Ha két iskola 6. és 8. osztályban végzett kompetencia mérés eredményét összehasonlítva, amelyiknek rosszabbak az adatai, az gyengébb iskola?
Összehasonlítva 2010-2016-ig.
Köszönöm szépen a véleményeteket.
Akkor miért van az hogy a legjobb iskoláknak tényleg jobbak ezen eredményei? Fazekas, Eötvös, Radnóti, Deák?
Sok sok iskolának megnéztem ezen adatait egy ücsörgös delutánomon, és azt látom, hogy a jobbnak tartott iskoláknak arányosan jobbak ezen adatok.
2: Fejtsd ki
A kompetenciamérés nem a tudást hanem a képességet méri (tudom összefügg a kettő és nincs éles határvonal köztük). Az jobb tanulmányi eredményekkel rendelkező iskolákba nagy átlagban jobb képességű diákok járnak ezért ott jobb a kompetenciamérés eredménye.
Az iskolák hozzáadott értékeinek megtekintéséhez valószínűleg korlátozták az oktatási hivatalban (lehet, hogy már nem ez a neve)
Elvileg, abban az értelemben, hogy ahol gyengébb a kompetenciamérés eredménye, oda gyengébb képességű diákok járnak. Ha megnézed az fejlődést 6.-8. között, akkor az is látszana, hogy hol mennyire fejlődnek a diákok.
Gyakorlatilag viszont gyanús a dolog. Én középiskolában tanítok, és bizonyos általános iskolákból jövő tanulók rendre sokkal gyengébb kompetenciaméréseket írnak, mint 8.-os korukban. A 8.-os eredményükben a felügyelőtanár kompetenciája is benne volt...
Az is gyanús, hogy a szintén kompetencia alapú PISA-teszten egyre lejjebb csúszunk, a kompetenciamérésben pedig kb. évtizede minden változatlan (már országos szinten).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!