Ha első osztályban nem túl jó tanuló a fiam, lehet hogy későbbi években belejön és jó tanuló lesz? Megérhet még rá, van valakinek ilyen pozitív példája? Nagyon hullámzó a teljesítménye.
Ha ilyen hullámzó a teljesítménye, akkor szerintem az nem azért van mert nem megy neki, hanem mert éppen nincs hozzá kedve. Ez nem olyan ritka elsőben, mikor az egész napos ovis játékból egyszercsak beszorítják az iskolapadba.
Oda kell figyelni rá, hogy ne kallódjon el, de ennyi alapján az eszével semmi gond nincs. Majd belejön, nyugi :)
Kérdés, hogy készültök egy dolgozatra és képtelen utánna az átbeszélteket jól megoldani?
Mit mond az iskola? Hullámzó a gyerek teljesítménye ott is?
Valami miatt nem köti le az ott lét, és nincsen motíválva.
Vannak barátai? Örömmel megy iskolába? Örömmel készíti el a háziját?
Mert, hogy elsöben bizony minden ilyesmit örömmel csinálnak a gyerekek.
Tanultok együtt otthon?
Az első osztály ismerkedés a sulival, illetve az alapok letétele. Én azt gondolom, ott még nincs jó tanuló vagy rossz tanuló, hanem iskolára éret és nem érett gyerek van. Aki elsőben nem képes jól teljesíteni, annk még nem való az iskola, az maradjon még egyszer elsős, hogy beérjen a dolog.
A hullámzó teljesítmény is ezt támasztja számomra alá, hogy egyszerűen még nem érdekli, vagy elfárad, nem tud odafigyelni, mással foglalkozik. Elsőben a 60% alatti felmérő nekem ezt mutatja.
Persze ezeknek a gyerekeknek a jelentős része tovább megy másodikba (hiszen láthatóan közelében sincs az olyan rossz eredménynek, ami igazolja az évismétlés szükségességét), aztán ott hasonlóan gyengén vagy még gyengébben teljesít. Nekem ez a tapasztalatom.
Az osztályban (másodikos a gyerekem) sok olyan gyerek van, akik elsőben kitűnők vagy jelesek voltak és másodikban már nem bírják a tempót, rendszeresen hordják haza a közepeseket. És van olyan is, akit közepes, 50-60%-os teljesítménnyel engedtek másodikba (vagyis szülő nem engedte az évismétlést), és bizony úgy tűnik, most bukni fog.
Hát sajnos kérdező, ki kell h ábrándítsalak - ha már elsőben sem megy akkor a későbbi években ez csak rosszabb lesz. A legtöbb gyereknek az első pár évben megy jól, aztán felsőre amikor bejönnek a nehezebb tantárgyak - fizika, kémia, nehezebb tananyagok, romlani kezd a teljesítményük.
Mondjuk hogy környezetből hogy lehet 58 %-t írni elsőben azt nem igazán értem. Nálunk azon ilyen tök alap dolgok szoktak lenni pl. rajzolni kell az alakokra évszaknak megfelelő ruhát, a fákat is úgy megrajzolni, gyümölcsök, zöldségek, tehát semmi extra, olyanok amit már kb egy ovis nagycsoportos is tud.
Szerintem gyúrjatok rá mindenre nagyon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!