok hasznosítani.
Ez elősegítené, hogy a felsőoktatásba már több előismerettel kerülne be a gyerek, nem traktálnák azzal, ami nem érdekli, rossz belőle, és sosem fogja hasznosítani, csak alap szinteken.
Itt van egyébként a véleményem róla, én írtam a kérdést:
www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles__kamaszok__6171591-szulok-szerintetek-ez-tenyleg-jol-van-igy-igy-normalis
Én a közösségi szolgálattal kapcsolatban biztosan változtatnék. Mi egy viszonylag kisebb város vagyunk, ahol van egy gimnázium, szakközép és egy ipari iskola. Ha jól tudom, akkor a "közmunka" az iparik kivételével kötelező a középiskolákban. Az a baj, hogy eleve kevés alkalom van, mikor lehet jelentkezni valamilyen feladatra és ezért ilyenkor az egész iskola "ugrik" mert mindenki meg akarja szerezni az óráit, de ennyi emberre ugye sehol nincsen szükség. Mindenki azon van, mindenki lesi a lehetőségeket, hogy miből, honnan lehetne órákat szerezni, de elég lassan megy és ha sikerül valamilyen rendszeres "állást" találni akkor az elég sok időt is igényel. Sokaknak az utolsó évük is még arról szól, hogy valahogyan megcsinálják az 50 órát mert erre szükség van az érettségihez. Olyan szempontból jó, hogy így hozzászokunk az emberekhez, jobban, bátrabban tudunk idegenekkel vagy tömeg előtt beszélni, szóval fejlődnek a kommunikációs képességeink. Valamint olyan szempontból is jó lenne, hogy így több szakmát megismernénk, hogy hol miként folyik a munkavégzés és ez a pályaválasztásban is segítene. Viszont ez nálunk sajnos nincs így mert nálunk általában az önkormányzat által hirdetett programok vannak és elég unalmasak, egysíkúak és néha "megalázóak" is. Mármint kérdőívezés meg szórólaphordás, minden embert le kell szólítani, de már előre sajnálod mert szegénynek biztosan lenne jobb dolga is mint ezt hallgatni meg válaszolgatni a kérdésekre. A többség segítőkész, de van, aki nem és ingerült, kiabál és őt is teljesen megértem mert én érzem magam rosszul, hogy most ezzel csesztetem szegényt.
Valamint úgy érzem, hogy kicsit sokat várnak el a diákoktól. Dolgozatok, számonkérések, amik nyilván szükségesek nem is ezzel van a baj, de általában ezek több felkészülést igényelnek és emellett még tanuljon a többi órára is mert felelés lesz meg egyébként is haladni kell a tananyaggal, csinája a közösségi szolgálatot, esetleges nyelvvizsga vagy érettségi (akár előrehozott), ha úgy van akkor jogosítvány és az év közbeni vagy évvégi "érettségire felkészítő vizsgákra" is készülni kell. Mindezt napi 8 óra mellett, sokszor még fél 4-kor is bent ülünk a tanteremben, ha úgy jönnek ki az órák. Ezen felül pedig, ha a diáknak még van kedve, ideje vagy ereje valamilyen külön foglalkozásra (sport vagy valami aktív időtöltés, hobbi) járni, akkor azt még tegye meg. Sokaknak van szükségük korrepetálásra is. Tulajdonképpen hétközben nem nagyon akad szabadidő. Nyilván én sem tanulok minden nap és minden órára mert ez egyszerűen nem megy, de tulajdonképpen így kéne mert a tanár bármikor számonkérheti rajtam. Amin mindenképpen változtatnék az a nyelvoktatás. Ugyebár az lenne a cél, hogy a gimnázium alatt mindenki megszerezze az érettségihez szükséges nyelvtudást, vagy, ha valaki nyelvvizsgázni szeretne akkor az órákon legyen lehetősége gyakorolni, felkészülni rá. Nyilván mindenképpen kell iskolán kívül is foglalkozni vele, de ha az órákon megkapnánk a szükséges ismereteket vagy legalábbis többet, akkor az csak sokkal jobb és könnyebb lenne, hiszen nem kéne drága különórákra, tanfolyamokra járni az iskola mellett. Szerintem a nyelvoktatást mindenképpen komolyabban kéne venni. Abban egyetértek, hogy sok olyan iskolait tárgy, anyagrész van, ami nem feltétlenül köszön vissza az életben és nem nagyon van gyakorlati haszna, de az irodalom, történelem és ezeknek a részletei ha már emlegettük az alap műveltség részei, nem véletlenül érettségi tárgyak. Szerintem jó dolog, ha az iskolában minél szélesebb körben ismertetik meg a diákkal a különböző tantárgyakat, de nyilván ennek is van egy határa. Szakiskolákban például mindenképpen nagyobb hangsúlyt fektetnék a gyakorlatra. Amit én egyáltalán nem szeretek az az ének-zene, nem látom értelmét és nem is szeretem egyáltalán ezért ez inkább személyes okok miatt. A rajz elviekben fejleszti a kreativitást, a gondolkodást, amit más területeken is lehet alkalmazni, de ezt sem tartom annyira fontosnak. A testnevelés óra is fontos nyilván, okosabb nem leszel tőle, de én már csak azért is szeretem mert órák közben jól esik egy kicsit felállni a székből és az agynak is kicsit pihentető. Sok tanár nem tud rendesen tanítani, de ez inkább egyéni probléma. Vannak nagyon jó, de nagyon rossz tanárok is. Rossz, ha saját maga nem elég tapasztalt és sokszor tulajdonképpen nem is értik azt, amit tanítanak, nem érdekli őket a tananyag nem szeretik a munkájukat és a gyerekeket. Ezzel szemben vannak nagyon jó tanárok is, akik ezt hivatásuknak tekintik, tudnak érthetően és érdekesen magyarázni, beszélgetni és a diákokkal is jó kapcsolatot tudnak ápolni.
Amúgy itt milyen alapon pontoznak?
A magánvélemény hogy lehet haszontalan vagy hasznos??
Rendszer:
-közmunka törvény eltörlése(ha akarja csinálja ha nem akkor úgy tesz mintha megkapja az 50 órát de nem csinál igazán semmit)
-készségtárgyak opcionális lehetőségként
-hittan/erkölcstan (nekünk még nincs csak hallottam róla) szintén opcionális
-év vége felé(kb május közepe) adni egy papírt, a diák jelölje be, hogy milyen tárgyakat vesz föl jövő évben, a többit nem tanulja(első 4 évben nem csak 5-6 osztálytól)
-hasznosabb ismeretek(pl.:alap pénzügy, politikai helyzet jobb ismertetése legyen tisztában a diák hogy mit miért)
Tanárok:
-Vagy többre tartják a tárgyukat az összes többinél, vagy megtehetnék úgy hogy igazuk is lenne ezzel(csak egyet lehet választani)
-Túlzott mértékben magasabbra tartják magukat mint a diákok
mondjuk én már kiléptem a kamszkorból,ezért másként látom a dolgokat de szerintem ez is előrébb vinné a társadalmat.
-a funkcionális analfabétizmus megszüntetése( tud írni,olvasni de nem érti)
-olyan dolgok tanitása amivel az életben találkozunk:adó bevallás elkészítése.
-úgy vélem egy 14éves gyerek,fiatal már sejti legalább nagyjából merre akar menni az életben,de azt biztos tudja merre nem.Ebből következik,hogy vannak olyan tárgyak amik csak pup a háton jellegüek,azt hagyhatánk a francba(mint az usa-ban)én pl:soha semmilyen szinten nem akartam kémiával foglalkozni,mégis kellet güriznem a 2ért.(persze ez nem alkalmazható mindenre,de akkor is valami ésszerűség lehetne,hogy ne terhejük az agyunk fölöslegesen)
-kötelező közmunka (vagymi) megszüntetése,ha valaki nem önzetlen,és segitőkész akkor ettől nem váli azzá.
-a nemzeti érzés erősitése:reggelente énékejék el a himnuszt (mint nagyapám idejében) és utána egy laza torna értékelés nélkül.
most ennyi jutott eszembe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!