Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kamaszok » Szerintetek általános iskola...

Szerintetek általános iskola 4. osztályában dolgozatnál hány százaléknál húzzák meg a ponthatárokat?

Figyelt kérdés
Tehát hány százaléktól 5-ös egy dolgozat, hány százaléktól 4-es... Nálatok ez hogy van? Van erre központi szabályozás, vagy az iskola vagy a pedagógus döntheti-e ezt el. Fiaméknál 90%-tól 5-ös csak, és ezt nagyon szigorúnak érzem. Úgy emlékszek, hogy nálunk gimnáziumban volt ez a határ, hogy 60%-ig 1-es, 70%-ig 2-es, 80%-ig 4-es, 90%-ig 5-ös. Vagy nem jól emlékszek?
2013. febr. 16. 00:12
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

kedves kérdezö

hány pontbol-hány pontott értél el ? alsós fiaimnak,mint az 5 válaszolonak is olyan százalákos határok vanak.

2013. febr. 16. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

érdekes nálunk 7 nyolcadikig egy volt a ponthatár az egész suliban tehát 30/-tól kettes 50-től 3mas 76-tól négyes és 90-től 5-s

gimibe lett az hogy 50-től 2-es 60-tól 3-as

most egyetemen is 60-tól kettes kivéve a kémia ahol már 50 és a matek ahol 30%ot kell elérni

2013. febr. 16. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
*7 éve
2013. febr. 16. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:

Másik helyre is kiírtam a kérdést, úgyhogy csak bemásolom. Tollbamondásnál van egy adott pontszám pl. 30, abból vonja le a hibapontokat. Másfél oldalas tollbamondásban volt két db. kétvonalas hibája, 4-es. És még csak negyedikes.


És sorozatosan hozza a 89%-os dolgozatokat. Kezdi feladni. És igen, nagyon fontos a gyakorlás, de amikor egy gyerek heti 2-3 röpdolgozatot megír, ami utána belekerül az ellenőrzőbe, az már túl nagy teljesítménykényszer. Van 7 jegye nyelvtanból már a második félévre, és már tudja, hogy nem lesz 5-ös. Pedig most tényleg hajt. Lehet úgy is gyakorolni, hogy ne menjen jegyre. Nem tesz neki jót, nincs sikerélménye. És ő még egész jó tanuló. A gyengébbeknek vajon jót tesz ez?

2013. febr. 17. 22:49
 15/23 anonim ***** válasza:

Figyelj, attól hogy mi itt onlájn megerősítünk abban, hogy ez igazságtalan és hátrányos a gyermekek fejlődése tekintetében, jobb lesz?


Ne azért tedd meg mert mi itt azt kérjük, hanem azért mert így érzed helyesnek és motiválónak.


Igen, a tanárral kell megbeszélni az oktatásával kapcsolatos problémákat.

2013. febr. 17. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
Bocsass meg kerdezo, de a tanár jol csinálja. Ha te mégsem értesz vele egyet, akkor fordulj az igazgatohoz. Alsó tagozatban a százalék határok magasabbak mint felsőben, mert a tananyag is könnyebb.
2013. febr. 18. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
100%

Tanítónő vagyok. A ponthatárok bizony úgy alakulnak alsó tagozatban, ahogy a többiek írják, nagyjából ehhez tartani kell magunkat. Vannak központi felmérések, amelyekben meghatározzák a ponthatárokat. De emellett a pedagógus is összeállít kisebb és nagyobb terjedelmű dolgozatokat, és bizony ilyen szabály nincs, hogy heti 2-3 alkalom az túl sok, ez belefér az egyéni szabadságba.

Én tanítóként mindig figyelembe veszem az osztályom összetételét, ahhoz igazodom.

Az egyik gyermekem alsós, a másik felsős. Na és az alsós most kifogott egy olyan szigorú angoltanárt, aki minden órán felelteti őket a régi szavakból, és aki csak egyet nem tud, kis 1, és öt kis 1-ből lesz egy igazi egyes. Ez olyan stresszt okoz a gyereknek, hogy már retteg minden angolórától. Nem értek egyet a kollégával, beszéltem is erről vele, de én sem tehetek semmit. Jó tanár, következetes, csak túl szigorú.

Mindez a problémakör az osztályozás miatt van. Jobb volt az a rendszer, amikor még alsóban szövegesen értékeltünk egész negyedikig, csak 4.o. év végén kaptak először jegyeket. Pár éve, amikor lehetett választani, hogy szöveges értékelés vagy jegyek, a mi iskolánk is úgy döntött, hogy másodiktól adjunk jegyeket, mert ez az egyértelműbb, és a szülők is ebből értenek. Csak sajnos szerintem ez a kisgyerekeknek nem a legjobb, és sok kudarcélményhez vezethet. Jobb volt, amikor a felmérésre azt írtuk pl. hogy 89% és egy-két mondatban megmagyaráztuk, miben kell még jobban teljesíteni, mi volt jó, és nem azzal szembesült a gyermek, hogy ez megint csak négyes.

Szóval kedves kérdező, ha a pedagógus szakszerűen jár el, jogában van annyit és olyat íratni a gyerekekkel, amennyit helyesnek lát. Esetleg a te helyedben mindenképp beszélnék vele fogadóórán, és elmondanám, hogy a gyermeked milyen szorgalmasan tanul, mennyit gyakorol, és mennyire bántja, hogy mindig határ körüli eredményei vannak, és a sok kudarc bizony visszaveti őt a tanulásban. Akár meghatja akár nem, mindenképpen jó, ha tudja! Mert az iskolában nemcsak a lexikális tudást kell a gyermekek fejébe tömni, sikerélményhez kell őket juttatni, felkelteni az érdeklődésüket,ezzel alapozzuk meg jövőjüket!

2013. febr. 18. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
100%
amúgy meg ha a 4es szint megy neki akkor el kell fogadni ,fölöslegesen ne terhelje túl magát főleg ne alsóban.
2013. febr. 18. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 vikikeeeeee válasza:
100%

Kislányom negyedikes, 95% felett(Tehát 96%-tól) 5-ös, 90 %-tól 4-es, s mindössze 60 % felett 2-es.

Van egy elvárás velük szemben.Nagyon nehéz.

De megéri.Veszi az akadályokat.

2013. febr. 18. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
54%
utolsó elég embertelen iskola lehet...
2013. febr. 18. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!