Iskola dilemma: akik nem csak böktetek egy sulit, hanem átgondoltan választottatok, mit választottatok a gyereketeknek, és miért pont azt?
Az állami suli merev, a 80as éveket idézi nekem. A tanarok hozzáállása pedig az "ez van, ezt kell szeretni". Akkor is, ha hülyeség. Az alter suli (itt waldorf) tinédzserkorig tiltja a digitális eszközök használatát, az infó oktatás egy nagy nulla. Nem néznek filmet (otthon se teheti a gyerek) és hanganyag sincs nyelvórán. A magániskolák meg olyan összegekről beszélnek, ami egyszerűen szánalmas.
Nem akarok semmi nagy csodát, csak egy haladó gondolkodású, modern, de gyermekközpontú iskolát.
Te mi alapján döntöttél ebben a káoszban???
Hm. Nekem pont a waldorfos ismerősöm mutatta, hogy matekórán miket csináltak Geogebrával. De lehet, hogy azt már magasabb osztályban csinálták.
Mondjuk én semmilyen iskolától nem számítanék arra, hogy ott értelmes informatika oktatás lesz, az alap dolgokat úgyis megtanulja mindenki magától, komolyakat meg úgyse tanítanak, mert a tanár se valószínű, hogy ért hozzá (egyszerűen kevés a jó tanár).
Mindenesetre én a Waldorfot fogom választani mindenképp, ha felveszik oda a gyerekeket. Nem hiszem, hogy a gyerekeink elég szabványosak lesznek az állami iskolához.
Pont ezek alapján döntöttem, amit leírtál.
- angol fontos (min.heti 6 elsőben felsöben a túlnyomó része.)
- magyar bizonyitványt adjon év végén,
- ne legyen merev az oktatás,
- 8.30-as kezdés legyen,
- hasonlitson egy alternativ sulihoz,
- kövesse a digitális forradalmat, smart tába. (Waldorfot én is kilőttem)
- délutáni foglalkozás keretein belül tudja le a szakköröket,
- jól főzzenek, a gyerek soha ne éhezzen,
- hétközben soha ne legyen házifeladat, lehetőleg hétvégén se.
- tolerálják a hianyzást (külföldön dolgozom sokat, és viszem magammal öket is),
- a kultúrális különbségeket elfogadják és legyen az neveltetés része,
- 12 osztályos,
Kb ennyi.
Ezt én csak magán iskolában találtam meg. Igen, fizetős.
Sima körzeti iskolába írattam. Nem akartam semmivel terhelni, így nem volt lényeges az idegennyelv, különórákra se járt. Az volt a fontos, hogy a gyerekek, akik oda jártak, mosolyogva ültek a termekben, a tanárok pedig jók voltak.
A nyelvtudasrol annyit, hogy jópar éve már hogy külföldön élünk. Nulla nyelvtudasrol egy év alatt oda jutott, hogy sima általános iskolai osztályba került evvesztes nélkül, most pedig másodikos középiskolás, angolt a középiskola óta tanul, az iskola hivatalos eredményei szerint jelenleg az ő teljesítménye a legjobb és ha igy halad, negyedikben Oxford nyelvvizsgát tehet C1 szinten
Tanítót válassz, ne iskolát!
Bármilyen is az iskola, a jó tanító tudja kompenzálni minden hátrányát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!