Miért követelnek tőlünk egyre többet? (tanulás)
Utálom, hogy egyre többet és többet kell tanulnunk, egyre többet követelnek tőlünk, diákoktól! Egyre több olyan rendelet hoznak, amivel nehezítik a továbbtanulást, az érettségit, egyre több az óra...
Pl. idén az 5.-eseknek és a 9.-eseknek kötelezővé tették a mindennapos testnevelést? Ez mi már? Én 10.-es vagyok, szerencsére engem nem érint a dolog, de akkor is felháborítónak tartom ezt. És ez még az alap órák mellé van pluszba, hogy az alapból sok óra még több legyen...
Aztán ott van az is, hogy nemsokára már nem lehet előrehozott érettségit tenni a nyelveken és infón kívül semmiből... Én is ezért kényszerülök rá, hogy idén gyorsan leérettségizzem egy tárgyból, mert jövőre már nem tudnék... Most ennek mi értelme van?
Ja, és nemrég emelték meg az érettséginél a százalékot a 2-esnél, eddig 20%-tól volt kettes, most pedig 25%-tól...
Aztán ott van az is, hogy nemtomhány óra közmunkát kell végezni, hogy megkapjuk az érettségit...
Most komolyan, mi értelme van annak, hogy egyre és egyre csak szigorítanak, hozzák az újabb hülye rendeleteket??? Miközben úgysem ér szart sem az egész, az érettségivel kitörölhetjük a seggünket...
16/L
Nekem nem lenne semmi bajom a mindennapos tesiórával, ha valóban az lenne a cél, hogy mozogjunk. De én a heti 2 tesit sem szeretem nagyon, mert olyan gyakorlatokat kell csinálni, mint fejenállás, szekrényugrás... Szerintem ebben semmi mozgás nincs, pedig eredetileg a testnevelésórák célja az lenne, hogy megmozgassa diákokat, megszerettesse velük a mozgást. De én ezektől csak megutálom, mert nehezen mennek az ilyen nyakatekert gyakorlatok. Általában 2 típusú tesitanár van: aki leszarja, mit csinálnak a diákok, és aki azt hiszi, tornászokat kell képeznie a tesiórán...
Az előrehozott érettségi beszüntetése viszont nagyon idegesít, mert ez már valóban érint engem. Ennek nem értem, mi értelme van? Miért kell beszüntetni?
Nem azt mondom, hogy tökéletes a rendszer, mert messze nem az. De az elképzelés az jó.
A rendszeres testmozgás igen is fontos lenne egy csomó betegség megelőzése szempontjából (éppen népegészségtant olvasgattam, hihi:D:D). Csak hát normálisan ki kellene dolgozni a megvalósítást. Először is kellene elég tornaterem (mert ugye rengeteg iskolában nincs lehetőség minden osztálynak minden egyes nap tesit biztosítani), másrészt szerintem jó lenne többféle "sportszakkört" létrehozni, amiből tudnának a diákok válogatni.
Na meg szerintem a testnevelés osztályozása is baromság.
De tudod valahol el kell kezdeni a szervezést. Most bevezették, aztán majd alakítanak rajta. (Remélhetőleg).
Az előrehozott vizsgáról pedig: Tényleg nem sok értelme van a diákok szempontjából. Vagyis inkább semmi.
"kevesebbet kell bulizni és pasizni, többet tanulni és okosodni"
Mikor legyen tizenéves, ha nem tizenévesen? Már tiniként is utáltam ezt a hozzáállást a felnőttektől, hogy "a te dolgod a tanulás", mintha másra nem lehetne igénye az embernek. Különben is mit keresel itt a GYIK-en, a te dolgod a munka.
35/N
Teljesen egyetértek veled kérdező! Nekem is azért kell idén előrehozott érettségit tennem egy nyelvből, mert jövőre majd nem lehet már. A tesióra engem se érint, de én is felháborítónak tartom. Az amerikai gyerekek kövérek, nem a magyarok. Jó persze van pár nem túl vékony gyerek, de az átlag szerintem nem az, legalábbis az én iskolámban.
A matekérettségissel is teljesen egy véleményen vagyunk. Matek kisértettségi felkészítőre járok NYOLCADIK ÓRÁBAN hétfőn, emellett heti egyszer külön matektanárhoz és a barátnőm aki jó matekból el szokta magyarázni a dolgokat ha nem értek valamit és még így is vért izzadok a hármasért. Egyszerűen nevetséges... Nem vagyok reál beállítottságú, akkor meg minek ennyire erőltetni? Főleg hogy a humán tantárgyakból jó vagyok, a nyelvek amiket a suliban tanulok jól mennek (5-ös vagyok) és iskola mellett még két nyelvet is tanulok. Most lesz nyelvvizsgám is...
Hihetetlen hogy ez nem elég és egyre csak többet és többet kérnek tőlünk. Már három éve a jövőm miatt aggódok, hol marad így a fiatalkorom? Nincs időm semmire a tanulás mellett, nem hogy szórakozni de szinte aludni se!
16/L
Ne hisztizzetek már a matek miatt basszus. Az alapok MINDENHOL kellenek (pl. a boltban, vagy mikor hitelt veszel fel!), a többi meg a LOGIKÁDAT fejleszti.
Ráadásul az érettségiben olyan nevetséges szintű dolgokat érnek, hogy felháborító.
Ha vki azt nem tudja megírni legalább 3-asra, annak az életben is gondjai lesznek.
Fogjátok fel végre, hogy a középiskola ALAPOT ad MINDENKINEK! Ugyanis egyetemen már nincs idő arra, hogy minden kis szirszart elmagyarázzanak.
És tudod nem mindenki megy nyelvszakra, hanem lesznek matematikusok és orvosok is! Nekik is kellenek az alapok, hogy az egyetemen ne vesszenek el.
Ennyi erővel nekem mi a francnak kellett törit meg irodalmat tanulnom, ha úgy is orvosira mentem tovább? Semmi szükségem a világháborúk lefolyására meg Petőfi verseire. Legalábbis a te logikád szerint...
Szerintem a tesi felháborító!!!!!! 9.-es vagyok és van, hogy 4-ig benn kell maradni a suliban a kiba*szott (bocs de már nagyon ideges vagyok) tesi miatt! Nem tudok zeneiskolába járni, nem tudok szakkörökre járni és elszúrták az egész délutánom csak azért, hogy mindennap halljam a tesitanártól: XY nem igaz, hogy milyen béna vagy...hát igen nem mindenki születik tornásznak.
Nagyon-nagyon kivagyok!!! 1 tornaterem van az egész suliban és jó nehéz megoldani a tesiket. Együtt vagyunk a fiúkkal akik állandóan benyitnak hozzánk öltözés közben, átdobálnak cuccokat.
A tanár nem engedi, hogy játszunk! Nem! "A lányoknak gimnasztikázniuk kell és nem lehet ferde a gyertyájuk mert akkor nem találnak rendes férjet..." és komolyan ilyeneket mond a tesitanár.
Az érettségikre egyelőre nem tok mit mondani de nagyon sz*r az a tesi úgy, hogy béna a tanár, minden órán kapunk jegyet és még csak fogyni sem akarok.
Ha rendes tornatermek lennének, normális tanár és nem csak gimnasztikáznánk hanem esetleg métáznánk, kidobóznánk, kosaraznánk, röpiznénk netalántán tűzharcoznánk (ciki vagy nem de még mindig imádok ezt játszani!)akkor azt mondanám oké jót tesz és szeretem is. De így...
Az felháborító, hogy nincsenek meg a normális feltételek a mindennapos testneveléshez. Meg az, hogy a tanárnak fogalma sincs, mit csináljon az ügyetlen, kövér stb. gyerekkel, hiszen ő már a labda említésére is lázba jött annak idején. Persze a matektanár se tudja, mihez kezdjen nem is a diszkalkuliással már egy szimplán butával se, vagy a magyar szakos azzal, aki nem szeret olvasni...
Kissé(?) hiányos a kollégák módszertani felkészültsége, tisztelet a kivételnek.
A százalékok miatt meg ne aggódjatok, minden a feladatsorok nehézségén múlik. Ha az okosok között akarnak rangsor felállítani, nehéz példasort adnak, ahol a többségtől már az 50% is szép eredmény és a zseni is csak 98%-ot teljesít, ha meg a butuskákra kíváncsiak, olyan primitívek lesznek a feladatok, hogy a többség 90%-ot, vagy jobbat ír, a gyengék mezőnye meg szóródik 0 és 30% között. És ettől még mindenki ugyanannyit tud, mint egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!