Melyik jobb, egy gyengébb iskolában jelesnek lenni, vagy egy erősebben közepesnek?
Szerintem a végletek nem jók, minden más igen.
Tehát nagyon gyenge osztályba sem jó járatni a gyereket ,ahol az osztály több mint fele 2-3-as tanuló, és max 1-2 gyerek van aki 4-es 5-ös, így kitűnni nem jó, mert lehúzzák a többiek, de a ló másik oldala se jó, a "top" gimnáziumok, ahol nagyon kemény a követelmény és az addigi kitűnő tanulók max 3-ast teljesítenek. Persze későbbi továbbtanulás szempontjából jó, csak eléggé leterheli a gyereket.
köszönöm a válaszokat,sokat segitettetek.igen,ebben a suliban nagyon alacsony a létszám,ez is pozitivum.még agyalunk rajta egy kicsit
köszönöm
Köszönöm a lepontozást! Nem tudom mi rosszat írtam....
Első voltam. :(
Tök mindegy, az alapján válassz, hogy jól érzi e magát a mostani osztályban.
Azért mindegy, mert felvételinél 2 féle módszerrel számolhatók a pontok. Érettségi duplázással, vagy tanulmányi eredménnyel.
Ha kiemelkedően jó képességű gyerek, lehet belőle zseni az erősebb suliban. De ha csak sok különorával és tanulással éri el azt az alsós kitűnőt, akkor maradjon még általánosban.
Egyetemen van mindenféle fiatal, semmi előnyt nem jelent az erős gimis alap a középsulis kítűnő sem érdekel senkit. Talán csak matekból van egy kis haszna a reál tárgyaknál.
Ami fontosabb, hogy a gyerekbe szorgalmat nevelj, az a diploma 2/3a. Ezt leginkább sporttal vagy zenével vagy hobbival érheted el, amit nem engedsz neki abbahagyni, és a sorozatos sikerélményt nagyon becsüljétek meg.
Én jelenleg úgy látom, hogy kár volt erős gimibe mennem, a jegyeim rosszabbak lettek, mivel nem voltam szorgalmas, rosszul is éreztem magam. Az érettségijeim jól sikerültek, az egyetemen szívok a szorgalom hiánya miatt, de jobb képességűként átevickélek tanulás nélkül kettessel a reál szakokon. Semmi nem marad meg, a rosszabb képességű szorgalmasak már jól teljesítenek. Az egyetemen a szorgalom számít jobban, nehéznek mondott szakon is.
Én az ország 4. legerősebb gimnáziumának legerősebb osztályába jártam (matek tagozat). Általánosban végig kitűnő tanuló voltam, gimiben 3-as 4-es. Ennek ellenére kitűnőre érettségiztem - ez mutatja h ebben a suliban az évek folyamán az országos átlag felett volt a követelmény, azért romlottak a jegyeim. Heti 8 óra matekunk és 5 óra fizikánk volt (úgy hogy én később nem fizikából felvételiztem tehát semmi hasznát nem vettem). Ebben az osztályban, ahol a többiek között volt aki országos matek versenyeket nyert, én a leggyengébbek közé számítottam, ami nem volt túl jó.
Így utólag azt mondom h felesleges volt ennyire erős osztályba járnom. Inkább a sima reál osztályt kellett volna választanom, ami szintén ebben a gimiben volt, de azért akkora hajtás nem volt mint nálunk. De anyukám mindenképp a legjobb osztályba akart íratni.
Előnye volt viszont h egyetemre felvettek - ez a gimi arról volt híres h kb 100 %-os a továbbtanulási arány és a sikeresen felvételizők aránya.
Nyilván az egyetemen már senkit nem érdekel h milyen gimiből jött valaki, de bekerülni azért be kell tudni.
Osztálytársak nagyobb tesói járnak nyolcosztályosba, és van olyan szülő, aki azt mondta, már megbánta. Pedig tényleg csak a tehetséges, szorgalmas, jó tanuló gyerekeket vették fel. Ehhez képest panaszkodnak, hogy rengeteg a házi, nincs gyerekkoruk.
Lányom most negyedikes, nem felvételizett nyolcosztályosba, pedig kitűnő tanuló, versenyeken is nagyon jó eredményeket ér el. Itthon megírta a felvételit próbából, elvileg elég is lenne a pontszáma az írásbeli alapján, hogy felvegyék (bár szóbeli is van, arra meg ugye nem ment).
Nem akartuk, hogy elvegyék a gyerekkorát... Hatosztályosba viszont fog felvételizni, azt a pedagógusok és az iskolavezetés is kifejezetten ajánlja a jobb tanulóknak - a nyolcosztályost viszont nem javasolják. Meg az tapasztalataim szerint nem annyira "versenyistálló". Úgyhogy mi még mindenképpen maradunk két évet a megszokott suliban.
Az egyetlen szempont nálunk, ami a nyolcosztályos mellett szólt volna, hogy ha a három osztályból többen elmennek nyolcosztályosba (sokan felvételiztek), akkor össze fogják vonni az osztályokat, úgyhogy a viszonylag barátságos osztálylétszámnak és a megszokott közösségnek így is, úgy is lőttek. Erre elég nagy az esély...
"fáradékony, nehezebben terhelhető" Ez esetben én nem ajánlom. Nemcsak nehezebb a tananyag, de sokkal több is.
Maradjon ott ahol van, és legyetek rá büszkék, hogy az élvonalban teljesít. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!