Elsős gyermekemről az az értékelés érkezett, hogy lassú. Mivel tudnám gyorsítani? Mindig lassú volt, viszont lelkiismeretes nagyon. Ezért kapott gyengébb érdemjegyet, mert lassú.
köszönöm, ha tudnátok tippeket adni. Okos, nagyon kis művészlélek, de hát nem lehet mindenki egyforma tempójú.
A házit mindig készre csinálja a napköziben. Bármit kérek tőle, leül és elolvassuk. Nem lehet egy szavam sem tényleg, egy kbsztt szavam sem, komolyan mondom. És most kaptam, hogy lassú, ezért kapott gyengébb érdemjegyet.
És most a sok itthoni szorgalma ellenére álljak elé, hogy te legyél már gyorsabb. Hát mennyire lenne motviáló ez tőlem?
:(
Én azért elbeszélgetnék a tanítóval, hogy mégis miért probléma, hogy más a tempója?
Mindigis voltak és lesznek gyorsabb, lasabb tempójú gyerekek és felnőttek egyaránt.
De azért megkérdezném a gyereket is, hogy lassúnak érzi-e magát a többiekhez képest, illetve ha igen, akkor zavarja-e.
Szerintem is menj el fogadóórára és mondd el a tanítónak, hogy ő ilyen érzékeny és most sajnálod, hogy lelombozódott a lelkesedése. Ne vessz össze vele anyatigrisként, mert akkor a gyerekkel is kiszúrsz, csak próbáld felkelteni az empátiáját, és tisztelettel, kedvesen, bízva a tapasztalatában és szakértelmében kérd, hogy keressetek közösen megoldást, mert azt látod, hogy gyereked igyekszik.
Egyébként azért az sem a világ vége, ha valamilyen tárgyból nem lesz kitűnő, sőt ettől még akár szeretheti is - ha jó a tanár, tud lelkesíteni.
Kérdezd meg a tanítónőt, hogy szerinte mi lehet a baj, Ő mit javasol, hogyan segíts, hogyan tudnátok kompenzálni.
És fogadd is meg!
Enyémre is mondták, hogy lassú, nem jutott a feladatok feléig sem, mire a többi befejezte. Igaz, színezés volt, nem szereti csinálni -erre rájött hamar a tanító is.
Most már csak az a probléma, hogy nem ellenőrzi le magát, azért vannak pontvesztései. Kérdeztem a tanítónőt, azt mondta, ezzel nem tudok mit tenni. Ő majd felhívja a figyelmét a következő felmérő alatt, hogy ellenőrizze át a feladatait, ha van ideje, és ennyi.
Szóval a gyerekkel max olyat tudsz csinálni, hogy versenyeztek 1-1 feladat megoldásánál, ki végez előbb (nyilván ő ;) mindegy mennyi idő alatt).
És a pedagógussal meg beszélsz a dologról. -ez a legfontosabb!
még nem olvastam a sok hozzászólást, ma reggel bevallotta, hogy azóta fél a tanárnőtől.
Sejtettem :(
Addig szárnyalt. Most meg fél. És ezért gondolom leblokkol az órán.
Egyébként nem fogja ez később erődíteni az amúgy érzékeny lelkét? Tehát nem lehet ebből majd előnye szerintetek?
Igen, valóban nem kéne vele összevesznem, de már tudja a véleményemet.
szerintetek kérjek fogadóórát?
Mindenképpen fogadóóra.
Kicsi gyereknél nem szabad a gyerekre bízni ezeket a dolgokat, a szülőre és a pedagógusra tartozik.
Az értékelés, hogy lassú (vagy nem elég pontos, nem szép, figyelmetlen, stb) ekkora gyereknél a szülőnek szól, neki jelzés. Tehát erre neked kell reagálnod.
És igenis mondd el a tanítónéninek, hogy azt gondolod, fél tőle a gyerek, kérd, hogy találjatok erre megoldást.
Aki alsóban tanít, senki nem emberevő, még jól is kijöhettek belőle!
(nálunk a mindenki által legszigorúbbnak titulált matektanítót a gyerekem úgy keni kenyérre, ahogy nem szégyelli. Lényegében csak az enyém kapott még tőle fekete pontot, senki más, mégis úgy érzi, hogy egyáltalán nem szigorú)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!